Kaio schreef: ↑vr 09 okt 2020, 17:39 tja nou ik ben het wel eens met PoP wat mondmaskers betreft. Zo is ook hoe ik het ervaar. Hier in DE wordt ik gewoon al lange tijd opzij geduwd hoor. In NL pas deze week voor het eerst door jawel een "gemaskerde"Ik heb echt he-le-maal niks met anti-mondkapje gedoe. En ik vind dat alle beetjes nu zouden moeten helpen en ik vind het een enorme kleine moeite. Bovendien hoor ik echt heeeeeeeeeeeeeeele andere geluiden over de werkzaamheid van mondkapjes.![]()
Los daarvan is het maskergebruik zo slecht (door mij net zo) dat zoiets nou niet echt verschil gaat maken. Wellicht alleen averechts, doordat men zich veilig waant.
In DE waar al heel lang een verplicht mondvodje om moet, stijgt het nu ook snel. Overal stijgt het, tis het weer ervoor.
En voor de rest heb ik ook het idee dat er wel telkens gewaarschuwd is geworden voor een 2e golf, maar verder dan wachten op vaccin is er niet van gekomen voor mijn gevoel. Waarom is nog steeds niet de ventilatie op orde? Waarom nog niks ermee gedaan in de zorg? Ja we kunnen iedereen testen, laat je meer testen mensen we kunnen het aan, binnen een week al overbelast (serieus? )Welke voorbereidingen zijn er dan geweest![]()
En dan kijk ik dit nog eens vanaf 12 minutenhttps://www.daserste.de/information/nac ... e-344.html
Ergens krijg ik dan toch het idee dat we met cijfertjes gek gemaakt worden...(waarom?)
Een andere kijk , ook door niet nitwitten he
In de supermarkten bij ons draagt 70% geen mondkapje en gedraagt 100% van hen zich asociaal en alsof er niks aan de hand is en kijken ze je aan (als jij wel een mondkapje draagt) met een blik van "gestoorde mondkap gelover idioot". Dus ik herken helemaal niks van wat je hier schrijft.
Mijn Duits is niet wat het nooit geweest is dus deze moet ik helaas over slaan.
Maar ik vind het dus raar om de mondkapjes de schuld van iets te geven terwijl wij hier geen mondkapjes plicht hebben en op nummer 1 staan in Europa qua het aantal besmettingen. Je trekt dan naar mijn mening conclusies die je niet kunt trekken.