Al ee tijd niet actief geweest hier, maar hier ben ik weer, want wie oh wie weet wat er nu wel helpt tegen vlooien en wat geen gif bevat?
We hebben geprobeerd: eigenlijk alles wat ik kon vinden, Chinese kruiden, diatomeeënaarde, dimethicon op de hond en in huis, knoflook, karnemelk, neemolie (uitwendig) rozemarijn- teatree- lavendel etherische olie, alle mogelijke niet-giftige shampoos, washbar-olie, natural answer spray...
Wat ze eigenlijk dagelijks krijgen is finecto poeder en knoflook/schapenvet tabletten en biergist
Ik was ze dan maar vaak...(niet erg...twee van de drie zijn echt varkentjes) en laat ze 10 minuten in het schuim staan, dan stikken de vlooien.
Maar...we wonen in een omgeving waar het stikt van de vlooien (veeeel gras), en vooral onze Minas is een flea-magnet. Van de week zie ik em aan een bosje snuffelen en ploep ploep...springen zo twee vlooien uit de bosjes op hem.
Wat heb ik nog niet geprobeerd en zou best es kunnen werken?
Oh ja..vorig jaar heb ik uit wanhoop bolfo gold gegeven en de vlooien liepen er gewoon doorheen....tralala...
:/
Inge