Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hier bij mij op het werk, draagt al het personeel een mondkapje (ook achter het plexiglas) en het aantal klanten dat er 1 draagt, is op 1 hand te tellen.... en gewoon geeen afstand bewaren, rakelings langs elkaar heen lopen etc etc.... zo frustrerend... we hadden gister 1 pad ‘afgebakend’ zodat de klanten maar 1 kant op konden lopen.... en wat gebeurt er???? Ze wurmen zich er gewoon doorheen!!!! En aangezien niemand er wat van zei, heb ik een aantal keren mn mond maar open getrokken en er wat van gezegd..... en dan krijg nog achterlijke reacties terug!!!!! Zo rustig dat het was bij de 1ste ronde, zo (achterlijk) druk is het nu.... Zelfs bij de AH is het ontzettend druk..... als je niet thuis kunt blijven, draag dan gewoon een mondkapje..... of ben ik nu kort door de bocht :( :-\ ????
Door dinky89
Ik zie het gebruik van mondkapje wel stijgen. Was het een week terug in de ah nog 50/50 en vrijwel niemand van personeel, nu was het denk ik 90% en meeste personeel.
Zelf vandaag ook voor eerst mondkapje op in de supermarkt maar ik krijg niet voor elkaar dat het kapje niet continu omhoog schuift en voor mijn ogen gaat zitten waardoor ik hem steeds weer omlaag moest trekken.... Zolang mondkapje geldt stuur ik in het vervolg vriendje maar naar supermarkt wat nu gelukkig kan nu hij zijn rijbewijs heeft.

Wat betreft afstand houden is het denk ik vooral dat mensen er helemaal klaar mee zijn en niet zozeer de mondkapjes op zich. Ik zie in de supermarkt namelijk geen verschil qua afstand houden nu er mondkapjes worden gedragen. Scheelt ook wel dat ik er alleen op rustige momenten kom en deze supermarkt nooit extreem druk is.
Door Lizzy
CindyMayella schreef: za 10 okt 2020, 12:55 Hier bij mij op het werk, draagt al het personeel een mondkapje (ook achter het plexiglas) en het aantal klanten dat er 1 draagt, is op 1 hand te tellen.... en gewoon geeen afstand bewaren, rakelings langs elkaar heen lopen etc etc.... zo frustrerend... we hadden gister 1 pad ‘afgebakend’ zodat de klanten maar 1 kant op konden lopen.... en wat gebeurt er???? Ze wurmen zich er gewoon doorheen!!!! En aangezien niemand er wat van zei, heb ik een aantal keren mn mond maar open getrokken en er wat van gezegd..... en dan krijg nog achterlijke reacties terug!!!!! Zo rustig dat het was bij de 1ste ronde, zo (achterlijk) druk is het nu.... Zelfs bij de AH is het ontzettend druk..... als je niet thuis kunt blijven, draag dan gewoon een mondkapje..... of ben ik nu kort door de bocht :( :-\ ????
Nee.
Door Lizzy
dinky89 schreef: za 10 okt 2020, 16:53 Ik zie het gebruik van mondkapje wel stijgen. Was het een week terug in de ah nog 50/50 en vrijwel niemand van personeel, nu was het denk ik 90% en meeste personeel.
Zelf vandaag ook voor eerst mondkapje op in de supermarkt maar ik krijg niet voor elkaar dat het kapje niet continu omhoog schuift en voor mijn ogen gaat zitten waardoor ik hem steeds weer omlaag moest trekken.... Zolang mondkapje geldt stuur ik in het vervolg vriendje maar naar supermarkt wat nu gelukkig kan nu hij zijn rijbewijs heeft.

Wat betreft afstand houden is het denk ik vooral dat mensen er helemaal klaar mee zijn en niet zozeer de mondkapjes op zich. Ik zie in de supermarkt namelijk geen verschil qua afstand houden nu er mondkapjes worden gedragen. Scheelt ook wel dat ik er alleen op rustige momenten kom en deze supermarkt nooit extreem druk is.
Ik hier niet hoor. Niks nada, qua stijging. Maar ik denk dat je gelijk hebt hoor, mensen zijn er klaar mee. Het humeur van de gemiddelde Nederlander is ook wel gedaald tot een nieuw dieptepunt :-\ . En ik kan het me zo goed voorstellen :-\ . Mensen zijn zo maar hun baan kwijt of hebben weinig/geen sociale contacten, staan continue onder druk en ontspannen is er niet meer bij. Maar ja, dat virus interesseert het geen hol wat wij er van vinden. Nou ja, sterker nog: die vindt het wel geinig zo, kan zich lekker ongegeneerd verspreiden :-\
Door Elf
Bij de AH hier in onze wijk draagt vrijwel iedereen een mondkapje, ook in de parkeergarage. Een Albert Heijn verder wordt het veel minder gedaan. Raar eigenlijk...
Hier ook lang niet iedereen met mondkapjes. Het valt ook op dat hier nog veel Belgen boodschappen doen, terwijl ze eigenlijk verplicht in quarantaine moeten als ze in Nederland geweest zijn volgens mij. Maar als er auto's met Belgisch kenteken op de parkeerplaats van de Lidl staan en bij de dierenzaak en in de winkelstraat, dan ga ik er van uit dat ze hier boodschappen doen. In de dierenzaak zeiden ze dat er die dag zeker 20 Belgen in hun winkel waren geweest.
Ik werk deels thuis, maar op de dagen dat ik naar mijn werk rijd is het niet echt rustig. In maart, toen er een oproep was om thuis te werken, was het echt rustig op de weg en zag ik bijna alleen maar vrachtwagens, maar nu is het bijna net zo druk als anders.
Door Siberienne
Elf schreef: za 10 okt 2020, 21:25 Bij de AH hier in onze wijk draagt vrijwel iedereen een mondkapje, ook in de parkeergarage. Een Albert Heijn verder wordt het veel minder gedaan. Raar eigenlijk...
Zou dat te maken hebben met sociale druk? De ‘ Als iedereen het doet dan ik ook maar’ gedachte? Zoals het hier heel normaal is een fietshelm te dragen dus ik me raar voel als ik hem niet op heb? Terwijl ik in NL echt geen helm op zou zetten om naar de supermarkt te fietsen.
elvira.kloek schreef: zo 11 okt 2020, 23:20 Hier ook lang niet iedereen met mondkapjes. Het valt ook op dat hier nog veel Belgen boodschappen doen, terwijl ze eigenlijk verplicht in quarantaine moeten als ze in Nederland geweest zijn volgens mij. Maar als er auto's met Belgisch kenteken op de parkeerplaats van de Lidl staan en bij de dierenzaak en in de winkelstraat, dan ga ik er van uit dat ze hier boodschappen doen. In de dierenzaak zeiden ze dat er die dag zeker 20 Belgen in hun winkel waren geweest.
Ik werk deels thuis, maar op de dagen dat ik naar mijn werk rijd is het niet echt rustig. In maart, toen er een oproep was om thuis te werken, was het echt rustig op de weg en zag ik bijna alleen maar vrachtwagens, maar nu is het bijna net zo druk als anders.
Je moet pas in quarantaine als je minstens 48u in rood gebied geweest bent.
Behalve als dat gebied in eigen land is natuurlijk... ::)
Door dinky89
Siberienne schreef: ma 12 okt 2020, 06:57 Zou dat te maken hebben met sociale druk? De ‘ Als iedereen het doet dan ik ook maar’ gedachte? Zoals het hier heel normaal is een fietshelm te dragen dus ik me raar voel als ik hem niet op heb? Terwijl ik in NL echt geen helm op zou zetten om naar de supermarkt te fietsen.
Ik denk dat er zeker sprake is van sociale druk en wat wordt gezien als normaal. Normaal is immers datgene dat de meeste mensen doen.
Geldt eigenlijk met het naleven van alle regels. Wanneer velen de regels overtreden, waarom zou jij je er dan wel aan houden? Het is dan ook de kunst met de basisregels dat het merendeel deze blijft volgen omdat de neiging om ze dan niet te volgen kleiner wordt.

Ik vrees inmiddels ook wel de aankondiging van nieuwe maatregelen aangezien deze op basis van de gepubliceerde cijfers onafwendbaar lijken te zijn :-\ Wordt al depressief van de gedachte dat we weer naar een (intelligente) lockdown gaan, helemaal in combinatie met dat het al vroeg donker wordt waardoor je ook niet meer 's avonds na het werken en eten een wandeling in de natuur kan maken waardoor je nog meer in huis opgesloten zit dan in het voorjaar :-\
Door Siberienne
dinky89 schreef: ma 12 okt 2020, 16:03 Ik denk dat er zeker sprake is van sociale druk en wat wordt gezien als normaal. Normaal is immers datgene dat de meeste mensen doen.
Geldt eigenlijk met het naleven van alle regels. Wanneer velen de regels overtreden, waarom zou jij je er dan wel aan houden? Het is dan ook de kunst met de basisregels dat het merendeel deze blijft volgen omdat de neiging om ze dan niet te volgen kleiner wordt.

Ik vrees inmiddels ook wel de aankondiging van nieuwe maatregelen aangezien deze op basis van de gepubliceerde cijfers onafwendbaar lijken te zijn :-\ Wordt al depressief van de gedachte dat we weer naar een (intelligente) lockdown gaan, helemaal in combinatie met dat het al vroeg donker wordt waardoor je ook niet meer 's avonds na het werken en eten een wandeling in de natuur kan maken waardoor je nog meer in huis opgesloten zit dan in het voorjaar :-\
Het enige wat ik kan zeggen; hoofdlamp op en toch gaan. Niet alleen maar uit ervaring; wandelen in het donker is zalig :) wij moesten altijd wel met de honden en zeker bos met volle maan is sprookje. Maar ook voor we honden hadden gingen we vaak samen een ronde lopen, meneer en ik. Even naar buiten.

Maar sterkte ermee. Het is zwaar.
Hier gaat Oslo steeds verder op slot maar voorlopig mogen we binnen het land nog reizen. Wordt wel afgeraden met ov naar Oslo te gaan voor niet noodzakelijke reizen en ik heb braaf mijn mondkapje op. Ook al kan ik meter afstand houden (officieel hoeft het dan niet)
Door Robian
Ik merk echt ook een verschil per supermarkt.
De Lidl hier bijvoorbeeld, het aantal klanten die een mondkapje draagt is op 1 hand te tellen.
De karretjes worden niet schoongemaakt en iedereen kruipt langs iedereen.
Van 1.5 meter afstand hebben ze zeker niet gehoord.

Bij de Plus een heel ander verhaal. 85% draagt een mondkapje, karretjes worden schoongemaakt en er worden latex handschoenen en desinfectie voor de handen gratis aangeboden.
Mensen houden rekening met elkaar en proberen de 1.5 meter zoveel mogelijk aan te houden.
Door Kaela
Ik denk en hoop dat er morgen duidelijke en strengere maatregelen komen. En ik zou willen dat het zo kan dat de economie daar zo min mogelijk last van heeft. Maar ik ben bang dat we dat punt volledig voorbij zijn. Ik sluit me dan ook helemaal aan bij de post van Millymol. We hebben als land kans na kans laten liggen. De regering, maar ook de bevolking. En daar gaan we de komende tijd met zijn allen de prijs voor betalen.
Tis hier net zo...
We zijn jullie ondertussen voorbij gestoken als ik het goed heb.
Nu zijn ze aan het afwachten of die lachwekkende maatregelen van vorige week misschien bij wonder toch effect zouden hebben, en ondertussen zijn de wetenschappers het erover eens dat als dat niet het geval is, een lockdown de enige overgebleven mogelijkheid is...
Ze gingen regio per regio maatregelen afkondigen, maar los van Antwerpen en Brussel (waar het echt niet maar echt niet meer kon zijn), gebeurt dat niet.
Het grootste probleem ligt nu in Wallonië en Brussel, maar het enige dat het Waals gewest gaat doen is een avondklok afkondigen. Dat werkte in een grootstad als Antwerpen, omdat het uitgaansleven daar een probleem was. Maar er zijn maar een paar steden in Wallonie, wat gaat zo'n avondklok nu op het platteland uitmaken? Die dorpjes zijn ook allemaal rood...
Ik hoor dat jullie in NL extra maatregelen krijgen. Ik hoop voor jullie dat het de juiste zijn.
Het klinkt alleszinds vrij goed...
Alleen dat openbaar vervoer is wel een issue he.

Bij ons voeren ze hier en daar toch wat extra dingen in, maar niets stevigs....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door