Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Naar voor Joep!

En leuk Kaela dat je quiz zo goed ging.

Ik werk voor het eerst thuis en net zat er een hele zwerm staartmeesjes in de boom voor mijn raam. Zo leuk!

Verder gebruik ik nu eindelijk een deel van werktijd om Noors te leren, ik had die toestemming maar in de praktijk kwam het er niet van en ik liep achter in in huiswerk. Nu weer beetje bij
Door eelke
Lizzy schreef: vr 06 nov 2020, 11:48 He bah :-\ . Zijn dat de opties die je hebt? Wat zou jouw dierenarts zelf doen? (die vraag stel ik mijn dierenarts als er meerdere opties zijn).
Ja, ik heb daarstraks ook maar even een topic aangemaakt in gezondheid. De dierenarts wilde, geloof ik, meteen wel een biopt doen. Maar dat wilde ik sowieso niet, want net die klieren uitgeknepen, gespoeld en gezalfd dus doe maar ff niet daar dan allemaal. Is al zo zielig steeds. Volgende week heb ik weer een afspraak met dezelfde DA dus dan zijn dat vragen die ik ga stellen. Ik was toch ook wel een beetje overrompeld, want ondanks dat die bult me niet lekker zat, zit je hart in je keel als de sfeer omslaat van ach arme jongen wat vervelend die klieren, naar, ai, kom zelf nog eens even goed kijken naar die bult etc. Meteen een serieuze sfeer. Blegh. Wel naar ook dat je maar alleen naar de dierenarts mag ook :-\
Door dinky89
Net maar even blokje bij huis gelopen gezien de drukte in de natuurgebieden :-X
Nu de rode bieten uit de tuin op het vuur gezet. Eens zien of ik daar wat van kan maken aangezien ik ze nog nooit vers heb gehad. Normaal hebben we ze altijd voorgekookt uit de winkel, nu vers uit de tuin ;)
Door Tanna
dinky89 schreef: zo 08 nov 2020, 15:08 Net maar even blokje bij huis gelopen gezien de drukte in de natuurgebieden :-X
Nu de rode bieten uit de tuin op het vuur gezet. Eens zien of ik daar wat van kan maken aangezien ik ze nog nooit vers heb gehad. Normaal hebben we ze altijd voorgekookt uit de winkel, nu vers uit de tuin ;)

Ik stoom de bieten (voor mij krootjes :biggrin2: ) in de instant pot en daarna pel ik ze en snijd ze. Uitje bakken, beetje azijn, gemalen kruidnagel en de krootjes erbij en dan eten met gekookte aardappels en een klont boter, heerlijk.
Door pearlsofpassion
Ik vind ze rauw ook het lekkerst.
Ik eet ze ook wel eens gekookt, maar niet te veel en (sorry, ieder zijn smaak :biggrin2:) nooit met aardappels. Die combi vind ik echt vies... :-\

Maar rauw in salade of smoothie (met rode vruchten) vind ik ze super!
Door dinky89
Tanna schreef: vr 13 nov 2020, 00:28 Ik stoom de bieten (voor mij krootjes :biggrin2: ) in de instant pot en daarna pel ik ze en snijd ze. Uitje bakken, beetje azijn, gemalen kruidnagel en de krootjes erbij en dan eten met gekookte aardappels en een klont boter, heerlijk.
Hier heb ik ze na het koken inderdaad ook gepeld en hebben we een uitje gesnipperd en gebakken om daar vervolgens de in blokjes gesneden bietjes bij te gooien en opgegeten met daarnaast gebakken mini krieltjes en stukje vlees. Was goed gelukt :)
Door doranto
Wij eten ze ook altijd rauw. Fijn geraspt, met een geraspte appel, sausje van wat olie-azijn-theelepeltje honing, klein stukje ui en knoflookteentje, nog wat pitjes en walnoten erbij... :dribble:
Door smulpaap
Net met thara aan De wandel, loop de wijk uit .Ik zag een Belgische vrachtwagen staan , chauffeur liep op straat te bellen met zijn bedrijf. En zegt , oh ik vraag wel even aan die vrouw .
Mevrouw weet u waar nummer 23 is ?
Ja daar , je staat voor de deur :biggrin2:
Door - pien -
Siberienne schreef: vr 13 nov 2020, 10:42 Wij eten ze tegenwoordig ook rauw door de salade. Maar als je nog een keer iets speciaals ermee wil doen; ik vond dit een erg lekker recept https://www.dehippevegetarier.nl/in-mij ... eitenkaas/
Sja, zo maak je een ouwe schoen nog lekker ;D
Simpel heeft mijn dochter van haar broer gekregen voor haar verjaardag. Ik vond het ook wel wat....maar we hebben genoeg kookboeken :-[
Dit vind ik een erg leuk recept om een keer te proberen!
Wij koken bieten eigenlijk altijd en eten ze met een scheutje balsamico, scheutje olie of klontje boter, peper en zout en héél soms spekjes erdoorheen.
Je schijnt met biet ook waanzinnige chocoladetaarten te kunnen maken :dribble:
Door Tanna
smulpaap schreef: vr 13 nov 2020, 09:55 Net met thara aan De wandel, loop de wijk uit .Ik zag een Belgische vrachtwagen staan , chauffeur liep op straat te bellen met zijn bedrijf. En zegt , oh ik vraag wel even aan die vrouw .
Mevrouw weet u waar nummer 23 is ?
Ja daar , je staat voor de deur :biggrin2:
;D ;D
Door pike
Doranto schreef: vr 13 nov 2020, 09:52 Wij eten ze ook altijd rauw. Fijn geraspt, met een geraspte appel, sausje van wat olie-azijn-theelepeltje honing, klein stukje ui en knoflookteentje, nog wat pitjes en walnoten erbij... :dribble:
zo gaat het hier ook ongeveer. Bosui ipv ui, hazelnoot ipv walnoot. Stukjes rauwe haring door de rode bietensalade is ook erg lekker!

Aardappelen erbij? Oh bah ;D ;D
Door hannabelgje
Vanavond voor het eerst sinds lange tijd weer gaan hardlopen en wel met mijn nichtje en bestie Sarah. Het ging best lekker en ik voelde me zo lekker erna. Blijkbaar heb ik de endorfines toch wel gemist. Maandag gaan we weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door sam28
Vanaf eind aug, begin sept heb ik al last van mijn oor. Ik ben toen bij de tandarts geweest omdat ik daar nooit kom en het wellicht eens niet uit mijn oor kwam.
Hij kon niks vinden en heeft me AB voorgeschreven. Lage dosering en maar een weekje. Het deed wel iets maar was niet helemaal weg en toen is het door gaan sudderen. Sinds voor mijn vakantie in september heb ik al pijn, leef ik in een bubbel en heb ik druppels gehad, nog meer druppels en orale AB. Een MRI waar niks uit kwam ook.
De KNO heeft nu doorgepakt en word ik op 18 dec geopereerd. Wel even schrikken want hij zei donderdag dit jaar opereren. Ik dacht oohw, we wachten dus eerst deze nieuwe AB kuur af plus de AB druppels die ik kreeg en dan zing ik het nog wel even uit.
Maar nee dus, met dit jaar bedoelde hij DIT jaar.
Dus nou gaat het gebeuren dus.
Ik mag dan 2 weken lang niet niezen of hoesten of druk zetten op het oor. Rustig aan dus en dan daarna rustig opbouwen.
Iemand nog ideeën voor extra eiwitten? Ik kom daar niet helemaal uit als vegetariër. Eieren eet ik al wel (met frisse tegenzin) en sojayoghurt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door