Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
CindyMayella schreef: vr 20 nov 2020, 16:21 Als ik me zou testen en het zou hebben, zou ik ook gewoon aan het werk moeten, zolang ik me niet te ziek voel... zelfs tijdens het wachten op de uitslag, ben ik verplicht om mn dienst(en) te draaien als ik ingeroosterd ben......
Jouw eerste zin snap ik echt niet. Als jij positief zou testen en geen of weinig klachten hebt, mag jij echt niet gaan werken. Dan moet je in quarantaine en kan je baas jouw ziekteverlof niet weigeren.

Over wel/niet werken tijdens het wachten op de uitslag is het juridisch denk ik een iets grijzer gebied maar het advies van de overheid is helder: ga in thuis quarantaine...
Door Fenixjuh
Wij hebben mensen in huis voor de verbouwing. Bedrijf heeft het moeilijk, want de onderaannemer (loodgietersbedrijf) heeft iemand gewerkt bij iemand die in quarantaine zat, en daarna naar kantoor gegaan... Dat hele loodgietersbedrijf zit nu in quarantaine... Heel stom voor dat bedrijf, en voor iedereen daarboven die nu planningen moet omgooien...

Ik kan me echt niet voorstellen dat jouw werkgever je laat werken als hij dan zijn hele bedrijf moet sluiten hoor....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door pike
CindyMayella schreef: vr 20 nov 2020, 16:21 Als ik me zou testen en het zou hebben, zou ik ook gewoon aan het werk moeten, zolang ik me niet te ziek voel... zelfs tijdens het wachten op de uitslag, ben ik verplicht om mn dienst(en) te draaien als ik ingeroosterd ben......
Dan is jouw werkgever ernstig in overtreding. Dat hoef je niet te accepteren. Dat zou je dus ook niet moeten accepteren en melding van maken. Want dit kan echt niet, dit is gewoon misdadig. Willens en wetens met corona besmette mensen verplichten te werken, die daardoor anderen kunnen besmetten en mogelijk zelfs de dood in jagen. Nou, lekkere werkgever hoor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door