Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Nou, ik denk dat niemand het er nog uit krijgt :-\

Ik hoop dat de onweersbui zo een beetje gaat schelen. Maar ja, dan weer meer vocht, blegh.
Door pluk
wenchew schreef: di 11 aug 2020, 20:15 Het is in huis 30 graden en ik krijg de warmte er niet uit :(
voordeel van een goed geïsoleerd huis is dat ie 's winters lekker warm blijft.. maar het grote nadeel is dat je 's zomers de warmte er niet meer uit krijgt..
Ons huis is ook zo lekker geïsoleerd. Ik zet alles nu pas rond middernacht open, laat t de hele nacht open en zet de wekker om 06.00 om alles weer dicht te doen voor de zon opkomt. Moet wel zeggen dat we overal horren hebben.
Door Kaela
Hier in het noorden valt het nog mee in vergelijking tot het zuiden. Maar het duurt te lang, de warmte wil niet meer het huis uit inderdaad. En ons huis heeft niet in het bijzonder isolatie.
Het is nu ook zo benauwd, dat vind ik erger dan de temperatuur. Wat een klef gedoe.
Door wenchew
eelke schreef: di 11 aug 2020, 20:37 Nou, ik denk dat niemand het er nog uit krijgt :-\

Ik hoop dat de onweersbui zo een beetje gaat schelen. Maar ja, dan weer meer vocht, blegh.
Hier (achterhoek) wordt geen regen/onweer voorspeld...
Ik heb nu alles wat open kan, open staan.. (maar ik heb de kinderen boven te slapen, dus die kamers vallen al af...)
En dan morgenochtend inderdaad vroeg weer alles dicht...

Gelukkig nog maar een paar dagen (en stiekem vind ik het dit jaar beter te doen dan vorig jaar met 38 graden.. Het is hier niet echt boven de 35 geweest dit jaar)
Door dinky89
Hier hele middag airco aan gehad en was het 25. Nu ivm muggen uit en raam dicht en gelijk weer 27,5 binnen. Boven alles tegen elkaar open (horren) maar ook daar koelt het nauwelijks af omdat het in de nacht ook zo enorm warm blijft :-(

Regen komt hier voorlopig ook nog niet in de buurt :-\

Vorig jaar vond ik het beter te doen omdat ik toen dagelijks naar kantoor kon waar het aangenaam is maar dat zit er vanwege corona niet in.
Door Tanna
Wij hebben ook niet een flink geïsoleerd huis maar het blijft krankzinnig warm binnen. Beneden 28 en op de slaapkamer haast 30 graden. De boel open of dicht, het maakt nauwelijks wat uit.
En dan te bedenken dat we 3 jaar terug nog heerlijk in de airco zaten, boven en beneden! Dat is wel erg jammer maar we zouden er ook niet voor terug willen.
Ik ben wel heel voorzichtig met mijn lief, het is voor hem heel gevaarlijk weer. En voor mezelf ook moeilijk omdat ik steeds depressiever wordt naarmate de temperatuur hoger wordt. Maar ja, een fulltime mantelzorger moet door........
Door eelke
Hier koelt het nu wel af, al 2 uur regen en onweer, en het blijft maar gaan...
Door Kim_S
Tanna schreef: di 11 aug 2020, 22:46 Wij hebben ook niet een flink geïsoleerd huis maar het blijft krankzinnig warm binnen. Beneden 28 en op de slaapkamer haast 30 graden. De boel open of dicht, het maakt nauwelijks wat uit.
En dan te bedenken dat we 3 jaar terug nog heerlijk in de airco zaten, boven en beneden! Dat is wel erg jammer maar we zouden er ook niet voor terug willen.
Ik ben wel heel voorzichtig met mijn lief, het is voor hem heel gevaarlijk weer. En voor mezelf ook moeilijk omdat ik steeds depressiever wordt naarmate de temperatuur hoger wordt. Maar ja, een fulltime mantelzorger moet door........
Is een mobiele airco geen optie? Al is het maar voor de slaapkamer?

Knuffel voor de mantelzorger ;) :-*
Door Tanna
Kim_S schreef: di 11 aug 2020, 22:59 Is een mobiele airco geen optie? Al is het maar voor de slaapkamer?

Knuffel voor de mantelzorger ;) :-*
Lief dat je meedenkt! Maar een mobiele airco maakt een hoop herrie en we hebben er ook geen plek voor. Gelukkig hebben we een geweldige en stille plafondventilator, daar doen we het voorlopig maar mee.
Bedankt voor de knuffel! :-*
Door sam28
In mijn slecht geïsoleerde huis is het ook bijna 30gr. Krijg het niet meer koel. Ik sta sochtends eerder op zodat het even kan door waaien. Maar echt telijd heb ik niet dus het zakt een beetje en dan als alles dichtgaat, stijgt het weer. Arme poezen. Ik werk namelijk in de airco tot 16u.
Ik heb helaas geen raam dat open kan als ik snachts slaap.
Door Kaio
sam28 schreef: wo 12 aug 2020, 06:02 In mijn slecht geïsoleerde huis is het ook bijna 30gr. Krijg het niet meer koel. Ik sta sochtends eerder op zodat het even kan door waaien. Maar echt telijd heb ik niet dus het zakt een beetje en dan als alles dichtgaat, stijgt het weer. Arme poezen. Ik werk namelijk in de airco tot 16u.
Ik heb helaas geen raam dat open kan als ik snachts slaap.
Je hebt volgens mij echt een ramenprobleem in je woning zeg. :-\
Niet fijn zoiets.

Hier zetten we ook ramen boven tegen elkaar open ( de rest, niet de slaapkamer, die heeft airco) , maar dat helpt gewoon bijna niets. Tis snachts gewoon boven de 20 graden en windstil.
Daarnaast regent het ook vaak, wat natuurlijk goed is voor de plantjes maar minder voor de kleffigheid.
De airco staat in de woonkamer continue aan. En zelfs daarmee hebben we op moment een luchtvochtigheid van 66% ! En dat terwijl we een droog huis hebben. Buiten is ie 89%
Maar we zijn wel blij met de airco's nu, dat zeker.
Er moet er nog een bij op de werkkamer van ml. Maar dat is iets voor volgend jaar, hopelijk dan.
Door hannabelgje
Met de katten kunnen hier geen ramen of deuren tegen elkaar open helaas. Pfff denk dat ik achteraf blij ben dat ik morgen naar kantoor moet. Daar is het koeler.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Kaio
hannabelgje schreef: wo 12 aug 2020, 08:44 Met de katten kunnen hier geen ramen of deuren tegen elkaar open helaas. Pfff denk dat ik achteraf blij ben dat ik morgen naar kantoor moet. Daar is het koeler.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ook niet als er horren inzitten?
Door pearlsofpassion
Hier gaan de ramen met horren wel open. Gelukkig blijven de katten eraf, maar moest dat niet zo zijn dan maakte ik iets met gaas zodat ze er alsnog niet door konden.
Je moet toch kunnen luchten.

Kleintje vond het vroeger heerlijk. Voor de hor, in het zonnetje met een briesje in der gezicht. Kon ze zo liggen genieten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door