Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
MillyMol schreef: wo 28 okt 2020, 13:06 Waar ik het ook helemaal niet mee eens is, is het beleid om uit te komen op een R-getal van rond de 1. Dan blijft dat virus gewoon mensen besmetten en is er echt maar heel weinig nodig om weer boven de 1 uit te komen.

Ik zou zeggen: ga voor 0.5 en als het ook maar 0,1 boven die waarde komt: scherp dan meteen de maatregelen weer aan en wacht niet zodat het weer dweilen met de kraan open is. Op die manier help je de economie ook veel beter.

En wees niet zo bang om lokaal de boel op slot te gooien als er clusters ontstaan. Maar dan ook echt op slot: niet reizen in dat gebied, behalve de essentiële beroepen.

Het is allemaal niet leuk, maar daar trekt dit virus zich helemaal niks van aan, of wij het leuk vinden of niet.
Nee joh, volgens de Jonge zitten we nu al op 0,88 ::) dus komt het allemaal goed.
Dat er nu toevallig weer even storing is bij rivm waardoor de cijfers niet doorkomen, ach ja, dat is uiteraard toeval.
Door eelke
Wat natuurlijk ook niet strookt het; de Jonge had het risteren over R0,88, en Rutte dreigt met een totale lockdown en dat je dan niet zo maar de straat meer op mag enzo.

Waarom dan, met nu al 0,88 zitten we toch gewoon al goed he...
Dat geapporteerde R getal loopt gewoon hopeloos achter.
Hoogstens goed om achteraf wat te zeggen over de situatie.. Maar ik geloof niet dat ze een R getal op dat moment van dat moment kunnen produceren. Hoe zou dat ook als je pas een week later weet hoeveel er nu weer besmet geraakt zijn. En daar zelfs nog veel foutmarge op zit.
Door dinky89
De vastgestelde R van dit moment is van 9 oktober. Dat is het meest recente moment dat de R daadwerkelijk is vastgesteld. Daarnaast heb je op het dashboard een range van latere datum met een onzekerheidsmarge. Het is nu (van 22 oktober) een onzekerheidsmarge tussen de 0.76 en de 1.07. Ik kan mij dus alleen maar voorstellen dat die 0.88 daarop is gebaseerd als inschatting voor het huidige moment. De daadwerkelijk berekende R weten we echter pas over paar weken.

Maarja, dat hele coronadashboard met signaalwaarden is al compleet nutteloos gebleken. Er werden pas extra maatregelen aangekondigd na de zomer toen alle signaalwaardes overschreden werden ipv al op het moment dat de eerste signaalwaarde werd overschreden.....
Door Kaela
dinky89 schreef: wo 28 okt 2020, 16:28 De vastgestelde R van dit moment is van 9 oktober. Dat is het meest recente moment dat de R daadwerkelijk is vastgesteld. Daarnaast heb je op het dashboard een range van latere datum met een onzekerheidsmarge. Het is nu (van 22 oktober) een onzekerheidsmarge tussen de 0.76 en de 1.07. Ik kan mij dus alleen maar voorstellen dat die 0.88 daarop is gebaseerd als inschatting voor het huidige moment. De daadwerkelijk berekende R weten we echter pas over paar weken.

Maarja, dat hele coronadashboard met signaalwaarden is al compleet nutteloos gebleken. Er werden pas extra maatregelen aangekondigd na de zomer toen alle signaalwaardes overschreden werden ipv al op het moment dat de eerste signaalwaarde werd overschreden.....
En dat snap ik dus echt niet. Er wordt maar de indruk gewekt dat als het echt erg wordt, er ingegrepen wordt. Maar wanneer is het echt erg dan? De zorg gaat nu toch ruimschoots voldoende gebukt onder de situatie om ons echt heel, heel erg veel zorgen te maken? Er gaan toch gewoon weer elke dag veel meer mensen dood dan anders normaal is? Waarom was dat in april reden tot duidelijke maatregelen en komen we nu niet verder dan onze minister die als slappe zak zich beroept op eigen verantwoordelijkheid die overduidelijk bij een overgroot deel van de bevolking volkomen afwezig is.

Ik vind dat we veel te weinig over de effecten op de zorg horen. We horen over restaurants die een rechtszaak aanspannen omdat ze zich als branch "buitensporig getroffen" voelen. We horen nu de reisbranch mopperen. Maar wat we zouden moeten horen is hoe het in de zorg gaat. Hoeveel zorg er nu níet geleverd kan worden, de druk die er nu op de zorg ligt. Want volgens mij is er maar 1 sector "buitensporig getroffen" en dat is de zorg.
Door sam28
sam28 schreef:ik ben ziek thuis. Via de teststraat naar huis. Ik stond gister al niet echt lekker maar toen afgeschoven op mn oor (al weken een heel pijnlijk oor). Vandaag stond ik echt te zwaaien. Niet duizelig maar een vaatdoek en daarbij alsof de wereld ver weg is en verre van echt. Soort parallel universum.
Die test blijft echt heel naar maar ik hoop dat ik een negatief bericht krijg.
De poezen vinden het wel gezellig, ik was nog geen 10 min thuis en ze liggen allebei al op schoot. ;D
NEGATIEF!! :D

Deze keer wel meer in de rats gezeten want ik voel me echt niet goed. :-\
Morgen nog een dagje thuis om te kijken of ik van mn vaatdoek af kom. Ik zie de wereld nog aan voor een doedelzak, alsof ik te diep in het glaasje gekeken heb. :biggrin2: Wel lekker goedkoop.
Door eelke
sam28 schreef: wo 28 okt 2020, 17:38 NEGATIEF!! :D

Morgen nog een dagje thuis om te kijken of ik van mn vaatdoek af kom. Ik zie de wereld nog aan voor een doedelzak, alsof ik te diep in het glaasje gekeken heb. :biggrin2: Wel lekker goedkoop.
Yes!!!
En toch ergens ook raar denk ik voor je, want waar heb je dat wat je nu hebt dan opgelopen :( zo zie je maar dat een besmetting zo gebeurt. Beterschap!
Door Lizzy
sam28 schreef: wo 28 okt 2020, 17:38 NEGATIEF!! :D

Je bent serieus nummer 2 in mijn zeer directe omgeving die zich rot voelt als wat en negatief is getest. Misschien heerst er nog een ander dingetje op het moment? Hoe dan ook: BLIJ VOOR JE :-* :-* :-*
Door sam28
Ja, ik weet het ook niet. Ik denk van collega's die ook negatief zijn en maar weer aan het werk gaan want weinig personeel. Of in de trein van mensen die een mondkapje niet snappen. Of in de supermarkt van mensen die afstand houden niet snappen.
Ik heb werkelijk geen idee.
Door Siberienne
Lizzy schreef: wo 28 okt 2020, 17:53 Je bent serieus nummer 2 in mijn zeer directe omgeving die zich rot voelt als wat en negatief is getest. Misschien heerst er nog een ander dingetje op het moment? Hoe dan ook: BLIJ VOOR JE :-* :-* :-*
In mijn kennissenkring in Nederland ook twee. Er gaat vast nog wat anders rond.
Door Lizzy
Kaela schreef: wo 28 okt 2020, 17:23 En dat snap ik dus echt niet. Er wordt maar de indruk gewekt dat als het echt erg wordt, er ingegrepen wordt. Maar wanneer is het echt erg dan? De zorg gaat nu toch ruimschoots voldoende gebukt onder de situatie om ons echt heel, heel erg veel zorgen te maken? Er gaan toch gewoon weer elke dag veel meer mensen dood dan anders normaal is? Waarom was dat in april reden tot duidelijke maatregelen en komen we nu niet verder dan onze minister die als slappe zak zich beroept op eigen verantwoordelijkheid die overduidelijk bij een overgroot deel van de bevolking volkomen afwezig is.

Ik vind dat we veel te weinig over de effecten op de zorg horen. We horen over restaurants die een rechtszaak aanspannen omdat ze zich als branch "buitensporig getroffen" voelen. We horen nu de reisbranch mopperen. Maar wat we zouden moeten horen is hoe het in de zorg gaat. Hoeveel zorg er nu níet geleverd kan worden, de druk die er nu op de zorg ligt. Want volgens mij is er maar 1 sector "buitensporig getroffen" en dat is de zorg.
Dat vind ik dus eigenlijk ook. Snap het ook niet zo goed. Want laten we wel wezen, de hoeveelheid besmettingen is zo interessant niet. Ja, wel interessant natuurlijk maar het gaat vooral om hoeveel mensen er in het ziekenhuis liggen en op het IC (en natuurlijk moet je weten hoe het met de besmetting graad gaat om in te schatten hoeveel mensen er in het ziekenhuis/IC terecht komen). Maar het gaat om de mensen in de zorg. En volgens mij he, is de motivatie daar (logischerwijs) ver te zoeken :-\ . De mensen in de zorg mogen nu voor de tweede keer zich de krampen werken en zitten toe te kijken hoe mensen maar een dotje doen :-\

Weet iemand eigenlijk waar het noodhospital in het Ahoy is gebleven?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door