Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Geen idee hoe ik 2 weken voorkom dat ik moet niezen of hoesten. Dat wordt een uitdaging.
Henneppoeder ken ik niet, wel gewoon eiwitpoeder. Niet te hachelen ::) Maar als dat over blijft moet dat maar.
Door Hylos
Mocht je vleesvervangers eten..
Dit gehakt van de AH is 100% vegan en er zit door de soja veel eiwitten in https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... uig-gehakt

Het komt uit "mijn" fabriek dus ik kan zeggen dat het prima smaakt in een gerecht ter vervanging van gehakt. :biggrin2:
Er is ook een burger variant van.

Overigens ook bij de Plus en Nettorama te koop.

En anders eens Googlen op vega bodybuilding? Wellicht niet jouw doel maar je kunt er vast wel goede ideen op doen wat betreft eiwitten. ;D
Door Laika
sam28 schreef: za 14 nov 2020, 12:50 Ik kom bij dat vega bodybuilding bij seitan uit. Nooit geweten dat daar zoveel eiwit in zat.
Seitan zit bomvol eiwitten maar ook gluten, daar moet je wel tegen kunnen ;)
Door eelke
sam28 schreef:Geen idee hoe ik 2 weken voorkom dat ik moet niezen of hoesten. Dat wordt een uitdaging.
Henneppoeder ken ik niet, wel gewoon eiwitpoeder. Niet te hachelen ::) Maar als dat over blijft moet dat maar.
Ohhh ik vond het niet vies, beetje aards.
Door sam28
Laika schreef: za 14 nov 2020, 13:28 Seitan zit bomvol eiwitten maar ook gluten, daar moet je wel tegen kunnen ;)
Ja! Die gluten wist ik wel. ;D
Wel tere darmen maar niet voor gluten.
Door src_esther
Ik vind bijna altijd de ingrediënten van vleesvervangproducten nogal om te huilen... dus ik ben opzoek naar zelf-maak-opties. Onlangs kwam ik dingen tegen waarbij sojabrokken werden gebruikt. Ik heb het helaas nog niet geprobeerd.

Vleesvervanger die ik lekker vind en geen drama qua ingrediënten is van : https://www.upside-plantbased.com/
Door sam28
Sojabrokken heb ik wel in huis. Seitan koop ik los in blikjes bij de toko (mok duck) en dat is niet zo heel duur. Daar kan ik zelf wel het eea van maken. :)
Door Hylos
src_esther schreef: zo 15 nov 2020, 07:54 Ik vind bijna altijd de ingrediënten van vleesvervangproducten nogal om te huilen... dus ik ben opzoek naar zelf-maak-opties. Onlangs kwam ik dingen tegen waarbij sojabrokken werden gebruikt. Ik heb het helaas nog niet geprobeerd.

Vleesvervanger die ik lekker vind en geen drama qua ingrediënten is van : https://www.upside-plantbased.com/
Ik vind het voornamelijk om te huilen dat de ingrediënten altijd van, letterlijk, over de hele wereld komen. Voor mij de hoofdmotivatie het niet te kopen. En voordat je bijv soja in hapklare brokken hebt, gaat er nogal een proces aan vooraf.. in verschillende fabrieken..
Vleesvervangers op de huidige manier zijn vast tijdelijk totdat er eens duurzame producten komen. Voor zover dat bestaat. :P
Maargoed, eiwit rijk is het wel. :biggrin2:
Door Laika
Seitan maakte ik altijd zelf. Ik vind het jammer dat er zoveel soja wordt gebruikt in de vleesvervangers. In bijna elke supermarkt vleesvervanger zit ook vaak veel meuk, daarom kopen we alleen biologische producten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door