Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Wicka
Wij hebben een pup, en da's een tijd geleden.... Ze is afgespeeld op brok en ik wil over over kvv en later dat combineren met barf. Fiep is een Weimaraner teefje.
Ik heb uiteraard al het eea gelezen, en weet dat ik moet beginnen met 5% van het huidig gewicht. Ze is gister gewogen en weegt 6.8 kg.
Voor de makkelijk hou ik het op 7. Dus dat betekend dat ze 400 gr kvv per dag moet krijgen?

En welke merken kvv zijn het meest geschikt voor pups? Ivm de juiste verhoudingen en calcium aandeel.
Door Lizzy
Gefeliciteerd met je pup! Ik vind 7 kg niet heel veel voor een weimie pup. Ik zou zelf lekker 7% van haar huidige lichaamsgewicht geven en dat is 490 gram. Dat lijkt me een goede hoeveelheid voeding voor haar nu.

Er zijn veel betrouwbare merken KVV. Maar merken afwisselen vind ik persoonlijk nog het beste. Ik noem gewoon wat merken: Bandit, Barf Menu Premium (die is zonder premix en zalmolie en dergelijke), CarniVoer, etc. Maar er zijn vast mensen die KVV voeren en beter op de hoogte zijn. Ik noem nu merken die zich bewezen hebben, gemalen bot als calcium bron gebruiken (de beste) en geen rotzooi toevoegen maar zo zijn er vast meer (ik voer zelf volledig BARF, zelf samengesteld).
Door Wicka
Ze was de kleinste van het nest van 10 en nu 8,5 week. Ze is niet zo happig op de brokjes...

Ik zal eens zoeken naar de merken kvv die je noemde
Door pike
Wicka schreef: wo 21 okt 2020, 08:29 Wij hebben een pup, en da's een tijd geleden.... Ze is afgespeeld op brok en ik wil over over kvv en later dat combineren met barf. Fiep is een Weimaraner teefje.
Ik heb uiteraard al het eea gelezen, en weet dat ik moet beginnen met 5% van het huidig gewicht. Ze is gister gewogen en weegt 6.8 kg.
Voor de makkelijk hou ik het op 7. Dus dat betekend dat ze 400 gr kvv per dag moet krijgen?

En welke merken kvv zijn het meest geschikt voor pups? Ivm de juiste verhoudingen en calcium aandeel.
5% van 7 kg is 350 gram ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door