Lizzy schreef: ↑za 27 jun 2020, 08:19 Zo niet onmogelijk Siberienne.... Zoals je weet ben ik tot heel lang echt groot voorstander geweest van alle maatregelen die de regering heeft genomen. Naar mijn mening kunnen we ook zien dat het resultaat heeft gehad. Ik zou zelf wel voorstander zijn van het ook luisteren naar meningen zoals die van Maurice de Hond. Naar mijn mening kan het geen kwaad om voor de herfst ervoor te zorgen dat gebouwen op de juiste manier geventileerd worden want ik geloof heilig in goede ventilatie (en kennelijk doet de regering dat ook want we mogen massaal weer vliegen, vanwege de super ventilatie in de vliegtuigen). Als het dan aankomt op ventileren van bedrijfsgebouwen, verzorgingstehuizen, winkels, etc. dan doet de regering net of ie achterlijk is. Ik denk dat we te snel afbouwen en ik doe het echt in de broek (en blijf zelf nog steeds zoveel mogelijk weg van alles). Maar ik vind dat de regering deze maatregelen, die ZO krom zijn dat zelfs jij ze niet meer goed kan uitleggen (terwijl je en zeer verstandig bent en heeeeel goed kan uitleggen), niet meer kan verdedigen. Ik verlies dan nu ook serieus het vertrouwen.
Ik heb de puf niet om het te duiden. Voor mij voelt het als een cocktail van zinvol vs economie vs praktisch vs psychologie (hoeveel ‘onvrijheid’ houden mensen vol). En dan nog de component controle drang vs wat accepteren we waar aan leed. Er stond een mooi stuk in de krant vandaag van Ilja pfeijffer dat me weer aan het denken zette
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/26/il ... n-a4004211