Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
Ja, moeilijk. Voor nu moet in ieder geval die ontsteking weg, want daar is hij weer naar van. Misschien maar afspreken dat er vandaag zalf in gaat en dan maandag ofzo weer. En dat dan even volhouden. Weer opnieuw antibiotica is ook zo wat, dat is dan de derde kuur in korte tijd.

Sowieso is het lastig vind ik. Wat is ouderdom? Ze slapen sowieso meer dan. Maar nu slaapt hij wel heel veel, en heel diep.
Ik denk dat hij dinsdagavond gevallen is. We zaten op de bank, ik zei, kom, plassen, en liep naar de gang, Joep achter mij aan en toen hoorde ik *plof*. Liep ik terug, lag ie op de grond voor de gangdeur. Toen ik gisteren thuis kwam van een rondje van maar 10 min, ging hij ook meteen liggen. Ik moest weg en hij kwam niet overeind om zijn snoepje te halen. Dat kan ook luiheid zijn natuurlijk 'ze brengt het toch wel' maar ik vind het maar moeilijk om goed te zien allemaal.
Door smulpaap
Ik werkte met een dagboek
Ik hield uiteindelijk goed bij hoeveel goede dagen er nog waren
Het gedrag , slaappatroon enz
Met Noa heb ik dat twee jaar gedaan
Ik maakte ook veel foto's en bekeek die dan goed .En ik liet andere mensen die haar goed kenden mee kijken
Met Tessa idem , die ging ook langzaam achteruit , heel bescheiden hondje die ik goed moest observeren
Door Hanny
Je kunt ook gewoon naar je hond kijken en je vooral niet onnodig zorgen maken.
Ik denk, dat dat ook prettiger voor de hond is. Weet ik niet, maar ik vermoed van wel.
Mocht het einde naderen, dan weet je dat heus wel.
Wat nu belangrijk is, is dat het gedoe met de anaal klieren over gaat.
Angelique schreef, dat de ab kuur waarschijnlijk niet zou werken en dat lijkt er op. Wel even, maar niet voldoende. Als ik jou was, nam ik contact met haar op, ze heeft veel ervaring. Ik lees altijd wat ze plaatst en dat doe ik zeker niet van iedereen. Stel anders een homeopathie vraag bij Lizzy, er is zeker een redelijk goed werkend middel. Ik geef je daarover geen raad. vind mezelf niet vakbekwaam voor andermans hond.
Biopt nemen? Ja alleen als je wilt laten behandelen, anders is het geld weggooien.
Verder, oude mensen worden gammel (ik ook) en hetzelfde geldt voor honden. Dat is zoals het leven gaat. Onze oude Roos ziet en hoort weinig, haar voer, gemalen smaakt haar goed Ze heeft enge bulten in haar mond, doet zeer, maar altijd eet ze haar bord leeg. Ze lust graag een stukje appel, of mandarijn en als ze dat niet in de gaten heeft, loop ik even naar haar toe .
Dan heb ik echt niet van o o o wat erg, is zoals het is. Ze had het niet in de gaten.
Met uitlaten ook, soms wil, of kan ze niet zo goed, morgen beter dan maar en meestal is dat ook zo.
Beetje flexibel zijn en niet te veel paniek, voor jezelf aangenamer en misschien ook wel voor Joep

Hanny
Door eelke
De kuur heeft wel geholpen, althans, toen zat de ontsteking in de linkerklier. Nu zit ie rechts, en die is alleen uitgeknepen en daarna nog een keer + gespoeld en antibioticazalf.

Toch is het lastig hoor. Er zijn wel wat mensen die Joep in meer of mindere mate regelmatig zien, maar verder ben ik de enige. En als er andere mensen zijn is ie sowieso fit en blij. Want mensen! Dus moeilijk om een ander er wat van te laten zeggen.
Maar ja, eerst vanavond maar eens afwachten. Hij is er ook gewoon ziek van, denk ik. Dit weekend was ie blij en hebben we meer dan een half uur in het bos gelopen. Net met uitlaten, klein snuffelrondje, a 10 min, ging ie halverwege ff liggen. Ja, dan maak ik me toch gewoon zorgen hoor. Dat lijkt me geen aftakeling, dat lijkt me ziek (en dan zitten noodscenario's in mijn hoofd van tumoren die op klappen staan en in laten slapen om te voorkomen dat dat gebeurd, brrrr).

Kweet niet of Joep er onder lijdt, want die aai ik toch nog net ff wat meer nu ;)
Door dinky89
Ik kwam al even kijken of er al nieuws was maar je gaat vanavond dus naar de DA.
Duim dat die klier snel onder controle komt.

Hier met dinky was ze ook lamlendig en chaggi toen ze pijn had wat als sneeuw voor de zon verdwenen was toen de pijn weg was. Denk dus dat het bij joep zeker pijn gerelateerd kan zijn ipv alleen maar ouderdom.
Ik vind het ook heel erg slecht aanvoelen, ik kan er niet aan doen. De manier waarop hij maar blijft sukkelen. Ik heb er geen goed gevoel bij. :-\
Ik hoop echt dat ik ongelijk heb, maar ik denk ook dat er onderhuids iets groters scheelt...

En zo oud is Joep helemaal nog niet. Toch niet hoogbejaard... Het verschil met een dik jaar geleden is gewoon immens...
Weet je als oudere honden ziekig zijn dan merk je dat gewoon vlug. Laatst had Zoë een maag/darminfectie. Niet eens super heftig maar had echt een week lang de energie van een visstick. 10 jaar geleden zou je niet eens iets aan haar gemerkt hebben. Is ook niet erg dat ze een langere hersteltijd hebben. Dat hoort er gewoon bij. Ook wil het niet zeggen dat dit het begin van het einde is. Ook oude honden kunnen een zalig leven hebben. Ook als het allemaal niet meer super gaat. Zoë kan van kleine dingen enorm genieten. Hele lange wandelingen kunnen niet meer, maar dat hoeft ook niet. Thuis lekker samen op de bank en in het weekend samen uitslapen in bed vindt ze ook gewoon heerlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door eelke
Nou, dat was even schrikken, want Joep gaf veel pijn aan op zijn buik, en zakte daar ter plekke op de vloer :-X dus kreeg hij een spuit morfine (want nsaids heeft ie al) en vanmorgen een echo.

Uit de echo was niet echt iets raars te zien. Omdat ie er toch al lag dan toch ook maar goede rugfoto's. Spondylose, dat wisten we. Niet super heftig maar kan wel heel pijnlijk zijn zeker na een misstap ofzo. En misschien een zenuwvernauwing (lumbaal huppeldepup...?). Was een vermoeden van te zien op de foto, maar dat stel je vast met een ct, en is soms wel te behandelen met een operatie. En daar gaan we toch al niet aan beginnen meer, dus dan heeft die ct ook niet veel nut.

Dus nog een beetje morfine gegeven om de scherpe randjes van het op tafel liggen eraf te halen, komende dagen veeeeeeel rust. En er is bloedgeprikt, uitslag is er volgende week. En dan maar eens een optelsom maken en die afwegen tegen de leuke dingen in het leven van Joep.
Door Lizzy
Oh jee. Lumbosacrale instabiliteit? Volgens mij noemen ze het ook wel "cauda equina syndroom". Brutus had dit. Het is super pijnlijk. Maar gaat vaak weer helemaal over. Ik hoop dat Joep zich met veel rust weer gauw een stuk beter voelt!

Maar hoe nu verder met zijn anaalklieren en bult daar?
Door eelke
Ja, die bult groeit niet echt, is niet super groot, en zit los, dus eerst het bloedonderzoek maar eens afwachten. Voor de anaalklieren heb ik maandag opnieuw een afspraak om te spoelen. Maar daarvoor nog geen lange termijn plan, want ja, eerst maar even afwachten.
Door eelke
Oh en ik ben het vergeten te vragen want ik was druk met de vraag; krijg ik mijn hond straks levend of dood mee ( ::) ) maar de glandex ga ik nu maar wel gewoon beginnen te geven. Ik heb overigens het poeder, van de snoepjes moest hij er 3 of 4 ofzo hebben, en van het poeder maar een theelepel, dus dat leek mij minder extra rommel.
Bah, zoveel kleine dingetjes waarvan je niet weet hoe groot ze kunnen worden... Niks aan, om de hele tijd die zorgen in je achterhoofd te hebben bij alles wat je doet. Ik leef met je mee.

Ondertussen hoop ik dat Joep toch flink opknapt en nog vele jaren mee kan. Zo stokoud is hij nou ook toch weer niet?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door