Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Lizzy schreef: do 01 okt 2020, 13:14 Ik heb nu op de helft met het lezen van het artikel (en nu ik op gaan schieten want ik mag nog anderhalf uur gratis lezen :biggrin2: - dank je Siberienne :-* ).

Het is interessante materie! En ik krijg nu toch zo langzamerhand wel steeds meer jeuk van het RIVM :-\. En eigenlijk ook van het kabinet :-\
En ik van de NVMM (de labs, zeg maar)
Over registratie van de overlijdens, in NL worden toch enkel bevestigde gevallen meegeteld?
Niet zoals in België vb ook elk overlijden bij ouderen met covid-symptomen? Zonder bevestigde test?

Dan denk ik dat er eerder meer dan minder gevallen zijn dan de cijfers zeggen.
Je hebt ook nog steeds vals negatieven in de testen en (zo goed als) geen vals positieven.
Door Ina
Liz, ik heb die opname ook gehoord....heb alleen ook al erg veel opmerkingen voorbij zien komen dat het fake is (maar dat nog niet formeel bevestigd gezien) en dat zou me helemaal niet verbazen als dat zo zou zijn gezien het fanatisme wat de 'ontkenners' ten toon spreiden

Ik zag deze week wel deze video, naar aanleiding van de # ikdoenietmeermee en alle vragen die de BNers daarin stelden
De duidelijke antwoorden zijn hier te beluisteren/zien
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: do 01 okt 2020, 18:02 Over registratie van de overlijdens, in NL worden toch enkel bevestigde gevallen meegeteld?
Niet zoals in België vb ook elk overlijden bij ouderen met covid-symptomen? Zonder bevestigde test?

Dan denk ik dat er eerder meer dan minder gevallen zijn dan de cijfers zeggen.
Je hebt ook nog steeds vals negatieven in de testen en (zo goed als) geen vals positieven.
Ik doe even een copy-paste van het

Volledige oversterfte eerste helft van 2020 veroorzaakt door COVID-19 volgens doodsoorzakenstatistiek CBS

Op 1 oktober publiceerde het CBS voorlopige doodsoorzaken-cijfers over de eerste 6 maanden van 2020. Vanaf maart tot en met juni 2020 stierven 7.797 mensen bij wie COVID-19 was vastgesteld door de behandelend arts. Van nog eens 2.270 overledenen gaf de behandelend arts of schouwarts aan dat de doodsoorzaak vermoedelijke COVID-19 was. In totaal stierven dus 10.067 mensen bij wie vastgestelde of vermoedelijke COVID-19 de doodsoorzaak was. CBS concludeert dat de eerder geschatte oversterfte van bijna 9.000 mensen volledig veroorzaakt is door COVID-19. Bron: CBS
Door evelyn02
Ik snap niet veel meer van de adviezen van de overheid. Advies was een mondkapje te dragen in alle openbare ruimtes. Volgens mij is een universiteit toch te vergelijken met een openbare ruimte. Formeel zal het niet openbaar zijn maar je kan wel zo binnenlopen. Dan komt de minister van onderwijs met het besluit dat er op hoge scholen en universiteiten geen mondkapjes nodig zijn.
Door dinky89
Hier hebben de RUG en de Hanze beide het dringend advies voor mondkapjes overgenomen richting docenten en studenten. Zij gaan dus gelukkig niet mee met de uitspraak van de minister van onderwijs.
Door Elf
Voor zoon en dochter maakt het niet uit, mondkapjesplicht of niet. Beiden (HBO en uni) alleen online les. Ik vind dat toch ook diep triest... er moet toch wel iets mogelijk zijn zou je denken?
Door sam28
Ik heb komende week ook online les. Ik ben benieuwd. Via, zo lek als een zeefje, Zoom.

En op de gang waar ik woon zijn 3 besmettingen onder de studenten, hoorde ik via via. Gelukkig deel ik niks met hen en hoef ik die gang niet te gebruiken. De gang gebruik ik alleen als ik naar de post ga kijken of de was moet doen en dat is maar 2 meter als ik eruit loop, ik zit vooraan.
Ik maak me wel zorgen om het ventilatiesysteem, die is uit het jaar nul.
Door Kim_S
Ik werk inderdaad wel in Nederland officieel, alleen werken mijn klanten ook bijna allemaal thuis nu... Kan wel kijken of ik een bewijsje kan krijgen dat ik in Nederland werk, mocht het nodig zijn.

Maar goed, het idee is dat je niet onnodig naar NL gaat, dus ik hou me daar wel aan.
Baal er alleen van dat ik nu voorlopig niet meer bij mijn ouders op bezoek kan, en dat ik voorlopig alleen in Duitsland boodschappen kan doen. Maar er zijn ergere dingen gelukkig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door