Hongaarse perikelen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hongaarse perikelen

Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Wauw, eerst alles gesloopt, en nu staat alles er alweer bijna :o
Alleen nog een paar platen in het plafond :D :D :D
Succes!!!
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Wow! dat wordt prachtig !
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Fenixjuh schreef: wo 09 sep 2020, 21:07 Wauw, eerst alles gesloopt, en nu staat alles er alweer bijna :o
Alleen nog een paar platen in het plafond :D :D :D
Succes!!!
Nouououou….. Er is nog veel werk te verzetten hoor. Er moet nog een verstevigende mat op de muren aangebracht worden (een Rabitz net) als ondergrond voor het sierpleister, de dekvloer moet nog gestort worden, alle kozijnen, ramen en deuren moeten nog geplaatst worden, de vloerverwarming moet er nog in en, en, en… :biggrin2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Christene, jullie hebben nog dikkere isolatie dan wij hier in Noord-Zweden! :o ;D Dat houdt wel warm in de winter (en koel in de zomer)!

Ziet er goed uit allemaal, is vast fijn voor je om te zien dat het flink opschiet!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MillyMol schreef: wo 09 sep 2020, 22:22 Nouououou….. Er is nog veel werk te verzetten hoor. Er moet nog een verstevigende mat op de muren aangebracht worden (een Rabitz net) als ondergrond voor het sierpleister, de dekvloer moet nog gestort worden, alle kozijnen, ramen en deuren moeten nog geplaatst worden, de vloerverwarming moet er nog in en, en, en… :biggrin2:
Ohhww, gelukkig nog genoeg te doen :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Jeetje!! Dat schiet op zeg!
Gelukkig ligt er nog een waslijst zodat je je niet hoeft te vervelen! :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Gelukkig hoef je je voorlopig niet te vervelen ;D

Volgens mij gaat het echt een fantastisch huisje worden!
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

En toen had ik ineens ramen! :D ;D
De bovenrand van de raamkozijnen zijn breder dan de zij- en onderrand: dat is de geïntegreerde cassette voor het rolluik. Anders was het een uitstulpende kast geworden en dat vind ik niet mooi.
Bijlagen
2A3673F2-CBAB-4A7B-8C5F-65BDD58226A3.jpeg
71A51FE3-71CF-4BE1-AB1B-33D5C322A7F3.jpeg
5B364529-1F62-454C-AC79-76A1077A93C1.jpeg
Laatst gewijzigd door MillyMol op di 13 okt 2020, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

En wordt het steeds meer een huis.
Bijlagen
Nog steeds prachtig uitzicht
Nog steeds prachtig uitzicht
17ACB558-C4A5-4908-8CEF-170014D3D7FC.jpeg
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Wow! Bestrijk, ramen met de winter in aantocht :biggrin2:
Wordt mooi hoor, je huis!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Echt TE gek joh! Mooie ruime ramen!! Wat een heerlijk huis. Hoe is het verder met je?
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Lizzy schreef: di 13 okt 2020, 18:24 Echt TE gek joh! Mooie ruime ramen!! Wat een heerlijk huis. Hoe is het verder met je?
Fysiek gaat het heel goed. Maar die enorme hoge coronacijfers in NL baren me erg veel zorgen. En dan merk ik wel dat ik daar nog niet klaar mee ben.
Ook hier lopen de cijfers op, maar nog steeds voornamelijk in de stedelijke gebieden. Hier op het platteland stijgen de cijfers ook, maar in absolute aantallen is het minder. Nu is het natuurlijk ook dunner bevolkt, maar de info van de overheid is dusdanig versluierd dat ik daaruit niet de procentuele stijging kan aflezen. Ik neem gewoon alle maatregelen die mogelijk zijn en gelukkig worden mensen die hier terug komen uit het buitenland en niet een essentieel beroep hebben verplicht in quarantaine geplaatst en wordt dit ook echt dagelijks gecontroleerd door de politie. Je krijgt gewoon een bord aan je hek. Op overtreding staan hoge boetes. Dat is dan tenminste beter geregeld.

Ik doe eens per 2 weken boodschappen en blijf verder zoveel mogelijk achter mijn eigen hek.

Inmiddels is aan alles te merken dat de winter in aantocht is: het is al behoorlijk koud ’s nachts en de dagen worden steeds korter. Ik ben dan ook blij dat het huis vanaf morgen wind- en waterdicht is. Nog even een paar weken knallen en dan kan de vloerverwarming aan in mijn vernieuwde woonstee. :D :D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

MillyMol schreef: di 13 okt 2020, 18:38 Fysiek gaat het heel goed. Maar die enorme hoge coronacijfers in NL baren me erg veel zorgen. En dan merk ik wel dat ik daar nog niet klaar mee ben.
Ook hier lopen de cijfers op, maar nog steeds voornamelijk in de stedelijke gebieden. Hier op het platteland stijgen de cijfers ook, maar in absolute aantallen is het minder. Nu is het natuurlijk ook dunner bevolkt, maar de info van de overheid is dusdanig versluierd dat ik daaruit niet de procentuele stijging kan aflezen. Ik neem gewoon alle maatregelen die mogelijk zijn en gelukkig worden mensen die hier terug komen uit het buitenland en niet een essentieel beroep hebben verplicht in quarantaine geplaatst en wordt dit ook echt dagelijks gecontroleerd door de politie. Je krijgt gewoon een bord aan je hek. Op overtreding staan hoge boetes. Dat is dan tenminste beter geregeld.

Ik doe eens per 2 weken boodschappen en blijf verder zoveel mogelijk achter mijn eigen hek.

Inmiddels is aan alles te merken dat de winter in aantocht is: het is al behoorlijk koud ’s nachts en de dagen worden steeds korter. Ik ben dan ook blij dat het huis vanaf morgen wind- en waterdicht is. Nog even een paar weken knallen en dan kan de vloerverwarming aan in mijn vernieuwde woonstee. :D :D
Heel herkenbaar. Ik blijf het nieuws uit NL ook volgen en wordt er niet vrolijk van. Drukkend is het. Loslaten is moeilijk...
Sterkte ermee!
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Het wordt niet echt een huis, het is al echt een huis! ;) ;D
En binnenkort hopelijk ook lekker warm en behaaglijk :)
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Vandaag zijn de buitendeur, de terrasdeuren en de garagedeuren geplaatst. Morgen de rolluiken en horren.
Bijlagen
E5623D92-57EF-45C0-85B6-DCCE3D12AEE1.jpeg
97F2CE21-2A1D-4DEC-824D-F4DEE8E66423.jpeg

Plaats reactie