Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door anita1963
Hoi,

Ik heb sinds een paar weken een pocket bully van nu nijna 9 mnd uit Hongarije,ik vermoed na wat internet onderzoek dat hij verdikte amandelen heeft.
Ik voel in zijn keel 2 bobbels,ik las dat dit bv kan komen door een verminderd of slecht immuun systeem,dit kan wel kloppen want hij heeft lichte demodex gehad,hij had ontstoken oren en natte oogjes.
Iemand ervaring hiermee en wat raden jullie aan,hij krijgt nu propolis en ik los het liever zelf op dan dat hij antibiotica krijgt.
Tuurlijk ga ik naar de da als dit nodig mocht zijn,hij is super levendig en eet goed.
Door Lizzy
Voel je dit aan de zijkant van zijn kaak, onder zijn oren? Want dat kunnen ook heel goed zijn speekselklieren zijn. Die kun je bij sommige honden echt heel goed voelen. En bij sommige honden niet. En soms kun je ze bij honden de ene keer wel en de andere keer minder goed voelen.

Heeft hij ergens last van? Want bij echt ontstoken amandelen kan hij niet goed eten/drinken en voelt hij zich ziek.
Door anita1963
Hoi,

het zit in de keel/hals,zeg maar ter hoogte van kaak en dan richtig hals,niet naar de buitenkant.
Ik had wat gegoogeld en omdat zijn weerstand niet zo goed is leek me dat logisch,hij is wel een week niet lekker geweest,diaree en niet veel trek.
Door Lizzy
anita1963 schreef: ma 16 nov 2020, 19:27 Hoi,

het zit in de keel/hals,zeg maar ter hoogte van kaak en dan richtig hals,niet naar de buitenkant.
Ik had wat gegoogeld en omdat zijn weerstand niet zo goed is leek me dat logisch,hij is wel een week niet lekker geweest,diaree en niet veel trek.
Klinkt mij nog steeds als speekselklieren. Maak anders een foto, waarbij je de plek aanwijst.
Door Lizzy
anita1963 schreef: di 17 nov 2020, 09:26 En als die het zijn? Is dat normaal?
Speekselklieren zijn volkomen normaal. Ik heb inmiddels 3 honden gehad (en heb er nog steeds een) waarbij je de speekselklieren vrijwel altijd voelt. En als je het niet vertrouwt is een bezoekje aan de dierenarts altijd fijn. Ik ben met mijn hond Brutus met enorme speekselklieren naar de dierenarts geweest (ooit, heel lang geleden) en die schrok en dacht dat het lymfeklierkanker was (wat natuurlijk ook kan!). Biopten van laten nemen. Uitslag: speekselklieren. Maar het kan geen kwaad om het even aan je dierenarts te laten voelen voor de zekerheid.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door