Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marianca
eelke schreef: vr 06 nov 2020, 10:26 Dat, al is eend natuurlijk wel vet. Ik zou een soort altijd later nog een keer proberen, voordat je het echt uitsluit.

Lastig, weinig vriezerruimte. Heb je niet iemand in je omgeving waar je een stukje vriezer kunt lenen, zodat je ergens een reserve hebt? Lijkt me zo vervelend, als precies de soort die je nodig hebt op is in de winkel.
Wat ik weet is dat Duke gevoelig is voor veel vet
Vandaar dat ik de eend toch ff eruit laat

We zijn van plan om een kleine vriezer te kopen
Nu heb ik wel het geluk dat Petsplace 2x perweek geleverd krijgt en dat scheelt natuurlijk

Vandaag eerste keer Buddy’s kalkoen
Ben benieuwd
Als deze goed gaat dan is er wel altijd wat te krijgen

Buddy’s is ook niet veel goedkoper dan Barf menu premium
De paard is zelfs duurder bij hun

Dus misschien is Buddy’s ook een goed merk?

Als niet dan blijf ik op Barf Menu Premium en als ik de vriezer heb een andere merken die ik dan kan bestellen zoals Darf
Door Lizzy
Marianca schreef: vr 06 nov 2020, 12:01 Wat ik weet is dat Duke gevoelig is voor veel vet
Vandaar dat ik de eend toch ff eruit laat

We zijn van plan om een kleine vriezer te kopen
Nu heb ik wel het geluk dat Petsplace 2x perweek geleverd krijgt en dat scheelt natuurlijk

Vandaag eerste keer Buddy’s kalkoen
Ben benieuwd
Als deze goed gaat dan is er wel altijd wat te krijgen

Buddy’s is ook niet veel goedkoper dan Barf menu premium
De paard is zelfs duurder bij hun

Dus misschien is Buddy’s ook een goed merk?

Als niet dan blijf ik op Barf Menu Premium en als ik de vriezer heb een andere merken die ik dan kan bestellen zoals Darf
Ik ben gewoon niet weg van premix. Dus als ik dat kon ontlopen: deed ik dat. En in Buddy's zit premix.
Door Marianca
Lizzy schreef: za 07 nov 2020, 14:26 Ik ben gewoon niet weg van premix. Dus als ik dat kon ontlopen: deed ik dat. En in Buddy's zit premix.

En het bewijs is er Lizzy

Ging goed op Hert@premium
Ga hem eend geven (waar geen Premium bij staat zoals bij hert op de verpakking)en krijgt spuitpoep.

Gister kalkoen Buddy‘s met premix en nog steeds spuitpoep

Vandaag weer op Hert premium en de poep is weer ( bijna ) goed.

Ik blijf dus ook bij de premium 👍
Door Lizzy
Marianca schreef: za 07 nov 2020, 19:30 En het bewijs is er Lizzy

Ging goed op Hert@premium
Ga hem eend geven (waar geen Premium bij staat zoals bij hert op de verpakking)en krijgt spuitpoep.

Gister kalkoen Buddy‘s met premix en nog steeds spuitpoep

Vandaag weer op Hert premium en de poep is weer ( bijna ) goed.

Ik blijf dus ook bij de premium 👍
Fijn dat hij bijna goede poep had! Hoe is het nu?

Het kan ook nog dat hij goed reageert op de dierlijke vezels in premium maar goed, het gaat erom dat je een voer vindt (hebt gevonden) waar hij het goed op doet :-*
Door Marianca
Lizzy schreef: ma 09 nov 2020, 06:58 Fijn dat hij bijna goede poep had! Hoe is het nu?

Het kan ook nog dat hij goed reageert op de dierlijke vezels in premium maar goed, het gaat erom dat je een voer vindt (hebt gevonden) waar hij het goed op doet :-*
Het gaat heel goed Lizzy 🙏
Hij reageert op Hert Premium echt goed
Ik blijf ook bij de premium soorten
Omdat Duke chronische diarree heeft is dit zoals jij zegt met dierlijke vezels het beste voor hem
En zo laag mogelijk vetten

Ik had bij Petsplace ook Vis premium gezien met 12 % eiwit

Zou dit ook lukken?
Door Marianca
pearlsofpassion schreef: ma 09 nov 2020, 12:03 Wat zit erin?
Als het enkel vis is, zou ik het mengen met wat anders.
Met wat van vlees dan mengen?
Ik geef momenteel dus Hert Premium en heb ook Paard premium
Lam Premium lijkt me ook interessant maar veel vet percentage en daar raakt hij echt van aan de diarree

Maar ik wil Barf Premium echt blijven voeren

Ik wil natuurlijk niet dat mijn kereltje tekorten krijgt
Van de Hert Premium heeft hij nu weer mooie poepjes
Ben dan zo bang om te veranderen omdat het bij hem chronisch is
De dierenarts zei dat ik het moet vergelijken met de ziekte van Crohn bij mensen 😟
Door eelke
Dat kan ofwel met hert, ofwel met paard, dat maakt denk ik niet zo veel uit. Maar ik zou eerst echt een minibeetje proberen. En eigenlijk zou ik het nu ook nog niet doen, maar eerst die darmen en dat lijf een beetje rust geven om te herstellen.
Door pearlsofpassion
Ja, ik ben het eens met Eelke.
Vis valt vaak zwaar, is zeer vet en daardoor laxerend.
Ik denk eigenlijk niet dat dit een goed idee is..
Laat hem nu maar een paar weken op dit en dan kan je daarna nog eens kijken of je magere diersoorten kan proberen, of eens een barfhapje in de vorm van een karkasje wil proberen.
Door Marianca
pearlsofpassion schreef: ma 09 nov 2020, 12:51 Ja, ik ben het eens met Eelke.
Vis valt vaak zwaar, is zeer vet en daardoor laxerend.
Ik denk eigenlijk niet dat dit een goed idee is..
Laat hem nu maar een paar weken op dit en dan kan je daarna nog eens kijken of je magere diersoorten kan proberen, of eens een barfhapje in de vorm van een karkasje wil proberen.
Daar was ik dus ook bang voor

Dan is voor nu alleen Hert Premium en Paard Premium

Moet ik daar evt een vit/mineralen complex bij toevoegen?

Moet wel zeggen dat hij zo levendig is als maar wat en ook super goed eet ❤️

Maar even dit

Paard premium heeft hij dus al gehad maar niet na deze diarree aanval
Huiver nog om het geven nu
Toch een tijdje alleen Hert geven en hoe lang?
Door pike
Dit zijn de voederwaardes van de Barfmenu vis premium (afkomstig van de site van Barfmenu zelf):

Vocht 63,95%
As 2,90%
Eiwit 17,45%
Vet 12,66%
Celstof 0,18%
Calcium 0,71%
Fosfor 0,48%
Ca:P 1,48
kcal/100g 183,74

Het vetgehalte van deze visrollen valt dus wel mee. Er zijn heel wat vleesrollen die vetter zijn!
Door Lizzy
Dit is de inhoud: Bevat: Zalm, Haring en Makreel. Bevat dierlijke vezels.

Qua vet valt het wel mee. Maar er zijn toch wel honden die hier misschien van aan de kots of diarree gaan, van alleen vis (met vezels). Ik weet ook niet hoe de verhouding is van deze vissen. Hier gaan ze van zalm niet aan de kots of diarree, van panharing ook niet maar van makreel werkelijk onmiddellijk (behalve horsmakreel, dat kunnen ze dan wel weer goed hebben). Dus als het aandeel makreel laag is, zou het best eens kunnen zijn dat je hond het hier prima op doet. Ik zou ook eerst een paar eetlepels proberen. En mengen door een andere smaak. En dan de week erop eens wat meer. Beetje opbouwen en kijken naar je hond, hoe hij het er op doet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door