Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
-Annemarie- schreef: za 07 nov 2020, 18:41 Dat. :-\

Kregen we dinsdagavond te horen dat de bibliotheken dicht moeten. Oké. Woensdag als een malle alles zo goed mogelijk geregeld voor de klanten. Besluiten ze woensdagavond dat we toch wél open mogen, maar alleen als afhaal- en inleverpunt. Donderdag moest het crisisteam van de organisatie daar nog over beslissen. Vrijdag alles opgezet zodat we maandag open kunnen als afhaal- en inleverpunt. En laat er niemand tegen mij zeggen dat we niet flexibel zijn! :P
Super fijn voor de klanten! En ik ben er ook blij mee hoor, begrijp me goed.
Maar de willekeur in beslissingen vind ik op z'n zachts gezegd lastig te begrijpen.
Het is te mal voor woorden.
Door Elf
Kaela schreef: za 07 nov 2020, 17:25 Als het veilig gebeurd. Maar waarom mag je maar met max 2 personen buiten zijn en is een rij van dik 30 man voor een viskraam dan wel oke?

Wij doen overigens bestellen om de horeca te steunen. Dan zet de bezorger het voor de deur, stapt achteruit en wacht tot wij het gepakt hebben. Voelt voor mij toch echt veel veiliger.
Horecazaken dragen 30% van het orderbedrag af aan Thuisbezorgd, Ubereats, Deliveroo etc.. Dus als afhalen makkelijk te doen is dan is dat nog beter om ze te steunen ;)
Door Kaela
Waar schrijf ik dat ik via een dergelijke site bestel?

En daarnaast. Zelf bestelling en bezorging organiseren kan voor een onderneming duurder zijn dan die afdracht aan dergelijke sites. Dus die vlieger gaat ook lang niet altijd op.
Door Tanna
Elf schreef: za 07 nov 2020, 20:54 Horecazaken dragen 30% van het orderbedrag af aan Thuisbezorgd, Ubereats, Deliveroo etc.. Dus als afhalen makkelijk te doen is dan is dat nog beter om ze te steunen ;)
De horecazaken bij ons in de buurt regelen dat allemaal zelf via FB. Bij de meeste is het afhalen maar steeds meer zaken bezorgen ook binnen een bepaald aantal kilometers.
Door Elf
Kaela schreef: za 07 nov 2020, 21:12 Waar schrijf ik dat ik via een dergelijke site bestel?

En daarnaast. Zelf bestelling en bezorging organiseren kan voor een onderneming duurder zijn dan die afdracht aan dergelijke sites. Dus die vlieger gaat ook lang niet altijd op.
Klopt, wij exploiteren een lunchroom vanuit mijn werk. Zelf organiseren zijn we te klein voor. Dus gebruiken we de platforms van Thuisbezorgd ed.. Maar als mensen het eten af komen halen verdienen we er dus veel meer aan. Dat bedoel ik. Ik beschuldig je nergens van ;)
Door Kaela
Elf schreef: za 07 nov 2020, 21:16 Klopt, wij exploiteren een lunchroom vanuit mijn werk. Zelf organiseren zijn we te klein voor. Dus gebruiken we de platforms van Thuisbezorgd ed.. Maar als mensen het eten af komen halen verdienen we er dus veel meer aan. Dat bedoel ik. Ik beschuldig je nergens van ;)
Ja maar als mensen af komen halen staan ze dus met 30 man op elkaar (en nu beschuldig ik jou nergens van, maar dat is wat ik hier zie) en worden ze besmet en daardoor ziek. Zieke mensen komen voorlopig geen eten halen en met wat pech nooit meer.

Ik snap dat het barre tijden zijn en ik gun iedereen het voortbestaan van zijn onderneming. Maar ik snap gewoon oprecht niet waarom we als maatschappij nu niet doordrongen zijn van de noodzaak verstandig te handelen. De maatregelen zijn onduidelijk en inconsequent, maar dat neemt niet weg dat we inmiddels toch met zijn allen zouden moeten snappen dat het ernst is met het virus en de gevolgen voor de zorg.
Door Tanna
Kaela schreef: za 07 nov 2020, 21:27 Ja maar als mensen af komen halen staan ze dus met 30 man op elkaar (en nu beschuldig ik jou nergens van, maar dat is wat ik hier zie) en worden ze besmet en daardoor ziek. Zieke mensen komen voorlopig geen eten halen en met wat pech nooit meer.

Ik snap dat het barre tijden zijn en ik gun iedereen het voortbestaan van zijn onderneming. Maar ik snap gewoon oprecht niet waarom we als maatschappij nu niet doordrongen zijn van de noodzaak verstandig te handelen. De maatregelen zijn onduidelijk en inconsequent, maar dat neemt niet weg dat we inmiddels toch met zijn allen zouden moeten snappen dat het ernst is met het virus en de gevolgen voor de zorg.
Ik ga dan ook niet, ik ga het risico niet nemen.
Door sam28
Elf schreef: za 07 nov 2020, 20:54 Horecazaken dragen 30% van het orderbedrag af aan Thuisbezorgd, Ubereats, Deliveroo etc.. Dus als afhalen makkelijk te doen is dan is dat nog beter om ze te steunen ;)
Iemand op Reddit zat zich hieraan te ergeren en heeft smulkonijn.nl opgezet. Zelf bestel ik eigenlijk nooit eten dus of het helemaal goed werkt weet ik niet maar zo op de site ziet het er wel goed uit!
Door Lizzy
Kaela schreef: za 07 nov 2020, 21:27 Ja maar als mensen af komen halen staan ze dus met 30 man op elkaar (en nu beschuldig ik jou nergens van, maar dat is wat ik hier zie) en worden ze besmet en daardoor ziek. Zieke mensen komen voorlopig geen eten halen en met wat pech nooit meer.

Misschien heb je gelijk hoor Kaela! Ik heb het zelf niet gezien, ik kom al 8 maanden nergens.
Door KarenH
-Annemarie- schreef: za 07 nov 2020, 18:41 Dat. :-\

Kregen we dinsdagavond te horen dat de bibliotheken dicht moeten. Oké. Woensdag als een malle alles zo goed mogelijk geregeld voor de klanten. Besluiten ze woensdagavond dat we toch wél open mogen, maar alleen als afhaal- en inleverpunt. Donderdag moest het crisisteam van de organisatie daar nog over beslissen. Vrijdag alles opgezet zodat we maandag open kunnen als afhaal- en inleverpunt. En laat er niemand tegen mij zeggen dat we niet flexibel zijn! :P
Super fijn voor de klanten! En ik ben er ook blij mee hoor, begrijp me goed.
Maar de willekeur in beslissingen vind ik op z'n zachts gezegd lastig te begrijpen.
Er lagen nog 2 boeken voor mij klaar die ik gereserveerd had, dus die heb ik op het laatste moment gehaald. Heb nu 11 boeken thuis liggen. Geen afhaal- en inleverpunt hier, wel kun je boeken reserveren die in de vestiging van jouw woonplaats aanwezig zijn en dan komen ze het brengen. Bij ons is de bieb bij het zwembad en theater.
Om de horeca te steunen al bij diverse restaurants in de buurt afgehaald. Bestelling door gegeven via mail,whatsapp of online. Altijd tijdstip afgesproken en het wordt zo ingedeeld dat er nooit te veel mensen zijn om af te halen. Gisteren in een grote ruimte, waar je een paar meter afstand kon houden, eten afgehaald. Bij binnenkomst handen ontsmetten (pomp reageerde op handen die je er onder hield, dus je hoefde niets aan te raken). Er wordt aan de keuken gemeld dat je er bent, en binnen 10 minuten stond ik weer buiten. Bij een andere stonden de stoelen een paar meter uit elkaar en een paar meter van de plek waar je betaald en eten afhaalt. Ook hier tijdstippen die beschikbaar zijn om af te halen op Facebook en vol = vol. Een stuk veiliger dan de supermarkt.
Door eelke
Afhalen zal inderdaad wel zijn omdat dat beter te regelen is, met rijen, strepen op de vloer etc.

Die max 2 personen buiten zal wel gericht zijn op samenscholen; je spreekt dan af met mensen die je kent, dat duurt vaak langer dan dat je in een rij staat te wachten, en je vergeet makkelijker om afstand te houden. Hier zijn met lekker week de bankjes buiten gewoon vol; dat mag dus nu niet meer.
Door Elf
elvira.kloek schreef: zo 08 nov 2020, 10:09 Om de horeca te steunen al bij diverse restaurants in de buurt afgehaald. Bestelling door gegeven via mail,whatsapp of online. Altijd tijdstip afgesproken en het wordt zo ingedeeld dat er nooit te veel mensen zijn om af te halen. Gisteren in een grote ruimte, waar je een paar meter afstand kon houden, eten afgehaald. Bij binnenkomst handen ontsmetten (pomp reageerde op handen die je er onder hield, dus je hoefde niets aan te raken). Er wordt aan de keuken gemeld dat je er bent, en binnen 10 minuten stond ik weer buiten. Bij een andere stonden de stoelen een paar meter uit elkaar en een paar meter van de plek waar je betaald en eten afhaalt. Ook hier tijdstippen die beschikbaar zijn om af te halen op Facebook en vol = vol. Een stuk veiliger dan de supermarkt.
Precies zo gebeurt het bij onze lunchroom ook. En dan is het voor een horecaondernemer echt fijner dat er afgehaald wordt omdat dat 30% afdracht aan de bezorgplatformen scheelt. Uiteraard wordt die service ook geboden voor mensen die niet kunnen of willen langskomen ;), zij kunnen gewoon online bestellen en het laten bezorgen.
Door Kaela
eelke schreef: zo 08 nov 2020, 13:00 Afhalen zal inderdaad wel zijn omdat dat beter te regelen is, met rijen, strepen op de vloer etc.

Die max 2 personen buiten zal wel gericht zijn op samenscholen; je spreekt dan af met mensen die je kent, dat duurt vaak langer dan dat je in een rij staat te wachten, en je vergeet makkelijker om afstand te houden. Hier zijn met lekker week de bankjes buiten gewoon vol; dat mag dus nu niet meer.
Ik spreek persoonlijk liever af met een bekende van wie ik weet hoe die zich gedraagt en met wie ik langer tijd doorbreng, dan dat ik een paar minuten door een vreemde in mijn nek gehoest word...

Maar goed, misschien zie ik het te somber in, want de cijfers geven toch een heel positief beeld neer. Het aantal positieve testen neemt rap af. En dat is in ieder geval heel goed nieuws.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door