Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Lizzy een hele dikke +1!!!!

Ja dingen zijn vervelend en dat mogen we allemaal van A tot Z vinden, van balen, over mopperen en zeuren.
Maar we hebben een heleboel wel en leven nog steeds hele fijne levens. En de enige manier om door rotperiodes heen te komen is door positief te blijven!
Door Kaio
Volgens mij gaat het ook niet echt om het baljurkje, maar dat is een tastbaar voorbeeld wat benoemd kan worden. Denk dat er veel angst, onzekerheid etc zit. Scholing? Wel of niet, mag je nog wat doen met vrienden of wordt je verantwoordelijk gehouden dat er doden vallen dan? Wat voor opleiding moet je gaan doen? Etc.
Ergens hebben we met een onzichtbare vijand te maken. Dat maakt het niet fijner.
Vooral niet de emoties van anderen bagataliseren met met elkaar blijven praten zou ik zeggen

En mondkapjes, tja ik blijf erg tegen .De modellen zijn gemaakt op correct gebruik ervan. Geloof het maar dat komt weinig voor. Laatst iemand die even niet wist bij het tanken waar die dat ding moest laten Dus pakt ie die dat tussen zijn tanden.....daarna gaat ie op om naar binnen te gaan ......ik vraag me serieus af of het naast schijnveiligheid niet zelfs schadelijk zou kunnen zijn? Ook voor de medemens , ik bedoel wat in zijn bek zat zat nu juist aan de buitenkant. Dat het eventueel misschien zou kunnen helpen berust op de aanname bij correct gebruik ervan...En wat bij grootschalig niet goed gebruik?
Door wenchew
Ik word er ook een beetje geïrriteerd van inmiddels..

Wij zouden een buurtbbq hebben, met meer dan voldoende mogelijkheid om afstand te houden voor wie dat nodig vind.. De afgelopen 2 weekenden had een deel van de buurt verjaardagen etc, waarbij ze met meerdere mensen dichter bij elkaar stonden dan 1,5 meter... Gisteravond na de persco ontplofte de buurtapp met afmeldingen, want meneer Rutte heeft gezegd dat je geen feestjes met meer dan 6 mensen moet houden (of uit moet wijken naar een zaaltje ::) )

En dat is 1 van de vele voorbeelden.. Om nog maar niet te spreken van de maatregelen "dit mag niet, maar dat mag wel" compleet random..
Door eelke
wenchew schreef: wo 19 aug 2020, 12:50 Ik word er ook een beetje geïrriteerd van inmiddels..

Wij zouden een buurtbbq hebben, met meer dan voldoende mogelijkheid om afstand te houden voor wie dat nodig vind.. De afgelopen 2 weekenden had een deel van de buurt verjaardagen etc, waarbij ze met meerdere mensen dichter bij elkaar stonden dan 1,5 meter... Gisteravond na de persco ontplofte de buurtapp met afmeldingen, want meneer Rutte heeft gezegd dat je geen feestjes met meer dan 6 mensen moet houden (of uit moet wijken naar een zaaltje ::) )

En dat is 1 van de vele voorbeelden.. Om nog maar niet te spreken van de maatregelen "dit mag niet, maar dat mag wel" compleet random..
Tja, de reden van die 6 personen 'regel' is natuurlijk wel te vinden in het dikgedrukte...

Overigens vind ik ook dat er wel wat meer aandacht mag zijn voor de jongeren. Zij dragen toch wel de grootste last denk ik, terwijl zij het minste last hebben. Als in, jongeren worden doorgaans niet zo ziek dat ze op de IC landen. Alles is er toch op gericht om de IC's leeg te houden. Ik snap ze wel hoor, ik heb tussen mijn 16e en nu (de helft van mijn leven dus) een paar keer een festival bezocht bv, dat zijn herinneringen voor het leven hoor.
Ik vind 'wat is 1 jaartje nu?' op gelijk welke leeftijd dat oud genoeg is om te beseffen wat er gebeurt. Dus ik begrijp niet dat je het uitgaan en feesten of shoppen of wat dan ook niet even kan laten.

Maar ik voel wel ontzettend mee met jongeren (of andere mensen) die nu dingen missen die je nooit kan inhalen. Zoals afstuderen. Zoals het eindejaarsbal. Dat krijgen ze nooit meer terug en dat vind ik echt vreselijk! Zij hebben er net als iedereen die afstudeert zo, al jarenlang, naar uitgekeken. Dat is 1 van de belangrijkste jaren van je leven.. Hoeveel meisjes kijken niet ontzettend uit naar eens een baljurk krijgen en mogen dragen? Das een mini-huwelijk.
Ik herinner mij dat er in mijn klas meisjes waren wiens jurk op maat gemaakt werd en een fortuin kostte. Waren ze al van voor Nieuwjaar mee bezig.
Dus dan is het niet zomaar een baljurkje. En maar een feestje.
En dan mag je daar van mij dus best over klagen. Ik vind het ook echt vreselijk.

Dat geldt trouwens ook voor huwelijken, geboortes van vb kleinkinderen, begrafenissen (en zo zijn er net extra veel geweest). En ik heb het al eerder gezegd, al die mensen die eenzaam gestorven zijn, al die familieleden die geen afscheid hebben kunnen nemen. Dat krijgen ze nooit meer terug...
Door Kaela
Ik snap de jongeren ook! Ik denk dat die het oprecht heel zwaar hebben. In die leeftijd zo beperkt worden in je sociale mogelijkheden is echt heel erg pittig.

Maar weet je. Als “we” het allemaal zo erg vinden voor die jongeren (en met we bedoel ik gewoon heel NL, niet iemand hier op BP), dan moeten we daar ook naar handelen. Want als volwassenen het goede voorbeeld geven, wordt het voor jongeren ook makkelijker. Nee in plaats daarvan heeft een groot deel van de Nederlanders de afgelopen weken geleefd alsof er niets meer aan de hand was. Vakantie, feestjes, volle treinen en stranden enz. Want oh wat hebben we het moeilijk gehad. Zouden wij als volwassenen gewoon zeggen: we maken er wat van, we houden ons aan de regels en we zijn blij met wat er wel kan, dan is de hele sfeer anders. En in dat opzicht zei ik dus +1 tegen Lizzy haar post, want ik vind dat hele collectieve “oh wat zijn we zielig en oh wat krijgen we toch strenge regels (waarvan de meesten zelfs adviezen zijn!) opgelegd” wel wat vervelend worden. De mensen met echt recht tot klagen omdat ze (bijna) failliet gaan oid hoor je nauwelijks, het zijn meestal de “nu kan ik niet twee keer per jaar op vakantie“ types.
Kaela schreef: wo 19 aug 2020, 14:36 Ik snap de jongeren ook! Ik denk dat die het oprecht heel zwaar hebben. In die leeftijd zo beperkt worden in je sociale mogelijkheden is echt heel erg pittig.

Maar weet je. Als “we” het allemaal zo erg vinden voor die jongeren (en met we bedoel ik gewoon heel NL, niet iemand hier op BP), dan moeten we daar ook naar handelen. Want als volwassenen het goede voorbeeld geven, wordt het voor jongeren ook makkelijker. Nee in plaats daarvan heeft een groot deel van de Nederlanders de afgelopen weken geleefd alsof er niets meer aan de hand was. Vakantie, feestjes, volle treinen en stranden enz. Want oh wat hebben we het moeilijk gehad. Zouden wij als volwassenen gewoon zeggen: we maken er wat van, we houden ons aan de regels en we zijn blij met wat er wel kan, dan is de hele sfeer anders. En in dat opzicht zei ik dus +1 tegen Lizzy haar post, want ik vind dat hele collectieve “oh wat zijn we zielig en oh wat krijgen we toch strenge regels (waarvan de meesten zelfs adviezen zijn!) opgelegd” wel wat vervelend worden. De mensen met echt recht tot klagen omdat ze (bijna) failliet gaan oid hoor je nauwelijks, het zijn meestal de “nu kan ik niet twee keer per jaar op vakantie“ types.
1+!
Door Kaela
Oh echt PoP? Ons eindexamenfeest was niet veel bijzonders hoor. Gewoon in de plaatselijke disco en ik had een nieuw shirtje van de C&A. Baljurken kwamen er bij ons niet voorbij.

Neemt niet weg dat zulke dingen rot zijn om te missen. Hoe groot of klein het ook gevierd wordt. Het leven is leuk door het vieren van mijlpalen. En een stuk minder leuk als dat allemaal niet meer kan.
Door doranto
Kaela schreef: wo 19 aug 2020, 14:36 Ik snap de jongeren ook! Ik denk dat die het oprecht heel zwaar hebben. In die leeftijd zo beperkt worden in je sociale mogelijkheden is echt heel erg pittig.

+ nog 1!
Kaela schreef: wo 19 aug 2020, 14:39 Oh echt PoP? Ons eindexamenfeest was niet veel bijzonders hoor. Gewoon in de plaatselijke disco en ik had een nieuw shirtje van de C&A. Baljurken kwamen er bij ons niet voorbij.

Neemt niet weg dat zulke dingen rot zijn om te missen. Hoe groot of klein het ook gevierd wordt. Het leven is leuk door het vieren van mijlpalen. En een stuk minder leuk als dat allemaal niet meer kan.
OH nee, bij ons echt in een feestzaal (Salons) met 4 gangenmenu en voorgaande receptie met schuimwijn.
Nu maakt dat idd niet zoveel uit, gaat om het principe.
Door pluk
wenchew schreef: wo 19 aug 2020, 12:50 Ik word er ook een beetje geïrriteerd van inmiddels..

Vervelend zoveel afzeggingen voor je buurt bbq.
Had je 'm nou maar een paar weken eerder gepland net als al die andere mensen met barbecues en verjaardagsfeestjes, dan had 't gewoon door kunnen gaan ::)

best bizar dat volwassen mensen blijkbaar Rutte nodig hebben om ze uit te leggen dat een buurtbbq misschien niet zo handig is dit jaar :o
Door Kaio

Dat snap ik wel wat je daar bedoeld. De grenzen moesten vlak voor de vakantie allemaal open zodat men massaal op vakantie kon. Zo was ook het vliegtuig veilig......
Vind dat zelf wel een mixed boodschap afgeven moet ik bekennen. Dus ergens hebben mensen het er ook van genomen voordat straks weer alles op nieuw begint ( dat zou dus een van de redenen van Zweden zijn tegen strenge lockdowns, deze overshoot dus )
Toen ik nog veel werkte telde ik ook de dagen af tot de vakantie moet ik bekennen ( zal niet de enige zijn, ok dan zit er wellicht iets niet helemaal goed maar daarin ook niet de enige vrees ik) , dus zou niet doorgaan van vakantie wel wat zwaarder wegen.
Trouwens we hebben dit jaar ook nog geen vakantie gehad, heeft idd oa. met corona te maken. Heb er zelf dan niet zo veel zin in. Alhoewel me een weekje weg heerlijk lijkt maar dat gedoe eromheen nu niet .
Door wenchew
pluk schreef: wo 19 aug 2020, 15:34 Vervelend zoveel afzeggingen voor je buurt bbq.
Had je 'm nou maar een paar weken eerder gepland net als al die andere mensen met barbecues en verjaardagsfeestjes, dan had 't gewoon door kunnen gaan ::)

best bizar dat volwassen mensen blijkbaar Rutte nodig hebben om ze uit te leggen dat een buurtbbq misschien niet zo handig is dit jaar :o
Het gaat mij er niet zozeer om dat de bbq niet door gaat, maar de reden waarom wel, aangezien de mensen die afgezegd hebben inderdaad in de weken ervoor gewoon gelegd hebben als een god in Frankrijk inclusief de nodige feestjes.. (en zitten nu as we speak ook met meer dan 6 in de achtertuin 😬
Door sam28
Ik zit, as we speak, met zo'n virus waanzinnige in de trein. :o ze bestaan dus.
En het maakt me pislink! Niet eens omdat ik denk dat ik ziek van hem word maar omdat hij duidelijk schijt heeft aan maatregelen. Geen afstand op het perron, en nu binnen, geen mondkapje.
Ik hou me maar in want anders ga ik gillen. :rant:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door