Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door CindyMayella
Wij hebben allemaal een katoenen, gekocht bij Groenrijk... zit prima.... op mn werk een synthetisch ding en dat vind ik een onding.... maar zolang ik iets sta te preppen (wraps maken, broodjes etc), met mn rug naar de klanten toe en geen collega’s om me heen, dan heb ik em af.... deze is snel nat en je krijgt er een benauwd gevoel van.....
Zag bij de Etos hele leuke katoenen, met printje en zo voor maar €3,49.... heb ik reserve en kan ik ze tussendoor wassen....
Door Kim_S
Heb in maart al een pakketje wasbare katoenen mondkapjes gekregen van mijn werkgever. En een spatscherm. En een flesje handgel. Super netjes geregeld.

Heb ze alleen voor werk nog niet nodig gehad, ik werk al meer dan een half jaar thuis. Maar voor boodschappen en zo zijn ze ook prima :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Ina schreef: do 15 okt 2020, 13:45 Voor een damp bril zou je afwasmiddel kunnen proberen....glazen mee insmeren droog wrijven....niet afspoelen.
Dat werkt toch enkel voor zonnebrillen en duikbrillen ed? Toch niet voor gecorrigeerde glazen?
Ik ben diepzeeduiker en je nieuwe duikbril moet je idd eerst een paar keer insmeren. Naar mijn ervaring werkt tandpasta het beste.

Maar met m'n gewone bril durf ik dat echt niet hoor. Ik heb de laatste 3x telkens gehad dat de ontspiegeling er op den duur (na nog geen 2 jaar) af ging, dus nu poets ik hem enkel nog met speciale spray en doekjes, in de hoop dat dat helpt. Net omdat ik bang ben die lagen aan te tasten.
Een nieuwe kost nl een klein fortuin telkens.

Tegen aandampen door erop te ademen werkt volgens mij toch niets van wassen... Dat zou mij toch ten zeerste verbazen.
Door Ina
pearlsofpassion schreef: do 15 okt 2020, 16:49 Dat werkt toch enkel voor zonnebrillen en duikbrillen ed? Toch niet voor gecorrigeerde glazen?
Ik ben diepzeeduiker en je nieuwe duikbril moet je idd eerst een paar keer insmeren. Naar mijn ervaring werkt tandpasta het beste.

Maar met m'n gewone bril durf ik dat echt niet hoor. Ik heb de laatste 3x telkens gehad dat de ontspiegeling er op den duur (na nog geen 2 jaar) af ging, dus nu poets ik hem enkel nog met speciale spray en doekjes, in de hoop dat dat helpt. Net omdat ik bang ben die lagen aan te tasten.

Tegen aandampen door erop te ademen werkt volgens mij toch niets van wassen... Dat zou mij toch ten zeerste verbazen.

Als het voor zonnebrillen werkt, zou het toch ook voor een corrigerende bril moeten werken :???:

Ik deed het altijd met mijn gewone zonnebril en dat werkte prima, zoon inderdaad met duikbril en skibril en ook daar ging het met gewoon afwasmiddel goed.

Tandpasta zou ik niet snel doen, daar zit toch altijd iets van schuurmiddel in wat me inderdaad niet lekker lijkt voor glas (of wat er ook in een duik/ski/kijkbril zit ;) )

Hoe dan ook, het is simpel en snel uit te proberen....wie weet helpt het (heb geen bril meer, dus kan geen vergelijkend warenonderzoek meer doen :) )
Door Chouka
pearlsofpassion schreef: do 15 okt 2020, 13:16 Ik moet ook wel eerlijk toegeven. Ik loop met de kinderen naar school, de kindjes op fiets op de stoep. Zelfs als ik wandel, is dat wel beweging, en ik moet ze vaak een beetje voortjagen waardoor ik toch iets hoger in hartslag ga. Daarvan ga je warmte uitstralen, ook in je gezicht. Niet echt zweten, maar toch wat dampen. En sneller ademen. En op dat moment een masker opzetten, dan dampt m'n bril alleen daarvan al aan... ::)
In die situatie zit ik nooit en dat lijkt idd niet gemakkelijk.
Door Chouka
Lizzy schreef: do 15 okt 2020, 18:03 Is dit niks voor je PoP?

Afbeelding
Die zijn aangenaam om te dragen, maar niet goedgekeurd. Volgens de persoon die ik er eens mee gezien heb.
Door eelke
Logisch, want daarmee niest iemand niet in je gezicht, maar kun je toch gewoon aerosolen inademen. En gezien ze nog niet zeker weten hoe dat precies zit, snap ik wel dat ze die niet adviseren.
Door Lizzy
Ik begrijp het ook wel, eigenlijk. Maar goed, ze gebruiken 'm best vaak/veel (van de week wat Jonnie Boer op TV en in zijn restaurant gebruikte ze 'm ook) dus ik dacht "misschien kan het".
Door Basil
Tibbies schreef: wo 14 okt 2020, 19:48 Sandra Geerts (zie Facebook) in Zoetermeer maakt hele mooie mondkapjes met neusklipje. Zitten prima en je krijgt er een filter in. Ze kosten €7,50 Je kan de stof zelf uitzoeken uit vele mooie Quilt stoffen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank je wel! Heb er 3 besteld, leuke stofjes!
Door Tanna
pearlsofpassion schreef: do 15 okt 2020, 16:49 Dat werkt toch enkel voor zonnebrillen en duikbrillen ed? Toch niet voor gecorrigeerde glazen?

Dat is zo, hoor. Je moet heel voorzichtig zijn met je glazen, net als met je montuur trouwens. Ook oppassen dat je niet net je handen met desinfectiemiddel hebt gedaan en dan aan je bril zit, je montuur kan beschadigd raken.
Door pearlsofpassion
Lizzy schreef: do 15 okt 2020, 18:03 Is dit niks voor je PoP?

Afbeelding
Euhmmmm...
Dat vind ik hilarisch, moet ik zeggen. Maar het ziet er me ook niet veilig uit idd.

Gecorrigeerde brillen hebben andere soort glazen. En ze zijn geslepen..
Dat maakt dat ze zowiezo al minder snel aandampen als duikbrillen en skibrillen.
Alhoewel... Mijn skibril dampt nooit aan, m'n bril onder m'n skibril wel. ::) ;D
Nou ja, ik durf het toch echt niet proberen. Duur testje als het de lagen op de glazen aantast.
Door pearlsofpassion
Tanna schreef: do 15 okt 2020, 20:04 Dat is zo, hoor. Je moet heel voorzichtig zijn met je glazen, net als met je montuur trouwens. Ook oppassen dat je niet net je handen met desinfectiemiddel hebt gedaan en dan aan je bril zit, je montuur kan beschadigd raken.
Ah zie.
Dat probeer ik dus sinds mn huidige bril te doen. Oppassen.
Want ontspiegeling die eraf gaat en montuur dat verbleekt is echt geen zicht. En dan deed ik al niets bijzonders (vond ik)..
Door Basil
pearlsofpassion schreef: do 15 okt 2020, 20:04 Euhmmmm...
Dat vind ik hilarisch, moet ik zeggen. Maar het ziet er me ook niet veilig uit idd.

Gecorrigeerde brillen hebben andere soort glazen. En ze zijn geslepen..
Dat maakt dat ze zowiezo al minder snel aandampen als duikbrillen en skibrillen.
Alhoewel... Mijn skibril dampt nooit aan, m'n bril onder m'n skibril wel. ::) ;D
Nou ja, ik durf het toch echt niet proberen. Duur testje als het de lagen op de glazen aantast.
Op mijn werk gaf iemand de tip om knoopje te leggen in het elastiek zo dicht mogelijk bij de stof. Het mondkapje sluit dan beter over je neus, clipje goed aandrukken, en minder strak over je mond. Bij mij helpt dat goed glazen beslaan niet meer.
20201015_202841.jpg
20201015_202841.jpg (4.25 MiB) 1394 keer bekeken
20201015_202910.jpg
20201015_202910.jpg (3.91 MiB) 1394 keer bekeken
Je vouwt hem dus even dubbel dan kun je het elastiek makkelijker knopen.
Je kunt de zijkantjes dan naar binnen vouwen of zo laten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door