Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Omdat als je het gewoon 2,3,4 keer kan krijgen, een vaccin toch ook niet gaat verhinderen dat je besmet raakt, ziek wordt of het doorgeeft?
Dat werkt toch enkel bij ziekten die je maar 1 keer kan krijgen? Of waarbij er een zekere termijn bescherming is, maar dat moet dan toch minstens een jaar zijn om werkbaar te blijven? Als je het gewoon 3 maand later opnieuw krijgt, is vaccineren toch niet nuttig?

Griep is een jaarlijks vaccin maar dat is toch omdat influenza ontzettend veranderlijk is.. En ze er elk jaar weer anders uit zien. Dat is ook de reden waarom het soms zo slecht beschermt. Men moet 9 maand op voorhand proberen voorspellen hoe de virussen die gaan circuleren eruit gaan zien en soms mislukt dat..
Dat klopt toch?
Ik heb ook 10 jaar geleden gehoord van een bedrijf dat een doorbraak leek te krijgen in een algemeen griepvaccin, dat voor alle stammen zou werken. Maar daar heb ik niets meer van gehoord dus zal wel niet gewerkt hebben..

Maar klopt dat eerste stukje dan niet?
Als de ziekte eens doormaken geen bescherming biedt voor een 2e besmetting, hoe kan een vaccin dat dan ooit wel doen? Kan toch niet?
charmed schreef: di 16 jun 2020, 19:38 mensen ga maar eens kijken op NWO.com. Plaatje van het overzicht heb ik hier bijgevoegd, en ja het is allemaal echt. Onder elk Complot zit nog weer een link met een hele uitwerking. Het plan is in minimaal 50 jaar opgezet.
Hitler is niet overleden na de WO2, hij heeft geleefd tot 16 april 1992 en hij heeft Drie dochters, angela Merkel, Theresa May en een Lithische Min. President, zal de naam straks plaatsen en kleinzoon Barack Obama.. Je kan alles nazoeken!

mooie zoekwoorden zijn ID2020, en ID4D

Daar staat het hele plan wat ze gaan doen. En ja Covid staat er ook bij.
Ik dacht altijd dat jullie zo wakker waren met al het vers voeren aan de honden, omdat brokken giftig waren en omdat antivlooienmiddelen giftig waren. Nou mensen er is veel meer aan de hand.
Dan zou hij 97 zijn geworden.. :???:
En was hij 65 toen Angela Merkel geboren werd.. En 67 toen Theresa May geboren werd..

Hoewel ik er anders in sta dan het gros van de mensen hier, vind ik dit erg ver gezocht..
pearlsofpassion schreef: vr 27 nov 2020, 20:11 Omdat als je het gewoon 2,3,4 keer kan krijgen, een vaccin toch ook niet gaat verhinderen dat je besmet raakt, ziek wordt of het doorgeeft?
Dat werkt toch enkel bij ziekten die je maar 1 keer kan krijgen? Of waarbij er een zekere termijn bescherming is, maar dat moet dan toch minstens een jaar zijn om werkbaar te blijven? Als je het gewoon 3 maand later opnieuw krijgt, is vaccineren toch niet nuttig?

Griep is een jaarlijks vaccin maar dat is toch omdat influenza ontzettend veranderlijk is.. En ze er elk jaar weer anders uit zien. Dat is ook de reden waarom het soms zo slecht beschermt. Men moet 9 maand op voorhand proberen voorspellen hoe de virussen die gaan circuleren eruit gaan zien en soms mislukt dat..
Dat klopt toch?
Ik heb ook 10 jaar geleden gehoord van een bedrijf dat een doorbraak leek te krijgen in een algemeen griepvaccin, dat voor alle stammen zou werken. Maar daar heb ik niets meer van gehoord dus zal wel niet gewerkt hebben..

Maar klopt dat eerste stukje dan niet?
Als de ziekte eens doormaken geen bescherming biedt voor een 2e besmetting, hoe kan een vaccin dat dan ooit wel doen? Kan toch niet?
Dat ligt er maar aan, wat het doel is van het vaccin. En hoe je het inzet.
Het grootste probleem is nog steeds de overbelasting van de zorg. Dat komt vooral door grote ‘superspreading’ events. Oftewel 20% van de besmettingen zorgt voor 80% van de verspreiding. Stel nou dat je een stad hebt waarin ineens de besmettingen oplopen en je kunt de bevolking daar vaccineren, kun je misschien ook wel verspreiding stoppen en dus de lokale uitbraak stoppen en heb je geen overbelasting van de zorg. Dat vereist een enorme inspanning maar dat is het principe van ringvaccineren.

En ik weet dat niet hoor, of een vaccin nooit beter kan zijn dan het doormaken van een infectie. Bij een luchtweg infecties komt het virus via je slijmvliezen binnen en de lokale afweer daar speelt een belangrijke rol maar die heeft niet zo’n goede geheugen functie, daar vindt niet op dezelfde manier T cel activatie plaats als via bv vaccinatie kan gebeuren.

Als het griep virus niet zoveel zou muteren zou een vaccin mogelijk ook wel langer werken. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of Corona virussen en griepvirussen even makkelijk muteren. Ik zou bijna denken van niet omdat de structuur van het erfelijk materiaal zo anders is.

En daarbij; ja er zijn reinfecties maar dat is tot nu toe een handjevol mensen (ik geloof in NL nu circa 50 personen). Daar zitten mensen tussen met een ernstig verzwakte afweer die geen antistoffen gemaakt hebben, maar ook mensen van wie dat niet helemaal bekend is waarom ze een twee keer ziek zijn geworden. Van de gewone verkoudheidsvirussen denken we dat de bescherming ongeboren een half jaar is, maar hoe lang het vaccin werkt weet nog niemand. Maar als het gros van de mensen wel een half jaar of een jaar beschermd zou zijn, zou je met vaccinaties die bv ook zo lang werken toch een hoop verspreiding kunnen voorkomen, ook al is het niet voor 100% dekkend. Als 70% van de mensen al eens een jaar beschermd zou zijn bv, heb je al een heel goede situatie om de uitbraak te kunnen controleren.
OK duidelijk.
Maar dan is dat voor mij nog meer een reden om het niet te nemen.
Dan lijkt het mij voor niet risicogroepen (en niet in steden met grote uitbraken zoals je beschrijft), zowiezo minder nuttig... Dan als het levenslang zou zijn bedoel ik.
Ik ben er wel een beetje door gerustgesteld, je antwoorden. Dan zal het op lange termijn al zeker niet standaard aan de kleine baby's gegeven worden maar eerder iets zijn als het griepvaccin. Wat je vrijwillig en als het nodig is laat zetten. Daar kan ik wel mee leven. :)

Nu ja, das toch op de feiten vooruitlopen. Eerst maar eens zien dat die risicogroepen effectief gevaccineerd raken. ;)
Dat is weer even lekker straight forward om te lezen.... soms krijg je zoveel (onzin)info over je heen gestort dat ik zo af en toe maar gewoon helemaal niks meer lees of luister.

Hoewel deze dame door menigeen wordt verguisd, vind ik haar altijd lekker helder en duidelijk.....dank voor het delen :)
Ik blijf bij mijn eerste antwoord, alleen heb ik nu een excuusTruus: Vaccin is vast niet getest op zwangeren (en straks lacterende) vrouwen ;)

Ik ben in de regel niet tegen vaccinaties, laatst zelfs nog een DTPK gehaald om de vaccinatie voor het kind te vertragen. Maar wel voor zinvolle vaccinaties die bewezen zijn, en daar twijfel ik bij de Covid-vaccinatie nog teveel voor... Ook voor de lange-termijn effecten.

Over herbesmettingen wil ik het volgende zeggen: Ik zie in de praktijk dat minder dan de helft van de mensen antistoffen aanmaakt. Ik heb het bij mijn baas ter sprake gebracht, en zij zei het volgende: Onderzoek door het RIVM wordt bij donoren van Sanquin gedaan, dat zijn alleen gezonde mensen, zonder medicijnen dus dan haal je een 90% op antistoffen. Wij testen mensen met onderliggen lijden, immunosupressieve medicatie of een andere reden waardoor we kunnen twijfelen aan de antistoffen. Beide groepen zijn niet representatief voor de volledige bevolking.
Ik weet het nog steeds niet... :(

Ja, ik hoor bij de categorie "dor hout". En ja, ik mankeer nog wel wat andere dingen ook. Maar een griepprik haal ik nooit. Ik ben ook nooit ziek. En mocht ik een keer ziek worden, dan ziek ik dat maar uit. Maar ik werk in de vitale sector en het zou zomaar kunnen dat voor ons gaat gelden: gij zult inenten.
Corona is echter wat anders. Als je ziet hoe invasief dit virus is op longen en mogelijkerwijs hersenen, dan krijg ik daar toch wel een beetje koude rillingen van.

Een soort positieve discriminatie als je wel bent ingeënt (hoe bewijs je dat? Vaccinatiepaspoort? En wie mag dat inzien?) vind ik helemaal eng. Dan krijg je een soort tweedeling in de maatschappij die heel erg lijkt op slechte science fiction films.

En dan eventuele bijwerkingen. Op hoeveel personen is er nu getest? Zijn die representatief voor de maatschappij? Ben ik representatief? De farmaceuten hebben op voorhand de verantwoordelijkheid voor bijwerkingen al laten uitsluiten, zodat ze daar niet op vervolgd kunnen worden. Ik ben dan dus ook oprecht bang dat het niet erop gericht is om mensen te genezen of te beschermen, maar om dik geld te verdienen.

Ik ben geen doemdenker, heb ook niets met de wappies die maar denken dat alles al bekonkeld is, maar ik ben wel kritisch. En tot nu toe heeft onze bezielende leiding nog niet laten zien dat men weloverwogen beslissingen maakt. Maar dat is mijn eigen mening. Net zoals dat ik van mening ben dat op dit moment besluitvorming gebaseerd is op angst en onwetendheid en niet (genoeg) op feiten. Dan zou namelijk de horeca gewoon opengebleven zijn. Want ik denk dat je daar veel gecontroleerder zit dan bij iemand thuis op een verjaardagsfeestje of zo. En we zouden eens moeten stoppen met het maar eindeloos blijven reizen. Curaçao was Nederlands grondgebied dus daar mocht iedereen heen. En potverdorie, ineens stijgen daar de besmettingen... ::). Nu heeft Zwitserland al aangekondigd dat op 5 december de pistes opengaan. Ik houd mijn hart vast...
Heel veel van wat je hierboven schrijft Ronald: begrijp ik wel... En het is toch allemaal even iets minder glorieus dan men doet voorstellen. Zo heeft AstraZenica proefpersonen gebruikt tot 55 jaar, allemaal met een uitstekende gezondheid. Dus neuh, het is verre van bekend hoe effectief dit vaccin is bij mensen van boven de 55. Mensen die ziek zijn. Gaan we het helemaal nog maar niet hebben over de bijwerkingen :-X

Zou er een goedwerkend medicijn zijn: nam ik geen enting. En weet je dat ik dat ineens het enge vind? Stel dat er een super goed medicijn wordt gevonden? Kunnen al die farmaceuten die nu aan een vaccin hebben gewerkt dat geld door de plee spoelen! Ik heb zo ineens m'n twijfels of een goedwerkend medicijn de markt haalt. Wat dat betreft heb ik ook echt nul vertrouwen in de farmaceutische industrie en de politiek (die voor een vermogen aan vaccins heeft geïnvesteerd). En dan beschouw ik mezelf dus niet als een viruswappie.
Nou dat dus Ronald.

Die verkapte verplichting vind ik ergens nog erger. Soort van chantage en eigenlijk is het discriminatie , (de overheid verplicht het niet (laten het wel al te graag toe, dat derden het onder druk verplicht stellen)), maar sinds wanneer mag zomaar iemand je iets ontzeggen op grond van je medisch dossier, WTF?????
En sta je dit toe, wat is het volgende? En dat is inderdaad dood en doodeng

Ik ben ook geen Wappie hoor, maar ik vind de manier waarop regeringen te werk gaan absoluut niet ok. Ook de maatregelen worden steeds krampachtiger, onzinniger (als we maar wat doen...) etc.
Kom er dan voor uit en stel een verplichting in. (maar ja als er dan heftige bijwerkingen zijn ...aansprakelijkheid...bijv....dat zal het wel weer zijn ::) :-X )
Kaio schreef: di 01 dec 2020, 10:37 Nou dat dus Ronald.

Die verkapte verplichting vind ik ergens nog erger. Soort van chantage en eigenlijk is het discriminatie , (de overheid verplicht het niet (laten het wel al te graag toe, dat derden het onder druk verplicht stellen)), maar sinds wanneer mag zomaar iemand je iets ontzeggen op grond van je medisch dossier, WTF?????

Ik ben ook geen Wappie hoor, maar ik vind de manier waarop regeringen te werk gaan absoluut niet ok. Ook de maatregelen worden steeds krampachtiger, onzinniger (als we maar wat doen...) etc.
Kom er dan voor uit en stel een verplichting in. (maar ja als er dan heftige bijwerkingen zijn ...aansprakelijkheid...bijv....dat zal het wel weer zijn ::) :-X )
Gebeurt dat nu niet al? Volgens mij zijn er instanties die kinderen mogen weigeren die niet zijn ingeënt. Is toch net zoiets?
Doranto schreef: di 01 dec 2020, 11:14 Gebeurt dat nu niet al? Volgens mij zijn er instanties die kinderen mogen weigeren die niet zijn ingeënt. Is toch net zoiets?
Is beetje afhankelijk waar het over gaat. Scholen mogen kinderen niet weigeren ivm de leerplicht. Kinderdagverblijven is een grijs gebied al is daar wel een wetsvoorstel voor ingediend klik.
Kaio schreef: di 01 dec 2020, 10:37 Nou dat dus Ronald.

Maar dit soort verplichtingen zijn eigenlijk helemaal niet nieuw. Er zijn diverse landen ter wereld die je niet inkomt als je niet bepaalde vaccinaties hebt.
En vroeger kwam je de school niet in zonder pokkenbriefje.

https://www.onderwijsmuseum.nl/nieuws/t ... kenbriefje

Uiteindelijk is in Nederland volgens dit stuk de vaccin plicht afgeschaft in 1939 maar voornamelijk vanuit de christelijken die streefden naar beschikking over het eigen lichaam en deels vanwege een vermoeden van bijwerken van het pokken vaccin. (( curieus dat in andere onderwerpen de sgp nou niet direct voorop loopt met recht op zelf beschikking ... maar dat is een andere discussie))

Natuurlijk is het eng en ik ben ook geen voorstander van Corona paspoorten - maar het is ook een dilemma hoe je als overheid de bevolking beschermt tegen dit virus. Ik denk trouwens dat het nog de nodige interessante jurisprudentie op gaat leveren als bedrijven een Corona vaccinate gaan eisen, dat je bv alleen met een bewijs van vaccinatie naar de bioscoop mag. Ik weet hoe moeilijk het is voor ziekenhuizen om hepatitis B vaccinatie te verplichten voor werknemers, ik denk dat dat heeeeeel lastig wordt. En ik denk ook dat een aantal advocaten zich al aan het voorbereiden zijn ...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door