Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
Lizzy schreef: do 29 okt 2020, 12:21 Dat vind ik dus eigenlijk ook. Snap het ook niet zo goed. Want laten we wel wezen, de hoeveelheid besmettingen is zo interessant niet. Ja, wel interessant natuurlijk maar het gaat vooral om hoeveel mensen er in het ziekenhuis liggen en op het IC (en natuurlijk moet je weten hoe het met de besmetting graad gaat om in te schatten hoeveel mensen er in het ziekenhuis/IC terecht komen). Maar het gaat om de mensen in de zorg. En volgens mij he, is de motivatie daar (logischerwijs) ver te zoeken :-\ . De mensen in de zorg mogen nu voor de tweede keer zich de krampen werken en zitten toe te kijken hoe mensen maar een dotje doen :-\

Weet iemand eigenlijk waar het noodhospital in het Ahoy is gebleven?

https://www.ad.nl/rotterdam/eerste-slag ... ~aca798c4/
In België is het zover.
De piek is officieel hoger dan in het voorjaar en curve blijft stijgen. Er is nog absoluut geen top in zicht.
Iedereen zag het al 2 maand aankomen, maar de politici hebben veeeeeeeeel te lang gewacht en veeeel te zwakke maatregelen genomen. En nu is het te laat...

Er komen nu noodkreten van overal, maar de politiek volgt nog steeds niet.
Ze blijven maar kijken naar het buitenland, wat men daar doet, maar het is nergens zo erg als bij ons.
Duitsland heeft ongeveer dezelfde maatregelen als wij en maar 1/9e van het aantal gevallen per inwoner.

Ik zie nu het dagelijks aantal teststalen in maar 1 labo. En dat is al hallucinant.
Ik ga nacht draaien en zelfs dan vertrek ik met meer stalen op de tafel dan toen ik aankwam. 's nachts he! Lekker motiverend.
Door Kaio
Lizzy schreef: do 29 okt 2020, 12:21 Dat vind ik dus eigenlijk ook. Snap het ook niet zo goed. Want laten we wel wezen, de hoeveelheid besmettingen is zo interessant niet. Ja, wel interessant natuurlijk maar het gaat vooral om hoeveel mensen er in het ziekenhuis liggen en op het IC (en natuurlijk moet je weten hoe het met de besmetting graad gaat om in te schatten hoeveel mensen er in het ziekenhuis/IC terecht komen). Maar het gaat om de mensen in de zorg. En volgens mij he, is de motivatie daar (logischerwijs) ver te zoeken :-\ . De mensen in de zorg mogen nu voor de tweede keer zich de krampen werken en zitten toe te kijken hoe mensen maar een dotje doen :-\

Weet iemand eigenlijk waar het noodhospital in het Ahoy is gebleven?
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... rotterdam/
tja heel veel nuttiger :cool:

En over ziekenhuizen, hier zie je een duits overzicht van de capaciteit
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/ ... n-100.html

Wat mij daarbij opvalt is dat nog geen 5% van de IC bedden met beademing bezet worden door covid patienten....
Duitsland wordt (of werd) nogal bekritiseerd door de rest vanwege de overcapaciteit die ze hadden/hebben. Wat me hiervan dus opvalt is dat er sowieso veel patienten op de IC liggen. Dus sowieso zo'n 70 % bezet normaliter....dan vraag ik me af wat er in andere landen dan standaard voor een bezetting is? 95%? Dan snap ik wel dat daar nu in deze situatie grote problemen van komen....
Laatst gewijzigd door Kaio op do 29 okt 2020, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: do 29 okt 2020, 13:39 In België is het zover.
De piek is officieel hoger dan in het voorjaar en curve blijft stijgen. Er is nog absoluut geen top in zicht.
Iedereen zag het al 2 maand aankomen, maar de politici hebben veeeeeeeeel te lang gewacht en veeeel te zwakke maatregelen genomen. En nu is het te laat...

Er komen nu noodkreten van overal, maar de politiek volgt nog steeds niet.
Ze blijven maar kijken naar het buitenland, wat men daar doet, maar het is nergens zo erg als bij ons.
Duitsland heeft ongeveer dezelfde maatregelen als wij en maar 1/9e van het aantal gevallen per inwoner.

Ik zie nu het dagelijks aantal teststalen in maar 1 labo. En dat is al hallucinant.
Ik ga nacht draaien en zelfs dan vertrek ik met meer stalen op de tafel dan toen ik aankwam. 's nachts he! Lekker motiverend.

Als je er niet was stond er nog veel meer. Je doet wat je kunt en levert je bijdrage, waarvoor complimenten.

Ik zag inderdaad op de ECDC site dat Belgie zo hoog zat, schrok me rot..
Tja, wat wil je.
Ze hebben echt het slechtste wat je kan doen, gedaan in mijn ogen.
Ofwel leg je weinig regels op en beroep je op de meewerkendheid, medelevendheid en gezond verstand van mensen, zoals NL gedaan heeft. Omdat ze dat het beste vonden of omdat Nederlanders nu eenmaal moeilijk regels volgen (dat zie je wel aan al die mensen die 'niet meer mee willen doen') en het dus geen optie was om veel vrijheden af te nemen, wil ik in het midden laten.
Maar goed, zelfs al is er een deel in protest, er zijn ook zat mensen die zich wel aan de aanbevelingen houden en hun gezond verstand gebruiken. Het is geen ideale situatie, dat wil ik niet zeggen, maar goed, bij ons is het nog erger.
En door mensen vertrouwen te geven en zelf verantwoordelijkheid te geven in deze zaak, krijgen ze ook meer verantwoordelijkheidsgevoel dan ze ales voor te zeggen.

Ofwel leg je duidelijke regels op, op tijd en streng genoeg, en handhaaf je ze.

Maar België doet men geen van beide.
Men heeft in België altijd al een traditie van regels opleggen die men niet kan controleren, en dus niemand volgt. Belgen accepteren wel regels, maar overtreden ze ook vlot als het even kan.
En dus legt men regels op, geeft de mensen het idee dat ze niet zelf na te denken hebben, gewoon de regels moeten volgen. Dat lukt goed de eerste golf.
Maar dan komt de 2e golf, niemand heeft nog zin om de regels te volgen, en de politiek wacht en wacht, en staat op de cijfers te kijken alsof ze vanzelf miraculeus gaan zakken. En de Belgen staan collectief op de politiek te wachten... Volgers als we zijn. Want als er geen regels zijn, mag toch alles?
En dan komt het beste, dan vaardigt men eind augustus,begin september tot pakweg 3 weken geleden regels uit die niemand echt begrijpt en die je op 5 verschillende manieren kan uitleggen zodat wat jij wil doen (feestje geven vb) altijd wel op 1 of andere manier binnen de regels te passen is, mits creatief zijn.
Zoals allemaal op een kluit gaan staan in de supermarkt, zolang je een mondmasker ophebt is dat toch ok? Thuisblijven als je ziek bent, deden de meesten niet. Een huisarts heeft zijn patiënten besmet door geen mondmasker te dragen... Enz... Zelf nadenken is er duidelijk niet bij..

Begin oktober komen er strengere regels waarvan ik mij afvroeg in welke zin ze nu eigenlijk strenger waren, en dat ik dus dacht dat ze niets gingen veranderen. En dan was men dus van plan om 2 weken af te wachten om te kijken of er resultaat kwam. Dat heeft men 10 dagen of zo gedaan, gelukkig niet langer want ze deden idd niets uit.

Om een idee te geven, Duitsland voert nu een zachte lockdown in (ongeveer dezelfde regels als nu bij ons gelden) met waarden, die wij hadden toen we aan het versoepelen waren.

Vorige week vond de Vlaamse minister-president dat het nog niet dramatisch was. Hij ging niet preventief blussen zei hij, hij ging wel wachten tot het huis in brand stond.. Daar is zo'n golf van kritiek op gekomen en hij is eigenlijk verplicht geweest wel met maatregelen te komen. Maar dik tegen z'n zin precies, en dan maar in bochten wringen om er zich uit te praten. De nieuwe premier heeft hem eigenlijk gewoon simpelweg overruled.

Ale bon, het is een wonder dat het niet al veel erger is.
Maar ik ben wel bang nu, ja.
Door dinky89
Kaio schreef: do 29 okt 2020, 14:22 https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... rotterdam/
tja heel veel nuttiger :cool:

En over ziekenhuizen, hier zie je een duits overzicht van de capaciteit
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/ ... n-100.html

Wat mij daarbij opvalt is dat nog geen 5% van de IC bedden met beademing bezet worden door covid patienten....
Duitsland wordt (of werd) nogal bekritiseerd door de rest vanwege de overcapaciteit die ze hadden/hebben. Wat me hiervan dus opvalt is dat er sowieso veel patienten op de IC liggen. Dus sowieso zo'n 70 % bezet normaliter....dan vraag ik me af wat er in andere landen dan standaard voor een bezetting is? 95%? Dan snap ik wel dat daar nu in deze situatie grote problemen van komen....
Tja, het is niet voor niets dat er nu weer vele operaties worden uitgesteld om te voorkomen dat mensen op de IC terecht komen. Wat ik tijdens de eerste golf heb begrepen is dat wij in Nederland naast de IC ook nog high care afdelingen hebben en patiënten van een high care afdeling in andere landen onder ic vallen. High care schijnt niet ieder land te hebben. Is voor mij wel klop/klepel verhaal maar kan wel een stukje capaciteitsverschil ic verklaren.
Normaal ligt in België de IC niet zo vol heb ik begrepen. Is er altijd overcapaciteit en staan we 2e na Duitsland in aantal IC-bedden per persoon.
Maar de laatste weken zijn het aantal bedden sterk opgeschaald.
Er zijn al patiënten naar Duitsland gebracht.
En dan nog is gisteren iemand overleden omdat er gewoon simpelweg geen plaats meer voor hem was.
Door Lizzy
Echt he >:( >:( >:( >:( >:(

Staat mijn moeder vanmorgen bij Holland & Barrett in de winkel, staat er voor haar iemand tot 3 keer toe keihard te niezen, gewoon niet in hand of ellenboog, gewoon zo hop de winkel in >:( >:( >:( . En mijn moeder staat daar dus ook :( . Ja, wel een metertje of 3 ertussen en zelf had ze wel een mondkapje op maar ja :-\

Ik kan hier zo verschrikkelijk kwaad om worden >:( >:( >:( >:( . En daarnaast ben ik natuurlijk hartstikke bezorgd :-X

En ik zeg nog tegen mijn moeder "mam, je weet toch dat je alles via mij kunt kopen, ik bestel het via Internet voor je!". Maar ja, ze zegt ook dat ze wil blijven leven en geen kasplantje wil worden. En dat snap ik wel, maar dan is dit dus het risico wat je loopt :(

Ongelofelijke randdebielen die de zaak daar een beetje onder gaan staan niezen >:( . En ja, misschien is het geen Corona he, maar we weten inmiddels ook dat mensen niet thuis blijven als ze wel Corona hebben :-X :-\ :( >:( :'(

Ik heb mijn moeder wel wEEr verteld dat als zoiets nog een keer gebeurd ze gelijk om moet draaien en de winkel uit moet vluchten..............
Door Els&Flow
Mijn vader heeft zichzelf opgesloten in zijn huis. Hij komt al sinds maart niet meer buiten, zit al die tijd al in zelf isolatie en is doodsbang voor andere mensen. Boodschappen komen met de bezorgdienst en worden eerst afgewassen voor ze de kast in gaan en bezoek is uit den boze. Zelfs de trouwerij van zijn zoon heeft hij overgeslagen.
De geestelijke kant hiervan heeft depressie mee gebracht, angst voor alles en iedereen en een enorm isolement. De lichamelijke kant is evenmin leuk, de weerstand keldert met de dag en er word veel te weinig bewogen.

Mijn moeder komt overigens ook nergens meer, want dan word dat te ingewikkeld.. voor beiden een heftige en uitzichtloze situatie. Zij loopt wel buiten met de hond, die moet tenslotte wel naar buiten maar met mondkapje, handschoenen en thuis schoenen op een lap met bleek.
Lizzy schreef:Echt he >:( >:( >:( >:( >:(

Staat mijn moeder vanmorgen bij Holland & Barrett in de winkel, staat er voor haar iemand tot 3 keer toe keihard te niezen, gewoon niet in hand of ellenboog, gewoon zo hop de winkel in >:( >:( >:( . En mijn moeder staat daar dus ook :( . Ja, wel een metertje of 3 ertussen en zelf had ze wel een mondkapje op maar ja :-\

Ik kan hier zo verschrikkelijk kwaad om worden >:( >:( >:( >:( . En daarnaast ben ik natuurlijk hartstikke bezorgd :-X

En ik zeg nog tegen mijn moeder "mam, je weet toch dat je alles via mij kunt kopen, ik bestel het via Internet voor je!". Maar ja, ze zegt ook dat ze wil blijven leven en geen kasplantje wil worden. En dat snap ik wel, maar dan is dit dus het risico wat je loopt :(

Ongelofelijke randdebielen die de zaak daar een beetje onder gaan staan niezen >:( . En ja, misschien is het geen Corona he, maar we weten inmiddels ook dat mensen niet thuis blijven als ze wel Corona hebben :-X :-\ :( >:( :'(

Ik heb mijn moeder wel wEEr verteld dat als zoiets nog een keer gebeurd ze gelijk om moet draaien en de winkel uit moet vluchten..............
Hier idem dito met mn werk..... geduld etc is ver te zoeken tegenwoordig >:( >:( .... en ik moet maar aardig en beleefd blijven, terwijl het op mn puntje van mn tong ligt om mensen uit te kafferen, waar ze mee bzig zijn... je wordt er moedeloos en verdrietig van :'( :'( :'( :'(
Els&Flow schreef:Mijn vader heeft zichzelf opgesloten in zijn huis. Hij komt al sinds maart niet meer buiten, zit al die tijd al in zelf isolatie en is doodsbang voor andere mensen. Boodschappen komen met de bezorgdienst en worden eerst afgewassen voor ze de kast in gaan en bezoek is uit den boze. Zelfs de trouwerij van zijn zoon heeft hij overgeslagen.
De geestelijke kant hiervan heeft depressie mee gebracht, angst voor alles en iedereen en een enorm isolement. De lichamelijke kant is evenmin leuk, de weerstand keldert met de dag en er word veel te weinig bewogen.

Mijn moeder komt overigens ook nergens meer, want dan word dat te ingewikkeld.. voor beiden een heftige en uitzichtloze situatie. Zij loopt wel buiten met de hond, die moet tenslotte wel naar buiten maar met mondkapje, handschoenen en thuis schoenen op een lap met bleek.
Pffff.... duimen, fingers. crossed en bid voor je... verdrietig :-\ :-\
Door hannabelgje
België gaat weer in lockdown. Tot half december deze keer. Heftig hoor. Maarja wat moet dat moet. Gelukkig blijft de grens open. Mijn da praktijk zit namelijk in Nederland.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
Els&Flow schreef: vr 30 okt 2020, 18:00 Mijn vader heeft zichzelf opgesloten in zijn huis. Hij komt al sinds maart niet meer buiten, zit al die tijd al in zelf isolatie en is doodsbang voor andere mensen. Boodschappen komen met de bezorgdienst en worden eerst afgewassen voor ze de kast in gaan en bezoek is uit den boze. Zelfs de trouwerij van zijn zoon heeft hij overgeslagen.

Je bedoelt te zeggen : ook niet ideaal :-\
Door Lizzy
hannabelgje schreef: vr 30 okt 2020, 19:48 België gaat weer in lockdown. Tot half december deze keer. Heftig hoor. Maarja wat moet dat moet. Gelukkig blijft de grens open. Mijn da praktijk zit namelijk in Nederland.

Ik hoorde het gisteren inderdaad. Veel sterkte....
Door eelke
Ja da's pittig! Ik vrees nu wel voor alle belgen die nu naar hier komen, want de grenzen blijven open. Dat was ook zo toen de horeca in belgie sloot; kwamen ze naar hier, moest uiteindelijk hier ook alles dicht :-\
Door hannabelgje
eelke schreef:Ja da's pittig! Ik vrees nu wel voor alle belgen die nu naar hier komen, want de grenzen blijven open. Dat was ook zo toen de horeca in belgie sloot; kwamen ze naar hier, moest uiteindelijk hier ook alles dicht :-\
Dat in Nederland ook alles dicht moest kwam niet vanwege de Belgen hoor Afbeelding

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door