Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Siberienne schreef: di 27 okt 2020, 08:21 Ten tweede : influenza vaccinatie voorkomt ziekteverzuim onder zorg medewerkers en dat is nu geen overbodige luxe.
Ik heb nooit de griepvaccinatie gehaald. Wel de vaccinatie tegen de mexicaanse griep, om dezelfde reden als nu: als de ene helft van de medwerkers corona krijgt en de andere helft 'gewone' griep, dan zijn we mooi klaar. Ik realiseer me dat er net een influenza variant voorbij kan komen die niet in de vaccinatie zit. En ik kan uiteraard ook corona krijgen. Maar ik wil wel graag mijn best hebben gedaan om het risico van uitval te minimaliseren.
Door Lizzy
Ik hoop eigenlijk dat de meeste mensen zich eens aan de regels gaan houden. Ik voorspel namelijk dat we dan een inperking krijgen van corona maar ook van de griep. Beide raak je volgens mij op dezelfde wijze door besmet.
Door MillyMol
Ik wordt een beetje moedeloos van de labberkakkerigheid van Rutte. We zijn zeven maanden verder en hebben nog niet geleerd om het virus in bedwang te houden, “te dansen met het virus”, volgens het principe van de bedenker van “de hamer en de dans", waar Rutte steeds aan refereert.

Nu is er een tweede golf. We hebben niet leren dansen en nu kunnen we alleen "de hamer" inzetten.
Maar in plaats van een stevige moker gebruikt hij een rubberen kinderhamertje. En hij doet het ook nog eens veel en veel te laat. Ondertussen lopen de ziekenhuizen weer vol.

Zelfs als we dit virus de komende weken onder controle krijgen dan zullen maatregelen nodig blijven om:
1. De verspreiding tot een minimum te beperken;
2. Als dat wel gebeurt, ervoor te zorgen dat het niet met anderen in contact komt;
3.Als dat wel gebeurt, te voorkomen dat verdere een besmetting plaatsvindt;
4.Als de besmetting wel plaatsvindt, die te identificeren en zo snel mogelijk te neutraliseren.

En het zou dit kabinet sieren wanneer ze net zo ruimhartig met geld zouden smijten om er binnen de kortst mogelijke tijd voor te zorgen dat punt 2 t/m 4 nu eens goed van de grond komt, als dat ze nu doen om de economie draaiende te houden. Uiteindelijk zal ze dat geld besparen, want weinig virus in Nederland betekent dat de horeca -met maatregelen- weer open kan en dat de economie kan blijven draaien.
Door MillyMol
Elf schreef: wo 28 okt 2020, 10:25 Ik denk dat jouw punt 2 tm 4 niet door het kabinet bewerkstelligd kan worden toch? Dat is gedrag van ons allemaal...
1 en 2 is voornamelijk ons gedrag. 3 en 4 heeft o.a. te maken met contactonderzoek door GGD’s. Daar komen ze in de fase waar we nu in zitten helemaal niet aan toe.
Door eelke
Elf schreef: wo 28 okt 2020, 10:25 Ik denk dat jouw punt 2 tm 4 niet door het kabinet bewerkstelligd kan worden toch? Dat is gedrag van ons allemaal...
Toch ook wel hoor. Het is natuurlijk een beetje kul dat de mondkapjesplicht nog niet mogelijk is; de wet wijzigen duurt een tijdje, maar daar hadden ze best deze zomer al mee kunnen beginnen zodat het startklaar stond. Ongeacht of het nu werkt of niet; ze vinden nu dat het werk en nodig is, maar het kan nog niet ingezet worden.
Nu vinden ze al een maand ofzo dat het moet, in openbare ruimtes, en ik zie nu pas actie bij de gemeenten voor de minima's om mondkapjes via bv de voedselbank te verstrekken.

Zelfde met testbeleid; ik denk dat deze golf nu deels te wijten is aan het trage testen; een week wachten van eerste klachten tot de uitslag was niet vreemd. Dat houdt mensen tegen om te testen, en dat houdt mensen tegen om in quarantaine te gaan; het zijn maar lichte klachten dus het is maar een verkoudheid, zolang ik geen koorts heb kan ik gewoon mijn ding doen.

De ziekenhuisbedden waren opgeschaald. Waar dan? Waar is de ic capaciteit? De afdelingen dreigen nu al vol te raken, er moesten patiënten naar Duitsland, we konden Belgie niet helpen, maar er liggen nu minder covid patiënten dan dit voorjaar op de IC. Ik denk dat de bedden er wel zijn, maar het personeel er niet.
En hoera! Er komt een salarisverhoging voor het zorgpersoneel! Fijn! Waardering! Oh nee, toch niet, want het was een foutje omdat iemand per ongeluk voor ipv tegen stemde.
En dan de zorgbonus, fijn! Waardering! Alleen de voedingsassistenten die net zo goed in pak op covid afdelingen werkten die krijgen het dan weer niet. En het is nu ook weer niet dat die groep al een riant salaris heeft... :-\
Tel daar bij op dat besmet zorgpersoneel gewoon aan het werk moet blijven, want volledig in pak dus dan is het heus geen gevaar (dat dat personeel ook eens moet plassen, of het mondkapje af moet doen om te eten en drinken telt niet?) en je kunt wel uitrekenen hoeveel motivatie er over blijft om deze crisis aan te pakken, de schouders er onder te zetten en er samen voor te gaan.
Door sam28
ik ben ziek thuis. Via de teststraat naar huis. Ik stond gister al niet echt lekker maar toen afgeschoven op mn oor (al weken een heel pijnlijk oor). Vandaag stond ik echt te zwaaien. Niet duizelig maar een vaatdoek en daarbij alsof de wereld ver weg is en verre van echt. Soort parallel universum.
Die test blijft echt heel naar maar ik hoop dat ik een negatief bericht krijg.
De poezen vinden het wel gezellig, ik was nog geen 10 min thuis en ze liggen allebei al op schoot. ;D
Door MillyMol
Waar ik het ook helemaal niet mee eens is, is het beleid om uit te komen op een R-getal van rond de 1. Dan blijft dat virus gewoon mensen besmetten en is er echt maar heel weinig nodig om weer boven de 1 uit te komen.

Ik zou zeggen: ga voor 0.5 en als het ook maar 0,1 boven die waarde komt: scherp dan meteen de maatregelen weer aan en wacht niet zodat het weer dweilen met de kraan open is. Op die manier help je de economie ook veel beter.

En wees niet zo bang om lokaal de boel op slot te gooien als er clusters ontstaan. Maar dan ook echt op slot: niet reizen in dat gebied, behalve de essentiële beroepen.

Het is allemaal niet leuk, maar daar trekt dit virus zich helemaal niks van aan, of wij het leuk vinden of niet.
Door Kaela
Ik word ook moe van de sectoren die zichzelf buitenproportioneel getroffen vinden. Nu weer de reisbranche vanwege het negatieve reisadvies voor de kerstvakantie.

Nee het is niet leuk. Ja de economie lijdt er vreselijk onder. Maar juist omdat iedereen maar vindt dat zijn toko heus wel door kan draaien zitten we met deze ellende. We zijn de hele zomer op vakantie geweest, uit eten geweest enz en nu zitten we met de ellende.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door