Al sinds onze studententijd zeggen we tegen elkaar "ooit wil ik nog eens in het buitenland wonen" en al een aantal landen hebben de revue gepasseerd. Maar toen we 17 jaar geleden voor het eerst in Noorwegen kwamen was ik verliefd. Ik wel iets meer verliefd toentertijd dan de meneer.
Zo'n 10 jaar geleden was ik serieus bezig met een baan in Zweden maar de meneer kon toen moeilijk mee vanwege zijn werk. En nu valt alles op zijn plek.
Ik heb gesolliciteerd op een baan in Oslo, een heel specifieke op mijn vakgebied. Daar zijn er niet zoveel van en ik vind nog steeds dat ik ongelofelijk geluk heb gehad. Het ging alleen wel heel snel: eind mei solliciteren en 1 september beginnen. Dus ik ben de afgelopen weken heel druk bezig geweest met regelen, opruimen, inpakken en Noors leren. En we hadden ook wat last van corona; Noorwegen was dicht dus we konden daar ook niet heen om alvast zaken te regelen. Maar goed, we zijn nu aardig op streek. En vandaag ben ik begonnen met mijn blog over onze emigratie. het is te vinden op https://noorsekrabbel.blogspot.com
We kijken er heel erg naar uit en de heren ook. Vooral de winter: elke dag langlaufen!