Ik heb deze voor Laurens nu.
https://www.belenka.com/kids-barefoot-shoes-play-mango/
En ik ben erg tevreden. Ze zijn soepeler dan je zou denken. Ik twijfelde over de dikte van de zool en de hoge rand (wat toch stroever plooit) maar het is heel soepel rubber.
Ze zijn super mooi, zacht leer, jammer voor kinderschoenen want dat blijft natuurlijk niet lang zo.
De kleur is ook prachtig.
En vooral, ze lijken bijna wijd genoeg te zijn. Zijn tenen raken de zijkant nog wel, maar ik heb het idee dat ze voor het eerst niet samengedrukt worden. Laurens zei spontaan toen hij ze paste, dat zijn tenen er plaats in hadden. Dat is de enige opmerking die hij had, dus dat wil al wat zeggen. Hij heeft wel wat ruimte over in de hoogte net voor z'n enkel, maar met de velcro tot het uiterste aan te trekken zitten ze wel stevig.
Hij flapt ook nog wat als hij stapt maar dat komt omdat er vooraan natuurlijk nog veel ruimte is (nieuwe schoenen dus nog ruime maat) en doordat hij door voorheen slecht passende schoenen toch, bij het stappen, wat te veel op zijn hiel landt. Dat draagt wel bij aan het clownsschoen-gevoel, maar daar trekken we ons maar niets van aan.
Ik ben zo blij en opgelucht dat er eindelijk schoenen zijn die zijn voeten min of meer in ere laten. En ze zien er nog erg leuk uit ook. Hopelijk blijven ze ze zo leuk maken.