Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik had het over testen bij een risicovol contact met een besmet persoon. Dat is toch wat men nu doet, bij elke nieuwe besmetting, alle contacten (van ik denk 2 weken ervoor) opsporen, in quarantaine zetten en testen. Als men zich aan de regels houdt zouden dat maximaal 20 personen mogen zijn.
(dan nog vind ik dat niet realistisch, maar goed, het is wel wat men nu doet...)

En men heeft ook aangekondigd dat mensen die terug zouden komen uit risico gebieden vanop reis, in quarantaine moeten en 2x laten testen met 5 dagen tussen. Pas na de 2e negatieve test zou de quarantaine opgeheven worden.
Er is al reactie op gekomen vanuit de labo's dat dag niet haalbaar is qua testcapaciteit. Dus ik weet niet of het nu nog geldt....
Door Suzanne
Als ik zie hoe sommigen zich gedragen in het buitenland, die hossende en springende jeugd.. die ouders zullen zich wel de ogen uit de kop schamen... dat soort halve zolen (de kinderen dus) gaan echt niet in isolatie en laten zich echt niet testen hoor.

En verder is het idd krom. Ik heb vanaf het begin geen enkele vorm van klacht maar ik zou het zomaar al 2 x gehad kunnen hebben. Zou dan wel niet weten van wie omdat ik me verder van de meeste sociale contacten onthoud maar toch.

We zijn er voorlopig nog niet van af; ik vrees het ergste voor het najaar... De plannen die we voor kerst hadden heb ik alvast maar afgezegd; ik ga niet gezellig met familie om de tafel zitten met alle risico's van dien. Gewoon .. niet.

Suzanne
Door Aquillo
Aan mijn manier van leven nog steeds niet veranderd. Ik doe en deed al rusig aan. Ga nu wel gewoon bij vrienden langs. (heb er niet zoveel) mondkapjes. liever niet. ik ga daarom ook maar niet met ov. Afstand houden ja.. okee. maar niet iedereen houdt zich er aan en ik heb geen zin in woorden of ruzie er over. Iemand gewoon ruglangs passeren dan maar dat lijkt me het minste kwaad kunnen in een winkel of smal straatje. Dat handen reinigen met gel oid vindt ik overdreven en doet meer kwaad dan goed omdat je je ook steevast de goede bacterien de das omdoet en je zelf daarmee kwetsbaarder maakt voor allerlei andere besmettingen. Ik doe niet zo krampachtig. Verzorgingshuis ook weer open. kan mijn moeder gaan bezoeken op haar eigen kamer of met haar in de brasserie of in de tuin gaan zitten. Als ze zou willen kan ze al een langere tijd zelf ook weer naar buiten of met een taxibusje ergens heen. Uit eten 2 x gedaan. een x smiddags. zaak was hoegenaamd leeg. de tweede x in een grote ruimte waar af en toe gastkoks een diner verzorgen. Grote ruimte . tafels ver uit elkaar. Met mijn tafelgenoten konden gewoon naast elkaar zitten. Voor de rest ga ik nergens heen. heb mijn honden daar ga ik mee uit. lekker wandelen naar de bossen of het strand en terug. Meer hoef ik niet. Ik zoek de drukte niet op. En zgn naar een cafe gaan waar je afstand moet houden .. nou gezellig hoor ik heb een ander idee bij gezelligheid .. dus dat doe ik niet. geen terrasjes. heb een heerlijk tuintje en aardige buren. dan kom je al een heel eind. Vindt het eigenlijk wel een heel klein beetje jammer dat alles weer naar de gewone gang van zaken gaat. De wegen zijn weer drukker, overal verkeer, mensen in de stad weer meer gehaast. Vakantie.. ik moet er niet aan denken. Mocht die tweede golf er aan komen.. dan wil je daar toch niet aan mee gewerkt willen hebben. Immers je kunt drager zijn zonder dat je ooit zelf symptomen krijgt of ziek wordt. Over de grenzen gaan is nu wel het slechtste wat je kunt doen is mijn visie. Laten we gewoon met geduld wachten tot ie die misschien echt uitdooft dit virus. (al schijnt er al weer een veel heftiger virus rond te waren) Maar goed ik hoop alleen dat met die kunstmatige regels als anderhalf meter afstand, mondkapjes. niet te veel mensen bij elkaar.. een idiote noodwet waar ik de grootste kanttekeningen bij heb. mensen elkaar straks weer kunnen vinden in gewoon echt fijn sociaal contact waarbij elkaar knuffelen een schouderklopje geven of gewoon gezellig samen een feestje vieren en niet zo eng om elkaar heen draaien als je over straat loopt. weer iets normaals wordt en mensen niet zo spastisch reageren op elkaar als nu vaak het geval is.
Door *Remy*
T aantal besmettingen vertoont alweer n stijgende lijn. In de ons omringende landen worden de maatregelen aangescherpt. Hoop dat onze regering nu niet weer te lang blijft toekijken :-\
Door *Remy*
pearlsofpassion schreef: ma 20 jul 2020, 19:54 Bij ons (belgie) nog niet. >:( Maatregelen verscherpt dan. De besmettingen gaan idd ook omhoog. Al is het erg lokaal telkens. Maar ik zou ook liever hebben dat ze iets doen ipv erop te blijven kijken.
Ik dacht dat men in België weer mondkapjes op moesten hebben of verschilt dit misschien per regio ?
Door Kaela
pearlsofpassion schreef: ma 20 jul 2020, 19:54 Bij ons (belgie) nog niet. >:( Maatregelen verscherpt dan. De besmettingen gaan idd ook omhoog. Al is het erg lokaal telkens. Maar ik zou ook liever hebben dat ze iets doen ipv erop te blijven kijken.
Op NOS stond toch heel mooi advies voor de belgen: vooral niet te zot doen.

Nou is “zot doen” niet echt een term die we in NL veel gebruiken, maar is toch een mooi, duidelijk, concreet advies wat er gegeven wordt ::)
Door *Remy*
Ja klopt. "Laten we niet te zot doen, dan kunnen we samen het tij nog keren", zei woordvoerder Yves Stevens van het Belgische coronacrisiscentrum (einde vd persconferentie).

Dit mogen ze ook zeggen tegen de vele Nederlanders die doen alsof alles weer vanouds is.
Door Siberienne
*Remy* schreef: ma 20 jul 2020, 20:36 Ja klopt. "Laten we niet te zot doen, dan kunnen we samen het tij nog keren", zei woordvoerder Yves Stevens van het Belgische coronacrisiscentrum (einde vd persconferentie).

Dit mogen ze ook zeggen tegen de vele Nederlanders die doen alsof alles weer vanouds is.
Yep. Ik ben er ook niks gerust op eigenlijk.
Door *Remy*
Siberienne schreef: ma 20 jul 2020, 21:32 By the way: er is een website waar je kan zien hoe het in je eigen provincie dan wel stad/dorp is met aantallen corona gevallen. Voorzover de GGD cijfers kloppen :P

https://pletdecurve.nl

Als je op de provincie klikt krijg je de plaatsnamen
Dank je. Deze kende ik niet. Fijn dat de plaatsnamen erbij staan.

Ik hou de overzichten (dagelijkse update) van Tom-Ivar van Dijk in de gaten; deze maakt hij op basis vd RIVM cijfers : https://twitter.com/ThomIvar?s=20
*Remy* schreef: ma 20 jul 2020, 20:00 Ik dacht dat men in België weer mondkapjes op moesten hebben of verschilt dit misschien per regio ?
Nee dat klopt.
Maar dat is voor het eerst, moet enkel in de winkels en niet in de winkelstraat. En ik denk dat die maatregel op tafel gekomen is voordat er terug sprake was van een stijging. Het lijkt toch niet als reactie op een stijging ingevoerd geweest te zijn, maar was er ook gekomen als de cijfers stabiel waren gebleven.
*Remy* schreef: ma 20 jul 2020, 20:36 Ja klopt. "Laten we niet te zot doen, dan kunnen we samen het tij nog keren", zei woordvoerder Yves Stevens van het Belgische coronacrisiscentrum (einde vd persconferentie).

Nou, die man of uitspraak heb ik niet gezien in het nieuws. ::)
En die uitspraak komt er natuurlijk ook omdat Belgen ook massaal doen alsof er niets meer aan de hand is.
Als ik naar de supermarkt ga moet ik echt op m'n tanden bijten om niet luidkeels te schreeuwen: wil je nu aub eens afstand houden. En blijf van je mondmasker af !
Niemand let nog op, het winkelpersoneel op kop.
Ik krijg trouwens het gevoel dat er bij ons zaken achter gehouden worden. En ik begrijp niet waarom.... :-\
Er is al minstens een week dat iedereen vraagt om dagcijfers (ook de politici, de virologen, journalisten) en toch krijgen we enkel weekcijfers te zien. Maar als je in een stijgende lijn zit, haalt zo'n weekcijfer het natuurlijk sterk omlaag ipv enkel schommelingen eruit te halen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door