Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Elf
Het is ook allemaal heel vervelend. En niet op vakantie kunnen is jammer, maar niet meer dan dat vind ik... Voor iedereen is het een nare situatie waar voorlopig geen einde aan komt denk ik. We worden beperkt in onze bewegingsruimte en daar zijn wij mensen niet zo goed is. Maar het is wat het is en we zullen het er voorlopig mee moeten doen. Focussen op wat we wel mogen, in plaats van wat niet ;-)

Hoewel ik de feestende studenten (en dat zijn dus niet ALLE studenten!) veroordeel vind ik wel dat zij een behoorlijk slachtoffer zijn van de hele coronasituatie. Al vanaf maart hebben mijn zoon en dochter alleen maar onlinelessen gehad. En dat blijft zo. Terwijl op middelbare scholen en MBO's weer fysiek les geven wordt er op de HBO's en universiteiten online les verzorgd. Om als 18 en 21 jarige alleen maar thuis te zitten is verre van leuk. Dus ik begrijp wel dat ze manieren zoeken om toch vrienden en vriendinnen te zien. Helaas escaleert dat in sommige gevallen tot feestjes. Mijn kinderen doen daar tot nu toe niet aan mee (wel aan vrienden zien maar niet aan feestjes) omdat ze opa en oma willen blijven zien maar ik merk wel dat ze het (zoals iedereen) echt beu beginnen te worden...
Door eelke
Volgens mij heb ik het hier al eerder gezegd, maar ik vind inderdaad ook dat er wel weer wat meer positiviteit naar 'de jeugd' mag. Zij moeten heel wat inleveren, zonder dat ze zelf daadwerkelijk de consequenties van besmet raken zullen merken; zij zijn doorgaans niet de doelgroep die op de IC beland.

En ik vind dat we allemaal eens moeten kappen met het hebben van een mening over wat voor een ander ellende is. Het is gewoon rot, ook als je niet op vakantie kunt, ook als je je galajurk niet aankunt op je schoolbak, ook als je, zoals bv ik, je 'vrije tijds budget' hebt zitten in concertkaartjes die niet door zijn gegaan en waarvan je je geld niet terug kunt vragen. Ik denk dat iedereen wel snapt dat dat iets minder erg is dan in je eentje doodgaan op de IC, maar ik vind best dat iedereen mag uiten dat je er last van hebt.

Heb respect voor iedereen, heb begrip voor ieders ellende, hoe klein het soms ook lijkt, en doe lief tegen elkaar. Dat maakt het tenminste iets minder ellendig.
eelke schreef: wo 23 sep 2020, 15:22 Volgens mij heb ik het hier al eerder gezegd, maar ik vind inderdaad ook dat er wel weer wat meer positiviteit naar 'de jeugd' mag. Zij moeten heel wat inleveren, zonder dat ze zelf daadwerkelijk de consequenties van besmet raken zullen merken; zij zijn doorgaans niet de doelgroep die op de IC beland.

En ik vind dat we allemaal eens moeten kappen met het hebben van een mening over wat voor een ander ellende is. Het is gewoon rot, ook als je niet op vakantie kunt, ook als je je galajurk niet aankunt op je schoolbak, ook als je, zoals bv ik, je 'vrije tijds budget' hebt zitten in concertkaartjes die niet door zijn gegaan en waarvan je je geld niet terug kunt vragen. Ik denk dat iedereen wel snapt dat dat iets minder erg is dan in je eentje doodgaan op de IC, maar ik vind best dat iedereen mag uiten dat je er last van hebt.

Heb respect voor iedereen, heb begrip voor ieders ellende, hoe klein het soms ook lijkt, en doe lief tegen elkaar. Dat maakt het tenminste iets minder ellendig.

Dat heb je heel mooi gezegd Eelke!
Door pluk
eelke schreef: wo 23 sep 2020, 15:22 Volgens mij heb ik het hier al eerder gezegd, maar ik vind inderdaad ook dat er wel weer wat meer positiviteit naar 'de jeugd' mag. Zij moeten heel wat inleveren, zonder dat ze zelf daadwerkelijk de consequenties van besmet raken zullen merken; zij zijn doorgaans niet de doelgroep die op de IC beland.

+1

Ter inspiratie (de 2e video!, de 1e past beter in t humor topic ::) )
Door Lizzy
Ik vind het echt heel erg knap van Gommers, hoe hij op Famke reageert. Respect voor die man. Ik hoop dat ze de uitdaging aan gaan en met elkaar om tafel gaan (hij en de #ikdoenietmeermee beweging). We hebben ook de mensen zoals Famke nodig (met 1 miljoen volgers he) om ons door deze ellende heen te slaan. En als iemand het kan, om de tafel met de #ikdoenietmeermee, is Gommers het.

Maar Eelke, je hebt mooi gesproken!
Door Kaela
Ach arme Sam. Je hebt zo gelijk en het is zo logisch dat al deze emoties er nu uitkomen, nu je tot rust komt. Het maakt ook volstrekt duidelijk waarom we nog niet klaar zijn voor een tweede golf. Zorg goed voor jezelf en wees lief voor jezelf. Je hebt heel veel gegeven, nu is het echt even tijd voor jou! Wat er ook nog moge komen!

Ik heb net ook even Jinek terug zitten kijken. Eelke, ik ga helemaal mee met jou wanneer je zegt dat ieders leed zijn eigen waarde heeft en dat we nu juist een beetje lief voor elkaar moeten zijn. Maar bij Famke Louise heb ik daar dan toch wat moeite mee hoor. Dat heeft dan een miljoen volgers, toch doodeng. Wat een gewauwel in de ruimte na zo'n opruiende hashtack actie. Ik vind de reacties van de tafelgasten briljant. Te lief? Misschien. Maar als er ook maar 1 iemand van al die #ikdoenietmeermee mensen hiernaar kijken met gebruik van de hersencellen die ze gegund zijn, dan kan niemand ooit nog zeggen dat er niet geluisterd wordt en dat er geen respect is.
Door Lizzy
Kaela schreef: wo 23 sep 2020, 18:03 Ach arme Sam. Je hebt zo gelijk en het is zo logisch dat al deze emoties er nu uitkomen, nu je tot rust komt. Het maakt ook volstrekt duidelijk waarom we nog niet klaar zijn voor een tweede golf. Zorg goed voor jezelf en wees lief voor jezelf. Je hebt heel veel gegeven, nu is het echt even tijd voor jou! Wat er ook nog moge komen!

Ik heb net ook even Jinek terug zitten kijken. Eelke, ik ga helemaal mee met jou wanneer je zegt dat ieders leed zijn eigen waarde heeft en dat we nu juist een beetje lief voor elkaar moeten zijn. Maar bij Famke Louise heb ik daar dan toch wat moeite mee hoor. Dat heeft dan een miljoen volgers, toch doodeng. Wat een gewauwel in de ruimte na zo'n opruiende hashtack actie. Ik vind de reacties van de tafelgasten briljant. Te lief? Misschien. Maar als er ook maar 1 iemand van al die #ikdoenietmeermee mensen hiernaar kijken met gebruik van de hersencellen die ze gegund zijn, dan kan niemand ooit nog zeggen dat er niet geluisterd wordt en dat er geen respect is.
Ja.
En verder ook he-le-maal eens.
Door sam28
Ik weet niet of ik me er comfortabel bij voel het anoniem de wereld in te sturen, vond het al een drempel om het op dit openbare forum te plaatsen. Het lucht in ieder geval wel op om het even te uiten, dat is fijn.
Bedankt voor alle knuffels en steun. :)

Eelke, sterkte ook met jouw gevoel. Als je het zo herkent is het voor jou ook zwaar.
eelke schreef:En ik vind dat we allemaal eens moeten kappen met het hebben van een mening over wat voor een ander ellende is. Het is gewoon rot, ook als je niet op vakantie kunt, ook als je je galajurk niet aankunt op je schoolbak, ook als je, zoals bv ik, je 'vrije tijds budget' hebt zitten in concertkaartjes die niet door zijn gegaan en waarvan je je geld niet terug kunt vragen. Ik denk dat iedereen wel snapt dat dat iets minder erg is dan in je eentje doodgaan op de IC, maar ik vind best dat iedereen mag uiten dat je er last van hebt.
En eens! We moeten er voor waken dat er kampen ontstaan. Want hoe heftig het op een cohortafdeling, verpleeghuis of IC ook is, het is ook rot als je vakantie niet doorgaat of je galajurk niet uit de kast kan. En ik denk inderdaad ook dat mensen die niet op vakantie kunnen of de galajurk niet aankunnen wel snappen dat hen leed in het niet valt bij (aan corona) stervende mensen en hun families. Alleen neemt dat niet weg dat hun situatie ook naar is.
Vandaag was ik bij het promoveren van een goede vriendin en ik vond het ook vreselijk naar dat ik haar niet even kon knuffelen, of haar ouders of vrienden die er ook bij aanwezig mochten zijn. Klein leed in vergelijk met wat ik op mijn werk zie maar ook heel aanwezig.
Door eelke
Kaela schreef: wo 23 sep 2020, 18:03 Ach arme Sam. Je hebt zo gelijk en het is zo logisch dat al deze emoties er nu uitkomen, nu je tot rust komt. Het maakt ook volstrekt duidelijk waarom we nog niet klaar zijn voor een tweede golf. Zorg goed voor jezelf en wees lief voor jezelf. Je hebt heel veel gegeven, nu is het echt even tijd voor jou! Wat er ook nog moge komen!

Ja, ik heb het over respect voor ieders leed. Niet over respect voor hoe iemand er vervolgens mee om gaat, en poep heeft aan de regels, laat dat duidelijk zijn! Famke mag van mij heel veel niet leuk vinden en dat snap ik ook. Maar je er niet aan houden én anderen opruien, daar heb ik geen respect voor hoor.

sam28 schreef:Ik weet niet of ik me er comfortabel bij voel het anoniem de wereld in te sturen, vond het al een drempel om het op dit openbare forum te plaatsen. Het lucht in ieder geval wel op om het even te uiten, dat is fijn.
Bedankt voor alle knuffels en steun. :)

Eelke, sterkte ook met jouw gevoel. Als je het zo herkent is het voor jou ook zwaar.
En eens! We moeten er voor waken dat er kampen ontstaan. Want hoe heftig het op een cohortafdeling, verpleeghuis of IC ook is, het is ook rot als je vakantie niet doorgaat of je galajurk niet uit de kast kan. En ik denk inderdaad ook dat mensen die niet op vakantie kunnen of de galajurk niet aankunnen wel snappen dat hen leed in het niet valt bij (aan corona) stervende mensen en hun families. Alleen neemt dat niet weg dat hun situatie ook naar is.
Vandaag was ik bij het promoveren van een goede vriendin en ik vond het ook vreselijk naar dat ik haar niet even kon knuffelen, of haar ouders of vrienden die er ook bij aanwezig mochten zijn. Klein leed in vergelijk met wat ik op mijn werk zie maar ook heel aanwezig.
Tja, ook zorgmedewerker en inmiddels 2x in quarantaine gezeten. En dat hakt er toch ook wel in. Het speelt de hele dag door nu, alle maatregelen, alle afwegingen, verantwoordelijkheden etc. En dat testen voor zorgmedewerkers lijkt, wat ik zo hoor, ook niet echt op te schieten. Maandag was de lijn meteen over belast, en ook nu hoor ik verhalen over 3-4 dagen wachten voor je getest kunt worden :-\ voel je je toch een beetje in de kou staan. Maar hee! We kregen applaus! (want die 1000,- krijg ik denk ik ook niet, maar ook daar wordt ik chagrijnig van, zo veel onduidelijkheid).

Fijn dat je het wel even kwijt bent! Je hart luchten is eigenlijk zo belangrijk. Ik merk soms om mij heen wel dat mensen corona beu zijn, en het daarom niet zo'n gespreksonderwerp meer is.
Door Siberienne
Pfffff. Wens iedereen sterkte de komende tijd. Meer heb ik niet te zeggen. Want er zijn al veel goede dingen gezegd hier.

Sam, even vakantie en afstand nemen, wie niet voor zichzelf zorgt kan niet voor anderen zorgen en jou bijdrage komt straks wel. En ik snap je gevoel. Heb vanavond paar appjes naar oud collega’s gestuurd om ze sterkte te wensen. Want het wordt weer een pittige tijd in de zorg
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door