Kaela schreef: ↑wo 19 aug 2020, 14:36
Ik snap de jongeren ook! Ik denk dat die het oprecht heel zwaar hebben. In die leeftijd zo beperkt worden in je sociale mogelijkheden is echt heel erg pittig.
Maar weet je. Als “we” het allemaal zo erg vinden voor die jongeren (en met we bedoel ik gewoon heel NL, niet iemand hier op BP), dan moeten we daar ook naar handelen. Want als volwassenen het goede voorbeeld geven, wordt het voor jongeren ook makkelijker. Nee in plaats daarvan heeft een groot deel van de Nederlanders de afgelopen weken geleefd alsof er niets meer aan de hand was. Vakantie, feestjes, volle treinen en stranden enz. Want oh wat hebben we het moeilijk gehad. Zouden wij als volwassenen gewoon zeggen: we maken er wat van, we houden ons aan de regels en we zijn blij met wat er wel kan, dan is de hele sfeer anders. En in dat opzicht zei ik dus +1 tegen Lizzy haar post, want ik vind dat hele collectieve “oh wat zijn we zielig en oh wat krijgen we toch strenge regels (waarvan de meesten zelfs adviezen zijn!) opgelegd” wel wat vervelend worden. De mensen met echt recht tot klagen omdat ze (bijna) failliet gaan oid hoor je nauwelijks, het zijn meestal de “nu kan ik niet twee keer per jaar op vakantie“ types.
Dat snap ik wel wat je daar bedoeld. De grenzen moesten vlak voor de vakantie allemaal open zodat men massaal op vakantie kon. Zo was ook het vliegtuig veilig......
Vind dat zelf wel een mixed boodschap afgeven moet ik bekennen. Dus ergens hebben mensen het er ook van genomen voordat straks weer alles op nieuw begint ( dat zou dus een van de redenen van Zweden zijn tegen strenge lockdowns, deze overshoot dus )
Toen ik nog veel werkte telde ik ook de dagen af tot de vakantie moet ik bekennen ( zal niet de enige zijn, ok dan zit er wellicht iets niet helemaal goed maar daarin ook niet de enige vrees ik) , dus zou niet doorgaan van vakantie wel wat zwaarder wegen.
Trouwens we hebben dit jaar ook nog geen vakantie gehad, heeft idd oa. met corona te maken. Heb er zelf dan niet zo veel zin in. Alhoewel me een weekje weg heerlijk lijkt maar dat gedoe eromheen nu niet .