Ik weet het écht niet meer - hond met IBD.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Ik weet het écht niet meer - hond met IBD.

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Pompoen schijnt ook wel relaxt te zijn voor de darmen.
Janie2
5-sterren
5-sterren

Bericht door Janie2 »

Dat klinkt positief op de trovet!
Wat geef je nu precies per dag aan eten, diersoort en supplementen?

Ik ga namelijk met de voorgaande reacties mee. Als het nu zo’n positief beeld geeft zou ik iig nog minimaal 1 week hierop blijven zonder te veranderen en dan mogelijk eens kijken of dat gerommel belangrijk (heeft het pijn of ongemak als gevolg enz) is en zo ja of natuurlijke producten als zijnde pompoen, of andere vezels zoals psyllium, pre/probiotica, l-glutamine en dergelijke daarvoor helpen.

Je zou ook naar osteopathie kunnen kijken als ze stabiel is op dit voer. Kijken of een behandeling de darmen minder kan laten borrelen.
rosa.quist
1-ster
1-ster

Bericht door rosa.quist »

Janie2 schreef: ma 05 okt 2020, 14:53 Dat klinkt positief op de trovet!
Wat geef je nu precies per dag aan eten, diersoort en supplementen?

Ik ga namelijk met de voorgaande reacties mee. Als het nu zo’n positief beeld geeft zou ik iig nog minimaal 1 week hierop blijven zonder te veranderen en dan mogelijk eens kijken of dat gerommel belangrijk (heeft het pijn of ongemak als gevolg enz) is en zo ja of natuurlijke producten als zijnde pompoen, of andere vezels zoals psyllium, pre/probiotica, l-glutamine en dergelijke daarvoor helpen.

Je zou ook naar osteopathie kunnen kijken als ze stabiel is op dit voer. Kijken of een behandeling de darmen minder kan laten borrelen.
We zijn nu bijna 2 weken verder. Ik vind het nog steeds onwijs dubbel. Ze is ‘s ochtends nu echt weer helemaal de oude, en heeft geen “aanvallen” meer gehad. Dat is tot nu toe echt een enorm lange periode achtereen!
Wel hoor ik haar darmpjes enorm rommelen, en heb ik het idee dat ze na het eten (ong. een uurtje erna), echt ongemakkelijk is. Maar daarbuiten is ze best wel happy en doet ook heel erg haar best buiten (nmlk ook een gedragsprobleem hondje, haha): voor mij een indicatie dat ze redelijk goed in haar velletje zit. Ook slaapt ze snachts weer goed, dat is ook altijd slecht geweest in tijden van veel buikpijn.

Ze krijgt nu 200gram trovet venison, plus de vitamines mineralen mix. Ook heb ik de venison beloningsbrokjes van trovet, want zonder “snoepjes” valt er buiten heel slecht te wandelen met haar.

Wel vraag ik me af of ik haar genoeg voer. Op de voedingsvoorschriften staat namelijk dat je er ook rijst of aardappelen bij moet geven, maar dit lijkt me toch niet helemaal handig? Ze valt overigens niet af, dus misschien is het wel goed zo?

En wat raden jullie aan qua pro/pre biotica? En waar zou ik dingen als psylliumvezels en lglutamine kunnen vinden en in welke hoeveelheid?

Nog 3 vitamine injecties te gaan. Zit nog steeds sterk te twijfelen over de prednison, maar ik ben ergens ook wel “benieuwd”, hoe raar en vreemd dat ook klinkt. Na al 2 jaar vechten tegen de ziekte en symptomen van Puk, zou het zo fijn voor haar (en mij) zijn als alles wat kalmeert...
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ik heb er bij Spot voor gekozen geen rijst of aardappel bij te geven. Dat zijn koolhydraten, gaat dan om calorieën en niet om de voedingswaarde en ik had het idee dat dat juist averechts werkte bij hem, al die koolhydraten.

Spot was ook een hond met nogal gebruiksaanwijzing die erg hyper kon zijn. En ik denk dat darm en gedrag nogal dicht bij elkaar liggen. Ik heb op een gegeven moment ‘puur tranquil’ aan hem gegeven ivm een reis maar dat had zo’n gunstig effect opzien gedrag dat ik hè ben blijven geven.

Qua vezels; je kan psyllium proberen of gepureerde wortel bv. Spot was dol op wortel en ik heb daarom daarvoor gekozen.

Succes!

Plaats reactie