Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Willem en Max op vakantie

Moeten ze toch lekker zelf weten, wat een gezeur.
6
19%
Ach, ze hebben hun foutje weer hersteld, ik vind het goed zo.
1
3%
Dit is alsof ze een dikke middelvinger opsteken naar "het volk".
10
31%
Genoeg "domme foutjes van Willem" en nou opzouten met het koningshuis.
8
25%
Anders, namelijk..............
7
22%
Door Cindy de Wolf
Kaio schreef: za 17 okt 2020, 18:02 Joh die regels gelden toch alleen voor het aso volk, dat hun banen verliest, zaken moet sluiten, keihard moet werken in de zorg, niet op vakantie kan met hun zuur verdiende centen? Niet als je genoeg geld hebt/krijgt en ook ervan verzekert bent in toekomst, en met een prive vliegtuig kan reizen naar een 2e huisje, dat is toch gewoon safe dan? En binnen de regels? Geen probleem toch?

Nu nog ff denken welk antwoord ik moet aanvinken :biggrin2:
Niets aan toe te voegen :biggrin2:
Door eelke
Ik heb er geloof ik geen problemen mee. Als ik een vakantiehuis in Zeeland zou hebben zou ik daar ook wel een weekend gaan zitten hoor. Hij heeft toevallig een huis in Griekenland...
Door pluk
Mandarijn schreef: zo 18 okt 2020, 00:10 Waarschijnlijk wist Rutte er vanaf of hebben ze het erover gehad. Maar dat komt nooit naar buiten. Want zulke dingen worden altijd besproken en Rutte had het gewoon tegen kunnen houden.
Rutte kan het afraden maar tegenhouden niet lijkt me. Hij kan niet zeggen dat hij t afgeraden heeft want ministerieel verantwoordelijk dus hij mag t nu rechtbreien.
Daarnaast verwacht ik van onze koning toch wel dat hij zelf bedenkt dat t misschien niet zo handig is. Ergste vind ik nog wel dat ze vervolgens terugkomen vanwege de ophef en niet omdat ze zich realiseren dat t een stomme actie was.
Inge en Bono schreef:Lekker offtopic van mij, maar ik lees vaak icm afschaffen koningshuis dat een president(e) duurder/net zo duur is. Waarom 'moet' er een president(e) komen, als een koningshuis afgeschaft zou worden? We hebben in Nederland toch een mp? Is dat niet genoeg? :-[
Afgezien van enkele kleine staten zoals Andorra heeft volgens mij elk land een monarch (koning/keizer) of een president. De macht varieert per land. Ik vond dit artikel over het nut van staatshoofden wel verhelderend https://www.google.com/url?q=https://op ... HZXQ2iLteL

Ik denk ook dat een monarchie voordelen heeft voor een land. Voor een koning(in) worden deuren eerder geopend. Het is niet voor niets dat staatsbezoeken tegenwoordig meer een handelsmissie zijn. Daarnaast is een president in veel (alle?) gevallen een politiek ambt, daar ben ik ook geen voorstander van.
Een grondige modernisering van het koningshuis is wel gewenst, te beginnen met snijden in de kosten.
Door smulpaap
Geen koningsdag dit jaar
Geen rijtoer in de gouden koets
Veel kritiek op mijn jetset life
Kritiek op 5 % loonsverhoging
Wat een stress
Ik smeer m maar naar Griekenland
Waar moet ik anders mij geld uitgeven ::) :-X
Van mij mag de bezem er ook eens flink doorheen . Het had hem gesierd als ie had gezegd , laat maar die 5% . Zeker in deze tijd
Ik had al helemaal niets met het koningshuis
Maar dit >:( :-X
Door Kaio
eelke schreef: zo 18 okt 2020, 13:58 Ik heb er geloof ik geen problemen mee. Als ik een vakantiehuis in Zeeland zou hebben zou ik daar ook wel een weekend gaan zitten hoor. Hij heeft toevallig een huis in Griekenland...
Scheelt dat je geen ( al dan niet voor de sier) staatshoofd bent met een regering die zijn onderdanen geadviseerd heeft om niet op vakantie te gaan :P
Dus als jij naar Zeeland wilt geen probleem :biggrin2: , dat vakantiehuis hebben in Zeeland vrees ik van wel :biggrin2:
Door Ina
Ik las net een leuke quote :biggrin2:

“ Koning vindt u het niet een beetje dom en ongepast om in deze tijden op vakantie te gaan ?”
Koning : “ Ouzo ? “

Het blijft wel opvallend stil om het gevalletje 'ondoordachte actie' behalve dat Rutte door het stof ging dat hij dit verkeerd had ingeschat in het kader van de huidige maatregelen.
Door eelke
Kaio schreef: ma 19 okt 2020, 11:17 Scheelt dat je geen ( al dan niet voor de sier) staatshoofd bent met een regering die zijn onderdanen geadviseerd heeft om niet op vakantie te gaan :P
Dus als jij naar Zeeland wilt geen probleem :biggrin2: , dat vakantiehuis hebben in Zeeland vrees ik van wel :biggrin2:
Nou ja, het advies is ook; ga je op vakantie, blijf dan in je huisje.

Kijk, deze familie kan ook niet ff lekker op hun gemak naar het bos ofzo he. Of een keer per week een uitje naar de supermarkt. Zij hebben wel een ander belang bij op vakantie naar Griekenland gaan dan dat wij dat hebben. Ik ben in mijn eigen supermarkt al anoniem.
Door Siberienne
Ina schreef: ma 19 okt 2020, 14:33 Ik las net een leuke quote :biggrin2:

“ Koning vindt u het niet een beetje dom en ongepast om in deze tijden op vakantie te gaan ?”
Koning : “ Ouzo ? “

Het blijft wel opvallend stil om het gevalletje 'ondoordachte actie' behalve dat Rutte door het stof ging dat hij dit verkeerd had ingeschat in het kader van de huidige maatregelen.

Het is wel internationaal nieuws: mijn collega’s hier in Noorwegen kwamen me vandaag al vragen wat ik van de actie van onze koning vond.

We mochten die van hun wel lenen. Die is wat meer ‘down to earth’; die ging tot voor kort een stukje langlaufen en met de burgers een praatje maken

@eelke; Wim Lex heeft zijn eigen bos op de Veluwe toch?
Door pluk
eelke schreef: ma 19 okt 2020, 14:45 Nou ja, het advies is ook; ga je op vakantie, blijf dan in je huisje.

Kijk, deze familie kan ook niet ff lekker op hun gemak naar het bos ofzo he. Of een keer per week een uitje naar de supermarkt. Zij hebben wel een ander belang bij op vakantie naar Griekenland gaan dan dat wij dat hebben. Ik ben in mijn eigen supermarkt al anoniem.
Ze hebben van de zomer al 6 weken in Griekenland gezeten. Moeten ze dan nu weer?
Bovendien hebben ze landgoederen waar ze prima kunnen wandelen, wonen ze zo ongeveer in een privebos en gaan ze daarnaast ook weleens gewone mensendingen doen. Daar hoor je ivm de mediacode alleen niet zo veel van
Door eelke
Nee, maar ik weet niet zo goed wat het verschil is tussen de hele koninklijke familie verkassen naar de veluwe, of verkassen naar griekenland. Buiten de uitstoot van zijn privevliegtuig enzo he, want dat is ook een punt van discussie maar niet een punt van deze discussie.
Door Lizzy
Van mij mogen ze 10 keer per jaar op vakantie, zal me echt een worst wezen. Maar niet als Rutte het gepeupel vraagt niet op herfst vakantie te gaan en niet de corona-grenzen op te zoeken. Omdat het land aan het omvallen is. Dan ben je als koning solidair met je gepeupel en blijf je lekker thuis. Te meer daar we recent een discussietje hebben gehad over zijn salaris verhoging, salarisverhoging van Max en de debiel hoge toelage van Miss Amalia. Dan pak je een keer niet het regeringstoestel en blijf je gewoon heel simpel thuis. En doe je dat niet: dan heb je het als koning niet helemaal begrepen en ben je een beetje dom. Maar gut, daar heeft ie wel vaker last van ::)
Door Lida. S
Het was niet verstandig van ze om te gaan, gezien de ophef. Maar van mij mochten ze wel.
Ze doen er niemand kwaad mee en zij kunnen niet zomaar een huisje huren op de veluwe oid en ze hebben wel 3 jonge meiden die ook met vakantie willen. Zij mogen dan wel bulken van het geld, maar ze kennen geen vrijheid. Iedere scheet die ze laten wordt uitgekauwd. Dat blijkt nu ook weer. Ik zou voor geen goud met ze willen ruilen, zelfs niet als ik mijn gezondheid daarmee terug zou krijgen.
Ik erger mij veel meer aan al die idioten die zich nergens wat van aantrekken, feestjes organiseren en bewust anderen/ kwetsbaren in gevaar brengen.
Door hannabelgje
Lizzy schreef:Van mij mogen ze 10 keer per jaar op vakantie, zal me echt een worst wezen. Maar niet als Rutte het gepeupel vraagt niet op herfst vakantie te gaan en niet de corona-grenzen op te zoeken. Omdat het land aan het omvallen is. Dan ben je als koning solidair met je gepeupel en blijf je lekker thuis. Te meer daar we recent een discussietje hebben gehad over zijn salaris verhoging, salarisverhoging van Max en de debiel hoge toelage van Miss Amalia. Dan pak je een keer niet het regeringstoestel en blijf je gewoon heel simpel thuis. En doe je dat niet: dan heb je het als koning niet helemaal begrepen en ben je een beetje dom. Maar gut, daar heeft ie wel vaker last van ::)
Ja dat dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door