Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Doranto schreef: zo 23 aug 2020, 12:19 Tataaahh! :biggrin2:

20200823.jpg

Het zit hééérlijk. Nu nog de andere plus een rubber zooltje eronder...
Cool!

Waar koop je de losse zooltjes?
Want denk dat hier zelf maken ook een goede oplossing zal zijn
Door Kaio
wenchew schreef: ma 24 aug 2020, 14:11 Ik heb nu een paar Feelmax schoenen, maar ik wil ook nog graag een paar meer waterdichte/warmere schoenen voor herfst/winter..
Maar ik vind het aankoopbedrag nogal hoog van sommige merken.. Welk merk herfst/winterschoenen hebben jullie?

En ik zou op mijn werk ook graag BF lopen, maar mijn feelmaxen zijn nogal uhm.. opvallend.. dus zoek ik eigenlijk een paar zwarte, minder opvallend bf schoenen (ik werk als orderpicker, maar gewone gympen zijn toegestaan (alleen dus niet opvallend bf :p)
Ik blijf fan van Zaqq.
Die zien er echt als gewone schoenen uit, mega grote collectie voor wat je maar wilt, ook keuze in waterdichte schoenen, lopen lekker etc.
Nadeel is prijs ::) Maar ja vivo is ook net zo duur, doe mij zaqq maar.
Is alleen niet voor heel brede voeten, voor heel brede voeten kun je nog kijken bij senmotic. Heb ik ook een paar van, maar zelfs als ik ze helemaal aansnoer zitten ze nog wel wat wijd. En vind de zool wat minder soepel, maar ik heb ook een variant met dik leer. Verder kwalitatief ook erg goed
Door doranto
wenchew schreef: ma 24 aug 2020, 14:11 Ik heb nu een paar Feelmax schoenen, maar ik wil ook nog graag een paar meer waterdichte/warmere schoenen voor herfst/winter..
Maar ik vind het aankoopbedrag nogal hoog van sommige merken.. Welk merk herfst/winterschoenen hebben jullie?

En ik zou op mijn werk ook graag BF lopen, maar mijn feelmaxen zijn nogal uhm.. opvallend.. dus zoek ik eigenlijk een paar zwarte, minder opvallend bf schoenen (ik werk als orderpicker, maar gewone gympen zijn toegestaan (alleen dus niet opvallend bf :p)
De schoenen op deze site vind ik er redelijk onopvallend uit zien: https://www.senmotic-shoes.com/
Door dinky89
Kaio schreef: ma 24 aug 2020, 14:22 nou en kijk eens wat ik tegenkom zo: De pantoffel!
https://www.senmotic-shoes.eu/pantoffeln-orange/
Nou is mijn duits niet heel geweldig maar als ik het zo lees is de complete pantoffel van wol wat hem niet geschikt maakt om mee naar buiten te lopen volgens mij.

Nou moet ik door dit topic ook weer rondkijken naar fijne barefoot schoenen die iets meer waterdicht zijn dan mijn leguano's ::)
Door Kaio
dinky89 schreef: ma 24 aug 2020, 15:42 Nou is mijn duits niet heel geweldig maar als ik het zo lees is de complete pantoffel van wol wat hem niet geschikt maakt om mee naar buiten te lopen volgens mij.

Nou moet ik door dit topic ook weer rondkijken naar fijne barefoot schoenen die iets meer waterdicht zijn dan mijn leguano's ::)
vilt van wol idd. Maar als ik de foto's bekijk lijkt er net iets van zooltje ondergeplakt te zijn. Dus dan zou fftjes naar buiten kunnen maar natuutlijk niet in de volle regen

Mijn ZAQQ's zijn waterdicht ;)
Door pearlsofpassion
Als ik niet naar de breedte moest kijken (Zaqq is jammer genoeg voor mij echt geen optie, zelfs niet de bredere modellen, je ziet op reviews dat ze idd erg smal zijn), dan kocht ik Groundies. Groundies zijn gemiddeld breed en heel leuke modellen.

Zelf heb ik nu Wildlings die warm zijn, maar niet waterdicht.
Waterdicht heb ik nog steeds Vivo hi tops, maar die raadt ik niet erg aan. Zitten niet zo leuk en zien er lomp uit.

Misschien vind je hier wel wat je zoekt. https://baresteps.co.uk/2019/12/06/roun ... ults-2019/
Ze beschrijft een aantal zeer leuke boots van interessante merken. Zeker BeLenka vind ik mooi. Van Luks heb ik sandalen en die zijn heerlijk zacht en gewoon mooi afgewerkt.

En deze
https://anyasreviews.com/barefoot-boots-top-picks/

En dan heb je nog Lems Boulder boots.

Hier vind je ook leuke sneakers. https://www.filii.eu/de/produkte/Damen
Je hebt ook nog Mukishoes en terug Groundies of BeLenka en zo zijn er nog..

Maar het is afhankelijk van of je smalle of brede voeten hebt, welke merken je het beste bekijkt.
Door pike
pearlsofpassion schreef: ma 24 aug 2020, 16:02 Als ik niet naar de breedte moest kijken (Zaqq is jammer genoeg voor mij echt geen optie, zelfs niet de bredere modellen, je ziet op reviews dat ze idd erg smal zijn), dan kocht ik Groundies. Groundies zijn gemiddeld breed en heel leuke modellen.

Zelf heb ik nu Wildlings die warm zijn, maar niet waterdicht.
Waterdicht heb ik nog steeds Vivo hi tops, maar die raadt ik niet erg aan. Zitten niet zo leuk en zien er lomp uit.

Misschien vind je hier wel wat je zoekt. https://baresteps.co.uk/2019/12/06/roun ... ults-2019/
Ze beschrijft een aantal zeer leuke boots van interessante merken. Zeker BeLenka vind ik mooi. Van Luks heb ik sandalen en die zijn heerlijk zacht en gewoon mooi afgewerkt.

En deze
https://anyasreviews.com/barefoot-boots-top-picks/

En dan heb je nog Lems Boulder boots.

Hier vind je ook leuke sneakers. https://www.filii.eu/de/produkte/Damen
Je hebt ook nog Mukishoes en terug Groundies of BeLenka en zo zijn er nog..

Maar het is afhankelijk van of je smalle of brede voeten hebt, welke merken je het beste bekijkt.
Ik denk toch dat dat iets persoonlijks is. Ik vind de schoenen van Zaqq wel lekker breed, en ik heb niet echt smalle voeten, ook niet ontzettend brede. Toen ik nog op normale schoenen liep kocht ik altijd al een breedtemaat omdat ze anders te smal waren. Bij de schoenen van Zaqq (ik heb nu 2 paar) heb ik zonder meer veel ruimte in de breedte.
Bij de Vivo's (tracker en high top) heb ik dat trouwens ook. De high top die er op de plaatjes fantastisch uitziet is in werkelijkheid inderdaad een lompe schoen. Daar is niets fraais aan. Hij zit en loopt wel lekker.
Door pearlsofpassion
Maar heb je ergens al smalle barefootschoenen gevonden dan? Merrells? Want die zijn super smal natuurlijk. In barefoot-termen. Ik vind dat maar halve barefoots.

Zaqq's zullen voor genoeg mensen natuurlijk breed genoeg zijn, niets mis mee. Maar in barefoot zijn ze aan de smalle kant. En het ene model meer dan het andere naar het schijnt. Je ziet ook dat sommige modelletjes taps toelopen. Niet echt foot-shaped. Maar andere wel.
Nu ja, is niets mis mee, als je geen brede voeten hebt, en ze lekker zitten. Prima he. Zo'n schoenen moeten er ook zijn. Schoenen moeten tenslotte goed passen, te breed is ook niet goed. Dus mensen met smalle voeten (of niet breed ale) zijn hier beter mee af.
Tis niet om het merk af te kraken he, maar gewoon om te informeren. Heeft geen zin het te ontkennen. Ze zijn wat ze zijn.

Ik begin er niet aan, met mijn brede voeten. Ik zou liever al iets meer marge hebben in m'n Wildlings en die staan bekend als breed, en m'n Vivo lites of mukishoes (ook brede schoenen) vind ik ook aan de smalle kant. De hi tops wel, die zijn ruimer, maar daar heb ik zoveel ruimte vooraan, opzij maar net.
Dus ik heb duidelijk brede voeten. Ze zijn breder geworden met barefoot lopen en ik verwacht dat ze zelfs nog iets gaan verbreden als ik naar m'n tenen kijk. Die staan nog niet helemaal natuurlijk. Dus zoek ik in de extra brede merken of de custom made.
En dus moet ik geen Zaqq's kopen. Vind het ook jammer hoor, want ze zien er super uit en voor de rest hebben ze ook super reviews.

Groundies vind ik ook erg jammer, maar die zijn net iets te taps en dus verwacht ik ook te smal.
Geen wonder dat ik overproneerde in normale schoenen. ::)

Ik denk wel dat het idee van wat breed is in voeten en wat niet, nog wel een beetje beïnvloed is door de extra smalle voeten gecreëerd door conventioneel schoeisel. Dat iedereen die barefoot gaat lopen z'n voeten vrij breed vind. Maar dat is dan vergeleken met andere mensen met gewone schoenen, niet met andere mensen die al jaren barefoot lopen. Men weet gewoon niet meer hoe een normale voet eruit ziet.
En alle barefootschoenen claimen breed te zijn, maar dat is natuurlijk vergeleken met conventionele schoenen, niet met andere barefoot merken.
Door pike
pearlsofpassion schreef: ma 24 aug 2020, 17:43 Maar heb je ergens al smalle barefootschoenen gevonden dan? Merrells? Want die zijn super smal natuurlijk.
Het zal voor genoeg mensen natuurlijk breed genoeg zijn, niets mis mee. Maar in barefoot zijn ze aan de smalle kant. En het ene model meer dan het andere naar het schijnt. Je ziet ook dat sommige modelletjes taps toelopen. Niet echt foot-shaped. Maar andere wel.
Ik vind de Merrells wel smal ja. Maar niet super smal. Ze sluiten bij mij eigenlijk perfect aan. Extra vrije ruimte is er aan de zijkant niet maar daarvoor zijn ze dan wel weer erg flexibel. Ik kan er super op lopen mits geen of slechts een heel dun sokje. En aangezien ze toch voor tijdens het mooie zomerweer zijn (want niet eens spatwaterdicht) vind ik het geen probleem er blootsvoets in te stappen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat deze schoenen voor veel mensen echt te smal zijn.
Taps? Nou dat zou voor mij dus echt niet hoeven. Dat vinden mijn tenen niet zo leuk. En die zie je ook bij Zaqq??

Nu ja, is niets mis mee, als je geen brede voeten hebt, en ze lekker zitten. Prima he. Tis niet om ze af te kraken, maar gewoon om te informeren.

Ik begin er niet aan. Ik zou liever al iets meer marge hebben in m'n Wildlings en die staan bekend als breed, en m'n Vivo lites of mukishoes (ook brede schoenen) vind ik ook aan de smalle kant. De hi tops wel, die zijn ruimer.
Dus ik heb duidelijk brede voeten. Ze zijn breder geworden met barefoot lopen en ik verwacht dat ze zelfs nog iets gaan verbreden als ik naar m'n tenen kijk. Die staan nog niet helemaal natuurlijk. Dus zoek ik in de extra brede merken of de custom made.
En dus moet ik geen Zaqq's kopen. Vind het ook jammer hoor, want ze zien er super uit en voor de rest hebben ze ook super reviews.

Groundies vind ik ook erg jammer, maar die zijn net iets te taps en dus verwacht ik ook te smal.
Geen wonder dat ik overproneerde in normale schoenen. ::)

Ik denk dat jij echt een moeilijke maat voeten hebt. En dat als al die te boek staande brede barefootschoenen voor jou eigenlijk nog te smal zijn conventionele schoenen echt een regelrechte ramp moeten zijn geweest. :-X Eigenlijk zou je ze dan moeten kunnen laten aanmeten.

Ik denk wel dat het idee van wat breed is in voeten en wat niet, nog wel een beetje beïnvloed is door de extra smalle voeten gecreëerd door conventioneel schoeisel. Dat iedereen die barefoot gaat lopen z'n voeten vrij breed vind. Maar dat is dan vergeleken met andere mensen met gewone schoenen, niet met andere mensen die al jaren barefoot lopen.
Alles is relatief natuurlijk. Je kan je voeten ook meten. Niet alleen lengte, maar ook de breedte en daarmee gepaard de hoogte. Want als je wreef hoog is maar die schoen heeft daarvoor niet de ruimte voelt hij alsnog smal en loopt hij voor geen meter ook al zou de bodembreedte kloppen. En dat is iets wat je nergens terugvindt. Iedereen noemt wel de (binnen)lengtemaat van de schoen, heeft het over breed, maar over breedte zie je niemand met cijfertjes gooien en over wreefhoogte wordt al helemaal niet gesproken. Zelf bestudeer ik altijd alle plaatjes van alle kanten om een idee te krijgen van de wreefruimte. Maar het blijft wel gokken.
En alle barefootschoenen claimen breed te zijn, maar dat is natuurlijk vergeleken met conventionele schoenen, niet met andere barefoot merken.
Yep, daar heb je gelijk in.
Door Kaio
ik voel me in mijn vivo trackers echt pipo de clown, flop flop flop, echt mega irritant en niet goed omdat ik daardoor dus juist niet goed ga lopen. Want dan probeer ik dat geflop te coorigeren met mijn voeten. Bij mij moeten schoenen lekker aansluiten, alsof het sokken zijn.
Ik heb geen echt smalle voet maar wel een lage wreef. Merrels vind ik bij mij dus ook echt geweldig zitten, maar zouden niet smaller moeten zijn idd.

Het zal ook niet alleen met breed en smal, maar ook hoge of lage wreef en korte lange tenen en algehele vorm te maken hebben denk ik , en persoonlijke voorkeur.
De zaqq's zijn ook meer lage wreef schoenen denk ik. De senmotic hoge wreef bijv, vandaar dat die zo ruim zijn bij mij.

@pop , vraag me soms wel af hoe je voeten eruit zien :biggrin2: ;) Nee zonder gein, best lastig als je voeten erg afwijken dan wat als "standaard" beschouwd wordt.

Bij mijn tenen zijn mijn voeten ook breder, want ik had eerst de voorlaaste teen onder de 3e zitten in normale schoenen, krijg je lekker eeltvorming van. Nu zijn mijn buitenste tenen rechter gaan staan en dus komt dat breder uit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door