Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
We hebben besloten af te zien van de adoptie.
Ten eerste omdat er voldoende animo voor de kittens is en ik me daar minder goed bij voel om dan 'voor te schieten'.

Maar vooral omdat we vanmorgen dit beeld onder ogen kregen.
IMG_20200830_073624.jpg
IMG_20200830_073624.jpg (2.88 MiB) 1825 keer bekeken
IMG_20200830_073445.jpg
IMG_20200830_073445.jpg (2.36 MiB) 1825 keer bekeken
IMG_20200830_073536.jpg
IMG_20200830_073536.jpg (2.44 MiB) 1825 keer bekeken
De kinderen en Cuzco beginnen elkaar nu in sneltempo te vinden en we willen hen de kans geven rustig te bonden vooraleer Cuzco weer van z'n melk te brengen met andere katten of de kinderen af te leiden van hem.
Cuzco lag gewoon keihard te kwijlen van 't genieten vanmorgen :smitten:
Door dinky89
Aaaah wat een genot PoP :smitten:

Hier net cadeau afgehaald bij pakketpunt voor als vl zijn rijbewijs haalt. Nu nog bedenken hoe ik het vanuit de kofferbak ergens kan verstoppen. Doos is iets groter dan verwacht ::)
Door pearlsofpassion
Vandaag een Corona test laten doen. Morgen weet ik de uitslag.

Vincent is nl met een verkoudheid naar huis gekomen. 1 week school en het was al van dat. ::)
3 dagen later hadden Maxime, Meneer en ik het ook. Laurens heeft om 1 of andere reden niets.
Bij de anderen betert het maar bij mij blijft het zo wat hangen en vanmorgen voelde ik me toch erg beroerd. Sinds gisterenavond ook erg diepe, pijnlijke hoest. Dus toch maar gebeld en ik moest getest (Meneer ook).
Ik heb verder hoofdpijn, beetje mottig, slap en neusloop. Keelpijn de eerste 2 dagen, nu is dat veel beter.
Geen koorts, geen smaak- of geurverlies, geen spierpijn of kortademigheid.
Dus laat ons hopen dat het een onschuldige verkoudheid is hé.
Door eelke
Ja, die kans is wel het grootst he. Doen ze in Belgie ook neus en keel? Wel lekker snel, ik las dat de wachttijd hier voor een test nu 2 dagen is ::)

Genoeg boodschappen in huis?
Door hannabelgje
Mijn vader is ook getest moeten worden gisteren. Hij voelde zich niet lekker. Dan mag je hier niet naar de ha maar moet je naar het zkh. Daar zit een speciaal team artsen die een coronatest afnemen en ook je klachten bekijken. Hij had een maagontsteking en coronatest was negatief gelukkig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door pearlsofpassion
eelke schreef: vr 11 sep 2020, 20:18 Ja, die kans is wel het grootst he. Doen ze in Belgie ook neus en keel? Wel lekker snel, ik las dat de wachttijd hier voor een test nu 2 dagen is ::)

Genoeg boodschappen in huis?
Enkel neus.
En ja, we hebben wel genoeg in huis/tuin. ;)
Ze nemen dat testen hier wel serieus heb ik de indruk.
Testen was nooit al de sterkste kant ik NL hé...
Door eelke
pearlsofpassion schreef: vr 11 sep 2020, 22:03 Enkel neus.
Nou ja, ik ben twee keer getest. De eerste keer belde ik om 13.00, kon ik om 14.30 testen en had ik de uitslag 11.00 de volgende morgen.
En de tweede keer belde ik om 18.00, kon ik om 9.30 terecht en had ik de uitslag dezelfde dag om 19.00.

En toen was er al sprake van 'de tweede golf' en veel meer testen, half augustus.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: vr 11 sep 2020, 22:03 Enkel neus.
Hoeveel testen nemen ze nu per dag af in Belgie?
Door pearlsofpassion
Ik weet het niet precies. 40000 of zo? Ik weet het niet zeker. Weet wel dat het een aantal tienduizenden zijn.

In principe wordt er onbeperkt getest. In die zin, het gaat wel via de huisarts die uitmaakt of het nuttig is. Maar iedere volwassene met verkoudheid symptomen die contact opneemt wordt zowiezo getest. Bij kinderen zijn er criteria. En dan ook diegene die uit vakantie terugkomen en ernaar vragen. Vanuit rood gebied is het in principe verplicht.

De huisarts belt op een vast uur alle patiënten van die dag door en het triage-centrum neemt dan zelf contact met de patiënt op voor een afspraak. In principe dezelfde dag nog, dag erna uitslag.

Snel testen uitvoeren zijn ze in Belgie niet erg goed in. Ik heb zelf in een labo gewerkt en begrijp ook niet waarom het vaak zo lang moet duren. HCG vb duurt 3 dagen :-X. Waar ik werkte had je dat gewoon binnen een paar uur, maar in andere labo's blijkbaar niet.
Dus bij deze doen ze echt een 'stunt' door de volgende dag resultaat te boeken. Nu begrijp ik dat bij PCR nog wel, al bewijzen jullie (volgens Eelke) toch dat het ook sneller kan. Zal wel vrijwel volledig automatisch zijn en zijn allemaal dezelfde wissers, protocollen en testen, dus dat zou idd toch gewoon vlot moeten gaan.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: za 12 sep 2020, 06:45 Ik weet het niet precies. 40000 of zo? Ik weet het niet zeker. Weet wel dat het een aantal tienduizenden zijn.

In principe wordt er onbeperkt getest. In die zin, het gaat wel via de huisarts die uitmaakt of het nuttig is. Maar iedere volwassene met verkoudheid symptomen die contact opneemt wordt zowiezo getest. Bij kinderen zijn er criteria. En dan ook diegene die uit vakantie terugkomen en ernaar vragen. Vanuit rood gebied is het in principe verplicht.

De huisarts belt op een vast uur alle patiënten van die dag door en het triage-centrum neemt dan zelf contact met de patiënt op voor een afspraak. In principe dezelfde dag nog, dag erna uitslag.

Snel testen uitvoeren zijn ze in Belgie niet erg goed in. Ik heb zelf in een labo gewerkt en begrijp ook niet waarom het vaak zo lang moet duren. HCG vb duurt 3 dagen :-X. Waar ik werkte had je dat gewoon binnen een paar uur, maar in andere labo's blijkbaar niet.
Dus bij deze doen ze echt een 'stunt' door de volgende dag resultaat te boeken. Nu begrijp ik dat bij PCR nog wel, al bewijzen jullie (volgens Eelke) toch dat het ook sneller kan. Zal wel vrijwel volledig automatisch zijn en zijn allemaal dezelfde wissers, protocollen en testen, dus dat zou idd toch gewoon vlot moeten gaan.
Ik was even nieuwsgierig en heb gegoogeld; https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf
In de afgelopen week circa 23.000 testen per dag in België, Nederland had er afgelopen week circa 25.000 per dag.

De test op zich duurt een paar uur, maar de beperkende factor is vaak de logistiek. Dus hoe krijg je de samples ergens, dan moeten ze in het apparaat gaan. Heb je mazzel, dan kan binnen 6 uur de test bekend zijn, maar komt een sample binnen als de laatste run in het apparaat staat, dan gaat het pas de volgende ochtend in de machine...

Stukje over een Nederlands lab : https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ogle.no%2F

Maar weer on topic; koffie op, stukje chocola achter de kiezen, we gaan zo in de auto stappen om ergens te gaan wandelen :D meneer Shadow ook weer blij ;D
Door Kim_S
Ben ik ook weer eens! Beeeetje druk de afgelopen tijd, en het lijkt alleen nog maar meer te worden ::)

Mijn Atziflatzi heeft morgen een eerste date met een lief Wetterhoun-meisje :cool:
Eens kijken of ze elkaar leuk vinden.
(En voor het klaagtopic, als er puppies van komen dan mag ik er geen van meneer_S >:( )
Door Kaela
Kim_S schreef: za 12 sep 2020, 11:32 Ben ik ook weer eens! Beeeetje druk de afgelopen tijd, en het lijkt alleen nog maar meer te worden ::)

Mijn Atziflatzi heeft morgen een eerste date met een lief Wetterhoun-meisje :cool:
Eens kijken of ze elkaar leuk vinden.
(En voor het klaagtopic, als er puppies van komen dan mag ik er geen van meneer_S >:( )
Ooooh Zet hem op Atz! En Kim, gewoon zeuren. Dag en nacht. Tot ie toegeeft!!!
Door pearlsofpassion
Siberienne schreef: za 12 sep 2020, 09:59 Ik was even nieuwsgierig en heb gegoogeld; https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf
In de afgelopen week circa 23.000 testen per dag in België, Nederland had er afgelopen week circa 25.000 per dag.

De test op zich duurt een paar uur, maar de beperkende factor is vaak de logistiek. Dus hoe krijg je de samples ergens, dan moeten ze in het apparaat gaan. Heb je mazzel, dan kan binnen 6 uur de test bekend zijn, maar komt een sample binnen als de laatste run in het apparaat staat, dan gaat het pas de volgende ochtend in de machine...

Stukje over een Nederlands lab : https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ogle.no%2F

Maar weer on topic; koffie op, stukje chocola achter de kiezen, we gaan zo in de auto stappen om ergens te gaan wandelen :D meneer Shadow ook weer blij ;D
Oh toch ? Oh, ik dacht dat het er meer waren. Dat is dan vast de maximale capaciteit die ik in gedachten had.
NL heeft ook wel een pak meer inwoners, toch?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door