Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Ovenschoteltje van kipdrumsticks met chorizo, rode ui, paprika, pomodori's, prei, rode oregano, sinaasappelrasp, stokbroodje.
Lizzy schreef:Mij lijkt dat ook wel lekker hoor, courgetteslierten ipv pasta of bami. Maar daar hoef ik hier niet mee aan te komen. Leo vond het vanavond zowaar wel prima om volkorenpasta te eten (vindt hij ook niet echt lekker).
Een paar keer voorzetten, daarna vindt hij die witte plaksel niet meer te pruimen ;D
Door Basil
Lizzy schreef: di 06 okt 2020, 11:42 Als jullie courgette slierten eten ipv pasta, maken jullie dat zelf? Hoe? En doe je dan qua saus iets wat je normaal ook al deed?
Ik maak ze zelf met een hulpstuk van de foodprocessor, dat gaat heel handig mooie lange slierten.
Verder laat ik een gerecht eigenlijk hetzelfde, vervang alleen de mie of pasta.
Het voordeel van courgette, het is neutraal van smaak past eigenlijk altijd wel.
Lizzy schreef: di 06 okt 2020, 11:42 Als jullie courgette slierten eten ipv pasta, maken jullie dat zelf? Hoe? En doe je dan qua saus iets wat je normaal ook al deed?
Ja, ik snij ze met de hand... ::)
Maar dat werkt niet zo goed. :biggrin2:
Ale, of eerst met de dunschiller en dan evt in verdere slierten. Maar vaak maak ik gewoon tagliatelli dan. Minder snijwerk. :biggrin2:
Het kan bij alles, maar vooral bij roomsaus vind ik het heerlijk.
Wel echt gewoon een paar minuutjes in de warme saus zodat ze nog mooi beetgaar zijn. Anders wordt het smurrie.
Of evt eerst in plakken licht grillen en dan pas in slierten snijden? Heb ik nooit geprobeerd maar is misschien ook een optie...

Lasagne en cannelloni kan ook, dunne plakken snijden. Dan doe ik ze er gewoon rauw in, aangezien het geheel toch nog in de oven gaat. Dan zijn ze op 20-30 minuten in de oven wel gaar.
Door Lizzy
Lunch: groentensoep + salade (met bruine bonen en basilicum) en crackers met kaas.
Avondeten: ik ga pasta maken maar weet nog niet wat voor saus. Ik denk gemakshalve uit een pot. Gooi ik er zelf uien, knoflook en spinazie bij.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door