Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hylos
Lizzy schreef: di 06 okt 2020, 18:25 :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

En een :-*
:biggrin2:
Morgen ga ik een paar uurtjes op bezoek bij een leverancier om wat werkzaamheden te verrichten in de vriezer (-20 met blowers die constant blazen!).
Een mondkapje hoeft daar niet, maar ik neem ze lekker wel mee voor de "warmte" ;D
Wordt vast de nieuwste trend deze winter! :biggrin2:
Door eelke
Lizzy schreef: di 06 okt 2020, 18:31 Net Jinek terug gekeken. Van gisterenavond. Ik vond het eigenlijk wel een goeie avond. Ik hoop echt dat de basis wordt gelegd om meer met jongeren en de uitgaans-scene in gesprek te gaan. Dat hebben ze wel verdient, vind ik, om gehoord te worden en met ideeën te kunnen komen. We hebben zoveel slimme jongeren, die kunnen volgens mij wel helpen in het verbeteren van hun situatie (incl. dus de uitgaans-scene). Ik wist echt niet wat ik hoorde hoor: studenten huis met 11 bewoners, 1 heeft snotneus, moet getest worden: 6 dagen wachten op een test die dan afgenomen kon worden in een totaal andere gemeente (terwijl ze geen auto hebben ::) ) en 2 dagen wachten op de uitslag. En dan 11 jongeren in quarantaine :-X

Kortom, blij dat ik teruggekeken heb.
Ja, voor zo'n groep mag ook wel wat geregeld worden vind ik, die hebben het echt niet makkelijk dan. Op je studentenkamertje van 6m2.
Door Aquillo
CindyMayella schreef: ma 05 okt 2020, 17:03 Sinds afgelopen vrijdag zijn wij ook verplicht om een mondkapje te dragen, ondnks dat er een scherm zit tussen de kassa en de klant..... bedrijf heeft ze zelf aangeschaft, lees: van die rare stofdingen (synthetisch??) die je zelf moet wassen op 60 graden en wij hebben die 8 uur lang op!!!!! Af en toe ff af om iets te drinken, eten, sigaretje of als de shop leeg is..... maar das niet meer dan 5 minuten per keer (totaal misschien 6??)..... ik voel em nat worden en gaat irriteren... begrijp dat het het beter is, maar dit is een onding..... heb zelf een eigen mondkapje, van katoen dacht ik en dat gaat een stuk beter... collega’s hebben zo een uit een pak, maar zij wisselen em ook niet een paar keer per dag.....
In dat geval kun je beter het mondkapje niet meer opdoen als je het afgedaan hebt. Dat betekent dus een paar x per dag een nieuwe verse gebruiken. Immers mocht er virus zijn neergedaald in de omgeving komt dat ook op je kapje. Vandaar dat je het na afzetten niet meer mag gebruiken. Dus met a.w. moet je meerdere kapjes op voorraad hebben die je eind van de dag moet reinigen. ;)
Door Aquillo
Ik draag ze zelf niet. daar waar het verplicht is wel. Maar ik kom eigenlijk niet zoveel in contact met anderen. Ik ben buiten met de honden en als ik dan mensen spreek staan we op afstand. winkelen hou ik niet van en ga naar kleinere winkels voor mijn inkopen. Blijf zoveel mogelijk weguit de massa winkels als Ah etc..
Al denk is zelf nog steeds dat mondkapjes schijnveiligheid zijn. virus kan nog altijd aanhechten en je alsnog besmetten als je het aanraakt immers zijn ze niet hermetisch afsluitbaar. Mondkapjes zijn in feite alleen zinnig als je zelf hoest en niest om anderen niet te besmetten. En anders moet je je volledig afschermen met zowel medisch mondkapje handschoenen spatscherm en speciaal verwisselbaar overall
Door Aquillo
En verder ben ik het zo beu al die praatprogrammas waar continue alles herhaald wordt iedereen zijn mening wil spuien en behalve op sociale media ook daar iedereen die het beter weet. Medici, wetenschappers en virologen die elkaar voortdurend tegenspreken. Hun eigen mening het belangrijkste vinden. Het gekonkel de politiek die zich zelf niet aan eigen regels houden en dat dan lacherig wegwuiven als ze betrapt worden. Het is allemaal circus. Zolang ze zelf gissen kunnen ze beter ophouden met die idiote steeds wisselende cijfers. Het houdt geen stand. Het virus is er en wees verstandig. Doe waar jij je goed bij voelt en denk daarbij ook aan anderen. degenen die het ontkennen prima laat die lekker thuis blijven. Ik vindt het prima als ze een noodwet willen, maar dan ook met de clausule er in dat als het echte gevaar geweken is dat die noodwet ook a la minute weer terug gedraaid wordt. Zodat niemand er bang voor hoeft te zijn dat we zoetjes aan steeds verder ingebonden worden in onze vrijheden.. Wat die in een democratie ook mogen zijn.
;)
Morgen allemaal gezond weer op en geniet van de dingen die er zijn. Reizen en vakanties zijn niet echt nodig. Leer leven met beperkingen en dan zie dat er nog heleboel mogelijk is.
Nederlanders zijn gewend om te klagen.. bla bla bla maar we mogen blij zijn dat hier de zorg nog genoeg is beter dan in andere delen van de wereld waarin mensen niet een een keuze hebben en waar ze gewoon echt doodgaan niet alleen aan covid maar ook aan vele andere ziektes die bij ons gewoon niet eens bestaan
Van geen wonder dat de cijfers niet te houden zijn, als je dit leest... :-X

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/09 ... k-jaar-ik/

Ik vind het gewoon triest. Echt triest.

Aan de andere zijde heeft een vriendin van me (35 jaar) al 2 weken verkoudheid en had ze dinsdag koorts en was ze ellendig. Na bellen met de huisarts, mocht ze langskomen en na 5 minuten stond ze al weer buiten :is geen Corona hoor, gewoon verkoudheid. Als ze nu nog keelontsteking had of zo zou de koorts daar van kunnen komen, maar dat was allemaal in orde. Longen klinken goed, ze smaakt en ruikt nog, dus geen reden tot paniek volgens huisarts.
Val nu maar dood.... :-X
Door MillyMol
De “controle” over het virus die we hadden verkregen door in maart in lockdown te gaan en strenge maatregelen in te voeren hebben we simpelweg verkwanseld door na juni de teugels zo te laten vieren. 10.000 mensen zijn voor niks gestorven en wellicht nog eens dat aantal zal de komende maanden sterven, wanneer het virus de ouderen verder bereikt en opnieuw in alle hevigheid zal toeslaan.

We hebben tijd verspild door niet de zomer te gebruiken om op volle oorlogssterkte te komen bij de GGD’s, niet een goede contactopsporingsorganisatie op te zetten, niet vol in te blijven zetten op een goede communicatie rondom de benodigde maatregelen vanuit de overheid, niet de centrale aansturing te handhaven, maar te delegeren naar de veiligheidsregio’s.

En de overheid heeft gefaald door niet meteen in te grijpen toen het aantal besmettingen begon te stijgen, al was dat onder de jongeren. Hadden ze nu echt verwacht dat het virus de ouderen en kwetsbaren niet zou bereiken? Dat er één of andere onzichtbare grens was waar dit virus niet doorheen zou dringen?

Ik heb eerder al de beeldspraak gebruikt van een orkaan. In mei waren we in het oog daarvan beland: rustiger vaarwater. Ik durf de stelling wel aan dat we dat oog gepasseerd zijn en dat de tweede helft van de orkaan vele malen heftiger zal zijn dan de eerste. En ik heb medelijden met al die zorgverleners die, nog getraumatiseerd van wat ze gezien en meegemaakt hebben tijdes de eerste golf en afgescheept met nog minder dan een fooi en een applausje, opnieuw de horror van de werkelijkheid in moeten en hun eigen leven in de waagschaal moeten stellen.

Ik ben niet verbaasd, alleen maar boos en verdrietig.
Ik stond daarnet in de supermarkt. Moest maar een paar dingen hebben.
Nou, dat doen we dus nooooit meer op een vrijdag. Zelfs dewinkelbediende zei dat het een tikkende tijdbom was op die manier, en dat is zelf niet eens de meest voorzichtige..
Ik werd gewoon ingesloten, hoe hard ik ook probeerde afstand te houden. Het was weer proppen aan de kassa dus ik heb me maar uiterst aan de kant gehouden en zelfs een paar mensen laten voorgaan, maar dat mocht allemaal niet baten. Ben dan maar beginnen hoesten, maar zelfs dat maakte geen indruk. Niemand die opkeek.
Echt hallucinant.
Door eelke
Maar hoesten werkt toch ook averechts denk ik? Dat iedereen dan juist denkt, niemand houdt zich er aan, dus ik ook niet?

Beter is gewoon je mond gebruiken en mensen aanspreken. Maar dat vind ik zelf ook moeilijk hoor... :-\
Ja maar wie moet ik dan aanspreken? Iedereen kijkt er niet naar... Had ook niemand opzij gegaan, ben ik van overtuigd. Ze keken nu al alsof ik van een andere planeet kwam als ik me tegen het rek drukte om te verhinderen dat iemand tegen me aan voorbij liep..
Zelfs als ik was gaan roepen had vast bijna niemand het gehoord boven het gebabbel uit. Was precies een pre-Corona café aan de kassa's.
Dit had ik echt nog niet gezien sinds Corona ze.
Tis de schuld van de verplichte mondmaskers. Sindsdien waant iedereen zich onkwetsbaar als ze zo'n ding op hebben.
Door Siberienne
Pfff heftig voor PoP, je verhalen leggen wel echt vinger op de zere plek.

En MillyMol; ik kan niet anders dan volmondig met je instemmen. Ben er erg verdrietig om.

Vriendin van mij heeft Corona maar is gelukkig aan de beterende hand. Opgelopen op haar werk in, jawel, het ziekenhuis..

Kwam deze tegen op LinkedIn en dacht ‘er is nog een lange weg te gaan’.. want het lak hebben aan de Corona maatregelen is toch voor een deel mentaliteit. En het gebrek aan leiderschap ook. En het is keihard maar ik zie hier het verschil tussen een overheid die zeggenschap heeft over de zorg en wat er gebeurt als de zorg meer marktwerking heeft zoals in NL. Hier kent men ook problemen maar contact opsporing loopt hier wel goed, net als het testen.
44549661-A62B-4691-87B2-000229CAEEA6.jpeg
44549661-A62B-4691-87B2-000229CAEEA6.jpeg (435.58 KiB) 1525 keer bekeken
Door Lizzy
MillyMol schreef: vr 09 okt 2020, 10:36 De “controle” over het virus die we hadden verkregen door in maart in lockdown te gaan en strenge maatregelen in te voeren hebben we simpelweg verkwanseld door na juni de teugels zo te laten vieren. 10.000 mensen zijn voor niks gestorven en wellicht nog eens dat aantal zal de komende maanden sterven, wanneer het virus de ouderen verder bereikt en opnieuw in alle hevigheid zal toeslaan.

We hebben tijd verspild door niet de zomer te gebruiken om op volle oorlogssterkte te komen bij de GGD’s, niet een goede contactopsporingsorganisatie op te zetten, niet vol in te blijven zetten op een goede communicatie rondom de benodigde maatregelen vanuit de overheid, niet de centrale aansturing te handhaven, maar te delegeren naar de veiligheidsregio’s.

En de overheid heeft gefaald door niet meteen in te grijpen toen het aantal besmettingen begon te stijgen, al was dat onder de jongeren. Hadden ze nu echt verwacht dat het virus de ouderen en kwetsbaren niet zou bereiken? Dat er één of andere onzichtbare grens was waar dit virus niet doorheen zou dringen?

Ik heb eerder al de beeldspraak gebruikt van een orkaan. In mei waren we in het oog daarvan beland: rustiger vaarwater. Ik durf de stelling wel aan dat we dat oog gepasseerd zijn en dat de tweede helft van de orkaan vele malen heftiger zal zijn dan de eerste. En ik heb medelijden met al die zorgverleners die, nog getraumatiseerd van wat ze gezien en meegemaakt hebben tijdes de eerste golf en afgescheept met nog minder dan een fooi en een applausje, opnieuw de horror van de werkelijkheid in moeten en hun eigen leven in de waagschaal moeten stellen.

Ik ben niet verbaasd, alleen maar boos en verdrietig.
Ik sluit me hier voor de volle 100% bij aan :-\
Tis de schuld van de verplichte mondmaskers. Sindsdien waant iedereen zich onkwetsbaar als ze zo'n ding op hebben.
Hier was dat al ruim voor de bij ons niet verplichte mondmaskers: dat men zich blijkbaar onkwetsbaar waant. Het wordt er inderdaad nog wel erger mee, voor zover dat kan. Kassarij naast mij duikt een mevrouw, met mondmasker, bijna in de rug van een voor haar staande meneer zodat ze haar spullen op de band kan leggen.

Ik sta al een tijdje geleden geduldig te wachten tot de mevrouw voor mij haar boodschappen heeft ingepakt. Ik kon onmogelijk langs haar met minimaal 1.5m afstand. Dat leverde mij een ongeduldige "je kan er toch langs" van de mevrouw achter mij op.

Hoe vaak ik niet "fijn hè, 1.5m ::) " zeg.
Door Lizzy
pearlsofpassion schreef: vr 09 okt 2020, 12:08 Ja maar wie moet ik dan aanspreken? Iedereen kijkt er niet naar... Had ook niemand opzij gegaan, ben ik van overtuigd. Ze keken nu al alsof ik van een andere planeet kwam als ik me tegen het rek drukte om te verhinderen dat iemand tegen me aan voorbij liep..
Zelfs als ik was gaan roepen had vast bijna niemand het gehoord boven het gebabbel uit. Was precies een pre-Corona café aan de kassa's.
Dit had ik echt nog niet gezien sinds Corona ze.
Ik vind dit echt onzin PoP. Wij staan in Nederland op 1 qua corona besmettingen en al die tijd waren mondmaskers niet verplicht. Mensen hebben hier al sinds juni gewoon compleet schijt aan Corona en met de medemens die er geen schijt aan heeft.
Door Kaio
tja nou ik ben het wel eens met PoP wat mondmaskers betreft. Zo is ook hoe ik het ervaar. Hier in DE wordt ik gewoon al lange tijd opzij geduwd hoor. In NL pas deze week voor het eerst door jawel een "gemaskerde" ;)
Los daarvan is het maskergebruik zo slecht (door mij net zo) dat zoiets nou niet echt verschil gaat maken. Wellicht alleen averechts, doordat men zich veilig waant.
In DE waar al heel lang een verplicht mondvodje om moet, stijgt het nu ook snel. Overal stijgt het, tis het weer ervoor.

En voor de rest heb ik ook het idee dat er wel telkens gewaarschuwd is geworden voor een 2e golf, maar verder dan wachten op vaccin is er niet van gekomen voor mijn gevoel. Waarom is nog steeds niet de ventilatie op orde? Waarom nog niks ermee gedaan in de zorg? Ja we kunnen iedereen testen, laat je meer testen mensen we kunnen het aan, binnen een week al overbelast (serieus? )Welke voorbereidingen zijn er dan geweest :???:

En dan kijk ik dit nog eens vanaf 12 minuten :g: https://www.daserste.de/information/nac ... e-344.html
Ergens krijg ik dan toch het idee dat we met cijfertjes gek gemaakt worden...(waarom?)
Een andere kijk , ook door niet nitwitten he
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door