Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Witlof en sla uit de tuin (en tuinkers uit de tuin) met noten, augurk, ui, rozijnen, pompoenpit, tomaat enzo. Gekookte aardappel en een burgertje van de Vegetarische Slager.
Door - pien -
- pien - schreef: za 22 aug 2020, 11:40 Roerbak van peultjes/puntpaprika/champignons/kool/kip/ui/knoflook met Udonnoedels en currypasta en kokosmelk. Met Thaise basilicum. Geen plek voor de Thaise-gekneusde-komkommer-salade :-X

Vanavond Griekse stoof met lamsschenkel. Ik had de hele (5,5 liter) slowcooker volgedouwd met groenten en lamsschenkel. Gelukkig is het nog wat ingekookt maar wat is het lekker :dribble:
Twee emmertjes voor in de vriezer, éen emmertje voor ons vanavond, en een bakje voor de buurvrouw-met-zeer-been zodat ze niet in de keuken hoeft te staan.
Het werd 'aangeklede sla' want we hadden knabbeltjes gisteravond.

Vandaag de Griekse stoof dus. Met salade want nog steeds veel komkommers ;D
Door Lizzy
Linzensoep (met ui, knoflook, bleekselderij, tomaten, munt, kurkuma, korianderpoeder, gember, chilipeper, komijnpoeder). Met broodjes. Weet nog niet of ik een omelet maak of iets anders :g:
Door Tanna
Gestampte aardappel, bataat en knoflook met lente ui, boter, zwarte peper, cayennepeper, kerrie en dille. Nog even doperwten warm laten worden in de stamp en een scheut extra vierge olijfolie erdoor.
Door Aquillo
Dag er voor lui. Een bamisoepje van glassnoodles (niet uit een pakje) met wat kant en klare diepvries vegetarische wonton en paksoi en een paar gedroogde chinese champignons

Gisteren rijst met restje sambalgoreng ketjap tempeh en dat gerecht wat groter gemaakt met stukjes gekookte biet extra knoflook en rode peper en een zoete aardappel. en een snelle atjar komkommer (komkommer met azijn en rauwe ui en gesneden pepertje) (ik moet zeggen dat combinatie pittige sambalgoreng ketjap en stukjes biet me erg goed beviel)

Vandaag rest gekookte bietjes stamppot met een biologische varkenskarbonade(met afprijzing bij AH) :D
Door -Annemarie-
Het is hier in Oostenrijk nog steeds heerlijk weer. De BBQ staat aan, stokbroodje erop. Dan kleine paprikaatjes met bergkaas gevuld en een rolletje spek erom. Een halve groene kool met marinade ligt klaar om te roosteren, en als laatste bio worstjes.
Daar gaan we weer van overhouden, maar dan is er meteen een lunch voor op de berg, morgen. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door