Ik was een tijdje geleden een topic begonnen over de trilpootjes van Duffy. Ik kon er maar niet achter komen wat het was. Dus uiteindelijk veel bloedtesten laten doen. Lever, nieren, schildklier alles was goed. 1 waarde (pal waarde heet dat hier in Frankrijk) was verhoogd en kon wijzen op Cushing.
Ik had daar zo mijn twijfels over omdat duffy absoluut geen Cushing symptomen heeft behalve dus de trilpootjes.
De ACTH stumulatie test is gedaan en de cortisol waarde lag boven de 828 nmol/L. Dat was heel hoog volgens de DA. Ze raadde medecijnen aan. Vetoryl. Daar had ik inmiddels veel over gelezen en wil hier niet klakkeloos mee beginnen.
Niet dat ik nu weet waar ik nou wel goed aan doe....vind dit maar moeilijk.
Duffy heeft verder geen symptomen. Geen dikke buik, geen haaruitval, geen jeuk, niet veel plassen, niet veel drinken, geen vraatzucht. Alleen dus trilpootjes die lijken op tremoren en dus spierzwakte kan zijn. Heel sporadisch heeft ze een stress aanval. Dan is ze midden in de nacht opeens angstig en wil ze alleen nog maar in de auto slapen.
Ik wil eigenlijk de medicijnen zo lang mogelijk uitstellen. Ik heb contact gehad met Rob smiesink van de huisdierendokter en ik ga kruidenmixen proberen. Ik gaf al iets voor spieren en daar komt dit nu dus bij.
Als ik het goed begrijp draait het bij Cushing dus om het onderdrukken van de cortisol en eigenlijk symptoom bestrijding. Het echte probleem, de tumor, als dier er is tenminste word er niet mee weg gehaald.
Volgens de DA heeft het geen zin om een MRI te laten maken maar zelf twijfel ik hier over. Heeft dit nut?
Zijn er mensen met Cushing honden hier die verder ook geen symptomen hadden?