Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Er lopen ook wel 3 kleine kinderen door huis en tuin. Dus minder rust dan het ooit was.
Kan ook liggen aan het feit dat ze al 10 zijn, maar ze liggen best veel op hun gemak op hun kamer of in de veranda te tukken.

Vooral Luis is nog altijd op zijn hoede voor de kinderen. Met Cuzco worden ze hoe langer hoe betere vriendjes. Die krijgt ze laatste tijd af en toe een knuffelsessie, en als hij zich door eentje laat aaien, wordt hij meteen door de 2 anderen ook overvallen. Het is mooi om te zien hoe hij begint te leren dat hij daar niet bang van moet zijn en hoe de kinderen leren in hun enthousiasme toch rustig te blijven.
Ze zijn alleszinds gek op hem en vinden knuffelen magisch.. Als hij erbij komt of ze mogen hem aaien wordt hij verbaal begroet.
Of zoals Maxime zegt 'koeko aaaaii'. :biggrin2:
Door Ronald
hannabelgje schreef: do 27 aug 2020, 08:55 Ik drink normaal tassimo koffie met cups. Sinds ik thuis werk gaan die nogal hard en ik kan ze alleen in Duitsland kopen. Nu maar een filterkoffie apparaat neergezet. Mijn ouders hadden er nog een extra en ik moet zeggen dat die koffie best prima is. Zit ook een thermoskannetje bij dus kan ik zonder gedoe heel de ochtend koffie drinken.
Voordeel van thuiswerken. Met een ontstoken schouderspier hoef je je niet ziek te melden maar kun je gewoon thuis werken. Wel jammer dat het zoveel pijn doet. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ik heb voor thuis een Dolce Gusto staan. Prima koffie, maar best wel duur als je de hele dag door koffie slurpt. Dus ik heb mezelf een redelijk luxe koffiezetapparaat cadeau gedaan (nee, geen Jura, want die vind ik onbetaalbaar) met een bonenmaalmechanisme erin. En ik moet zeggen: lekkere koffie!

Als ik ooit weer naar het werk kan, komt de DG weer in zicht. Maar dan is het gewoon één of twee bakjes op een avond en dan is het wel klaar.

Balen van je schouder! Houd je het wel een beetje in de gaten? En gewoon naar een arts als het nodig is, hè? Bij mij heeft een schouderfysiotherapeut toen zijn best gedaan nadat ik een paar jaar was doorgelopen. En dat had ik al veel eerder moeten doen. Maar ja... doen ook een huisarts die een beetje heel erg van "zelf doen!" was en niet zo gauw doorstuurde. Mijn nieuwe huisarts heeft onmiddellijk een echo in het ziekenhuis laten maken. Daar kwam toen ook de oorzaak naar boven en kon er gericht behandeld worden.
Door hannabelgje
Ronald schreef: Ik heb voor thuis een Dolce Gusto staan. Prima koffie, maar best wel duur als je de hele dag door koffie slurpt. Dus ik heb mezelf een redelijk luxe koffiezetapparaat cadeau gedaan (nee, geen Jura, want die vind ik onbetaalbaar) met een bonenmaalmechanisme erin. En ik moet zeggen: lekkere koffie!

Als ik ooit weer naar het werk kan, komt de DG weer in zicht. Maar dan is het gewoon één of twee bakjes op een avond en dan is het wel klaar.

Balen van je schouder! Houd je het wel een beetje in de gaten? En gewoon naar een arts als het nodig is, hè? Bij mij heeft een schouderfysiotherapeut toen zijn best gedaan nadat ik een paar jaar was doorgelopen. En dat had ik al veel eerder moeten doen. Maar ja... doen ook een huisarts die een beetje heel erg van "zelf doen!" was en niet zo gauw doorstuurde. Mijn nieuwe huisarts heeft onmiddellijk een echo in het ziekenhuis laten maken. Daar kwam toen ook de oorzaak naar boven en kon er gericht behandeld worden.
Ja ik drink mijn tassimo nu in het weekend. Ben naar de ha geweest voor mijn schouder en met mijn ibu 600 mg is het goed te doen. Het werkt alleen geen 12 uur dus na een uurtje of 8 begint het weer meer pijn te doen. Ik heb een doorverwijzing voor de fysio als het niet binnen een week beter gaat. Ik ben niet zo'n fan van fysio eigenlijk. Afbeelding
Ik doe voor nu voorzichtig en probeer niks te forceren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door sam28
pearlsofpassion schreef:Hij heeft ingestemd!
:mbounce:
:groupwave2: :yeah:

En we verwachten veel foto's!

Natuurlijk moet je er nog achteraan bellen maar het komt vast goed. :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Ik heb er nog een nachtje over geslapen. En we staan op het punt onze badkamer te verbouwen. Ik kan niet garanderen dat de deur naar de gang en voordeur ten allen tijden dicht blijft als ze de voordeur laten openstaan. Onze oude katten vertrouw ik dat die niet meteen bij de kleinste mogelijkheid de straat op schieten, maar kittens niet (en het is hier een zeer drukke straat).
En ik wil ze ook nog niet in de tuin laten op dat moment, eerst toch een aantal weken binnen blijven, dus dat wil zeggen dat ze zolang die mannen hier werken, in de veranda moeten blijven.
We gaan toch eerst eens horen hoe het nu zit met de verbouwing en wanneer ze kunnen starten want als ze toch pas begin november of eind oktober kunnen, dan kan het wel. Tegen dan zijn de katjes gewend en kunnen ze in de tuin.
Anders moeten we toch eens goed nadenken of we dat zien zitten.

Ik verwacht volgend weekend ook kuikens. En dan wil ik ook veel buiten zijn. Maar goed, das ook niet onoverkomelijk.

Maar ale, als je begint na te denken moeten we ons wel de vraag stellen of het wel de ideale moment is...
Door sam28
pearlsofpassion schreef: Maar ale, als je begint na te denken moeten we ons wel de vraag stellen of het wel de ideale moment is...
Is er ooit een ideaal moment?? :innocent:

Ik snap je wel hoor. Maar kunnen ze tijdens de werkuren niet in een kamer die dicht zit verblijven?
Door pearlsofpassion
Badkamer is pas voor eind oktober ten vroegste.. Dus net even voor de kittens gebeld.
De opvangmama klonk enthousiast over wat ik vertelde over ons en wat ik van katten ken.
Maar er staat een afspraak morgen dat er al mensen naar de kittens komen kijken.
En er waren ook mensen die ze wilden maar ze verhuizen pas in oktober en de opvangorganisatie wou ze niet zo lang reserveren.
Er is dus wel animo voor, ookal zijn ze per 3 te nemen. En dan ben ik meer van laat maar gaan, ik vind wel andere katjes waar ik verliefd op wordt. Ik ben meer van de kneusjes en moeilijk plaatsbare te nemen.
Maar het moet wel bij ons passen natuurlijk.

Ik kijk eigenlijk al een paar jaar rond voor een volwassen kat die bij ons zou passen. Zo minstens 5 jaar oud, mag ook ouder.
Maar er is altijd wel iets. Ofwel kunnen ze niet met andere katten, meestal mogen ze niet met kleine kinderen, en anders hebben ze wel een aandoening waarvoor ze speciale brokken hoeven en moet je dat beloven.. En ik zie het niet zitten brok te geven, noch te gaan liegen. En Meneer zit ook niet te springen om bewust een zieke kat te nemen. Mag ik dat nog willen, we blijven wel met 2 in dit huwelijk en de dieren (die er toch in de eerste plaats door mij zijn) kosten zo al genoeg. Beetje geven en nemen hé.

Maar goed, kan ook dat deze kittens toch naar ons komen. Zal afhangen van die mensen die morgen gaan kijken.
Door dinky89
Fijn dat bij jou thuis nu de neuzen dezelfde kant op staan PoP :) dan is het nu inderdaad afwachten.
Zo heb ik hier de wens voor een langhaar en liefst een koppeltje maar zolang dinky er is die geen andere katten wenst zal ik geduld moeten hebben. En dan is het nog vl overtuigen die geen raskat wil omdat die minder gezond zouden zijn ::)

Vorig weekend dacht ik te knuffelen met een kitten van aantal maanden oud maar die poes bleek gewoon klein te zijn van zichzelf. Haar dochter liep daar ook rond :o en dan dacht ik dat wij met dinky al een kleine poes hadden maar deze waren denk ik een halve dinky ;D daarna kwam een van hun Zwitserse herders (Roxanne Fan Cosmo's Noflik Stee) er aan die juist erg groot was voor het ras :biggrin2: H bleef maar zeggen dat het zo'n prachtige hond was en het was ook een heerlijke zachte knuffel kont :smitten:
Door pearlsofpassion
Langhaar zou ik ook graag willen. Maar daar is Meneer echt niet voor te vinden. En dat zal
wel zo blijven...

Er zijn ook zat langharige katten in de asielen hoor. Geen kittens, die zijn snel weg. Maar wel volwassen. En soms per 2....

Ik ben vroeger eens als een blok voor een volwassen poes gevallen. Toen er nog geen kinderen waren. Maar toen was Kleintje er nog, en konden extra katten erbij idd ook echt niet..
Tis in februari alweer 3 jaar dat Kleintje er niet meer is... Zucht...

Hopelijk gaat lieve Dinky wel nog heeeel lang mee hé. ;)
Door dinky89
pearlsofpassion schreef: za 29 aug 2020, 14:18 Hopelijk gaat lieve Dinky wel nog heeeel lang mee hé. ;)
Dat hopen we uiteraard ;) Al is de realiteit ook dat ze met 13 jaar niet meer de jongste is. Maar tot die tijd geniet ik van de foto's en filmpjes van mijn collega die twee kitten ragdolls heeft :smitten:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door