Kaela schreef: do 22 okt 2020, 17:12
Is toch best raar, dat we op dit forum zo hard roepen dat echt eten voor honden het beste is en alle voedingsstoffen bevat. En dan zou het voor mensen niet mogelijk zijn? Als ik hoor wat mensen hier aan groente en fruit wegwerken, dan sla ik weer steil achterover en dat bedoel ik dan positief. Als ik die hoeveelheden groente en fruit zou eten zou ik geen vitamine bijslikken.
Ik slik dus wel een multi, omdat ik ik een vreselijk slechte groente en fruit eter ben. Zowel in hoeveelheden als in variatie.
Vit d3 heb ik een groot tekort aan gehad dus onderhoudsdosis. Magnesium omdat mijn spieren het lollig vinden veel op spanning te staan. Met magnesium gaat dat stukken beter.
De multi en vit d wisselen qua merk wel eens wat. De magnesium is meestal de malaat vorm van body en fit.
Ik begrijp je raar eigenlijk niet?
Ik slik veel vanwege corona. Wat mijn honden (zoals het er nu naar uit ziet) niet (makkelijk) kunnen krijgen en ook niet dood aan gaan.
Maar ik geef mijn honden ook chlorella en spirulina. Heb er nooit geheim van gemaakt dat ik dat een waardevolle aanvulling vind voor de honden.
Vitamine D supplementen ga ik gewoon niet aan mijn honden geven. Gezien de ernstige bijwerkingen bij een teveel. Maar ze krijgen hier wel iedere week een stuk wilde zalm. Ik heb daar pas nog een topic over geopend in de categorie zelf samenstellen (het vraagstuk of onze honden wel voldoende vitamine D binnen krijgen en het antwoord daarop is volgens mij "nee").
Verder ben ik vegetariër. En echt niet zo goed in het vervangen daarvan (mede omdat ik eigenlijk zo min mogelijk dierlijke producten eet).
Mijn honden krijgen trouwens ook vis en algenolie. Ik heb een hond met een platvoet door trauma. Zij krijgt ook groenlipmossel en collageen type 2. En dus vis/algenolie.
Last but not least heb ik een slecht functionerend lijf. Fijn voor iedereen die daar allemaal geen last van heeft. Maar ik denk dat er hier zat mensen zijn die ook niet een top functionerend lichaam hebben. Of geest. En daarom extra's innemen. Zelfde een beetje als honden die wat mankeren, die geven we ook supplementen. Denk dat hier extra veel supplementen in worden genomen door misschien wel de kennis die we er over hebben en ons juist toch meer bezig houden met dit soort zaken.
Maar dat is altijd nog wat anders als een inferieur KVV product met een premix in je hond kieperen, terwijl we weten dat die premixen echt ongelofelijke rotzooi is. Super slecht opneembare vitamines en mineralen. Dus nee, liever niet. En liever afwisselen en aanvullen met gezonde dingen. Groentenmix (nooit een geheim van gemaakt dat ik dat onombeerlijk vind en grappig genoeg beginnen steeds meer die-hard raw feeding aanhangers dat ook te vinden), algen, vis/algenolie, eieren, vette vis, orgaanvlees, bot (waar heeeeeeeel veel voedingsstoffen in zitten) en vlees. Mijn honden eten beter dan ikzelf.