tt-tjes schreef: ↑di 24 nov 2020, 16:45
Heeft iemand daar ervaring mee? Bono heeft dit nu, ten gevolge van zijn schildklierafwijking. Ik heb nu optimunne canis zalf voor hem en ook nog ultracortinol zalf. De optimunne moet hij volgens de oogarts zijn hele leven blijven gebruiken. De ultracortinol moet ik in een aantal weken afbouwen naar om de dag maar moet dit ook blijven gebruiken.
Over een paar weken moet ik opnieuw een oogtraan test laten doen om te kijken of het beter geworden is.
Ik zie dit op Internet:
Wat is de behandeling van KCS?
De behandeling van KCS is er op gericht om het oog zo vochtig mogelijk te maken en te houden. Dan doen we door enerzijds de traanproduktie te stimuleren en anderzijds met kunsttranen een kunstmatige traanfilm op het oog aan te brengen. Daarnaast zal de bijkomende infectie bestreden moeten worden.
Stimuleren van de traanproduktie met ciclosporine A-oogzalf (Optimmune Canis®, 2x daags in het oog) en pilocaprine (Pilodrops®, 2x daags op de tong). Ciclosporines hebben tevens een positieve werking op het immuunapparaat en ze remmen de ontstekingsreactie in het oog.
Het vochtig houden van het oog met kunsttranen zorgen voor een kunstmatige traanfilm die de funktie overneemt van de normale traanfilm. Het gebruik van kunsttranen is in de regel levenslang. Bestrijden van eventuele infectie van het oog door toediening van antibiocumhoudende oogzalf zoals Cavasan® (4x daags) of Fucithalmic® (2x daags). De cavasan-oogzalf bevat naast het antibioticum chloramfenicol ook vitamine A.
Het is mij nou niet helemaal duidelijk of hij ook kunsttranen krijgt?
Mag je daarnaast ter ondersteuning ook een natuurlijke oogdruppel gebruiken? Mijn moeder met haar oogafwijking heeft bijzonder veel baat bij:
Ik zelf ook maar ik heb behalve droge ogen geen afwijking aan mijn ogen.