CGM - De Curly Girl Methode

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: CGM - De Curly Girl Methode

constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

- pien - schreef:

Mijn laatste wasdag was prut. Nu weet ik wat ik níet meer moet doen...
Het is vooral mijn bovenkant/kuif die compleet ingestort is, zonder krul. Ik denk dat ik daar met wat gel nog probeer krul in te 'maken'. De rest van m'n haar douw ik wel in zo'n klem.

Balen dat je wasdag niet goed ging! En wassen met een co-wash? Red dat de boel nog een beetje??

Ik ben te zuinig merk ik [emoji51] na de was dag kan ik er wat meer krullencreme en gel ingooien dan is het de dagen erna minder pluizig, die pluis die je hebt na het slapen zeg maar.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

- pien - schreef: do 02 jul 2020, 09:55 ;D ;D ;D dat zou ik ook hebben!
Klopt...dat zal geen overbodige luxe zijn ;)
Ik moet ook weer, was gelukkig net geweest voor tante Corona langskwam, maar stel het nog even uit.

Dat vind ik hartstikke netjes! Bij sommige kappers vragen ze al 40€ voor gewoon knippen :-X
De kapster in Rotterdam knipte mijn krullen perfect en dat kostte me ongeveer 25 euro......... ::)
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

constance.blokzijl schreef: do 02 jul 2020, 09:55 Balen dat je wasdag niet goed ging! En wassen met een co-wash? Red dat de boel nog een beetje??

Ik ben te zuinig merk ik [emoji51] na de was dag kan ik er wat meer krullencreme en gel ingooien dan is het de dagen erna minder pluizig, die pluis die je hebt na het slapen zeg maar.
Ik heb pluis geaccepteerd, als ik tenminste ook nog krul erbij heb :biggrin2:
Ik las in een FB groep dat Betty's Aloë Vera-gel heel goed helpt tegen pluis, verkrijgbaar bij de Kruidvat.

Ik ben ook voorzichtig met wat ik erin doe hoor...erbij kan altijd nog! Eigenlijk staat het me tegen om er én leave-in én mousse én gel in te doen...vroegâh had ik krullen met alleen haren wassen en nog iets van versteviging (bier :biggrin2: )
Eigenlijk zoek ik nog een krullencrème/iets wat de krul activeert...het is er wel maar komt er niet echt uit...ja, met de gel maar in de loop van de dag zakt het uit.
Van de mousse heb ik nu wel volume (en jeuk :-X ) en de lijnzaadgel was ik vergeten, die heb ik pas na het wassen staan maken.
Toen wilde ik de lijnzaadgel invriezen maar er was weinig plek in het invrieslaatje...en dacht ik 'o, laat ik die 'matige' (want niet genoeg hold) havermout-lijnzaadgel eruit gooien'.
Ik had daar niet zo veel van gemaakt, dacht ik ::) , maar er lagen wel 3 ijsklontzakjes met 'wit spul' dus hup! die laten ontdooien in de gootsteen en leeggeknepen, wat een geslieber :biggrin2:
Tot ik eergister weer iets las over aloë.........vera........en me een licht opging :-X
Dat hele aloëblad wat ik heb staan slachten en wat ik met veel pijn en moeite (want reuzeglibberig) in ijsklontzakjes heb gekregen heb ik dus weggegooid :doh: :doh: :doh:
Niks aan te doen...maar weer aan een nieuw Aloëblad zien te komen...
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Was mn haar een beetje op lengte dat mn krullen (en slagen) in mn haar terug kwamen... wilde ik het een beetje bij laten knippen, kijken hoe het nu valt als ik het wat langer laat.... uhhhhh.... alles is er uit geknipt... en ik had het toch echt goed uitgelegd 😢😢..... is echt kort... is ook leuk, maar wilde het toch anders 😳😭😭...... ben een beetje heel
erg boos.....

PS: had mn collega gevraagd naar een curl kapper omdat zij kroeshaar heeft..... of het is vol of giga duur (€110,-...)......
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

CindyMayella schreef: vr 10 jul 2020, 19:29 Was mn haar een beetje op lengte dat mn krullen (en slagen) in mn haar terug kwamen... wilde ik het een beetje bij laten knippen, kijken hoe het nu valt als ik het wat langer laat.... uhhhhh.... alles is er uit geknipt... en ik had het toch echt goed uitgelegd 😢😢..... is echt kort... is ook leuk, maar wilde het toch anders 😳😭😭...... ben een beetje heel
erg boos.....

PS: had mn collega gevraagd naar een curl kapper omdat zij kroeshaar heeft..... of het is vol of giga duur (€110,-...)......
Potverdorie, dat is een teleurstelling! :'( >:(
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Pfff dat is wel heel erg balen cindymayella :( en 110 euro voor een knipbeurt klinkt wel als heel veel :o

Ik ben vandaag bij de stadskapper geweest en ben erg tevreden :) zal morgen kijken of ik de voor en na foto's hier kan krijgen ;) vorige week vrijdag langs gegaan voor advies qua knippen. Toen werd aangegeven dat krullen knippen wel mogelijk was maar dat er dan weinig van lengte af kon omdat ik vrij grove slag/krul heb. Vandaag ook bij de knipbeurt inclusief wassen veel tips en duidelijke uitleg wat de kapper aan het doen was en waarom. Zo anders dan ik gewend ben, was voor mij een verademing!
Was uiteindelijk zo'n 32 euro kwijt.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

CindyMayella schreef:Was mn haar een beetje op lengte dat mn krullen (en slagen) in mn haar terug kwamen... wilde ik het een beetje bij laten knippen, kijken hoe het nu valt als ik het wat langer laat.... uhhhhh.... alles is er uit geknipt... en ik had het toch echt goed uitgelegd [emoji22][emoji22]..... is echt kort... is ook leuk, maar wilde het toch anders [emoji15][emoji24][emoji24]...... ben een beetje heel
erg boos.....

Oh dat is zo balen!! Ik snap je frustratie helemaal.... ik heb dat dus ook wel eens gehad.

Iemand knippen met slag of krul is lang niet zo simpel als iemand met ‘gewoon’ haar.
Ik weet niet in welke regio je woont? Maar op deze website vind je een lijst met kappers;

https://www.cghair.nl/krullenkappers

Want mensen met echt kroeshaar hebben vaak nog weer andere kappers dan normale slag of krul nodig heeft. Zij hebben vaak ook veel zwaardere producten nodig zoals butters en meer olie. Misschien zit er wat in je buurt die op die lijst staan. Zo heb ik de kapper gevonden waar ik in september naar toe ga.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

constance.blokzijl schreef: za 11 jul 2020, 08:32 Oh dat is zo balen!! Ik snap je frustratie helemaal.... ik heb dat dus ook wel eens gehad.

Iemand knippen met slag of krul is lang niet zo simpel als iemand met ‘gewoon’ haar.
Ik weet niet in welke regio je woont? Maar op deze website vind je een lijst met kappers;

Want mensen met echt kroeshaar hebben vaak nog weer andere kappers dan normale slag of krul nodig heeft. Zij hebben vaak ook veel zwaardere producten nodig zoals butters en meer olie. Misschien zit er wat in je buurt die op die lijst staan. Zo heb ik de kapper gevonden waar ik in september naar toe ga.
Wat waardeloos Cindy!

Daar heb je helemaal gelijk in Constance...héél groot verschil tussen echt kroes en 'Europese' krullen qua knippen en qua producten.

Ik ga dit weekend weer een Aloë Vera-blad slachten ;D
Dan moet ik alleen nog even opzoeken wat ik er precies mee kan doen qua masker/gebruik :yeah:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

- pien - schreef: za 11 jul 2020, 09:42 Wat waardeloos Cindy!

Daar heb je helemaal gelijk in Constance...héél groot verschil tussen echt kroes en 'Europese' krullen qua knippen en qua producten.

Ik ga dit weekend weer een Aloë Vera-blad slachten ;D
Dan moet ik alleen nog even opzoeken wat ik er precies mee kan doen qua masker/gebruik :yeah:
En duidelijk op het zakje zetten wat er in zit ;) ;D
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

constance.blokzijl schreef: za 11 jul 2020, 08:32 Oh dat is zo balen!! Ik snap je frustratie helemaal.... ik heb dat dus ook wel eens gehad.

De kapster bij wie ik een afspraak heb in oktober :o :o heb ik ook van die lijst.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

dinky89 schreef: za 11 jul 2020, 17:50 En duidelijk op het zakje zetten wat er in zit ;) ;D
;D ;D ;D
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Tanna schreef:
De kapster bij wie ik een afspraak heb in oktober :o :o heb ik ook van die lijst.
Oh erg hè!
Nou ja ik neem maar even aan dat ze niet zo op die lijst komen [emoji6]
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

constance.blokzijl schreef: za 11 jul 2020, 20:23 Oh erg hè!
Nou ja ik neem maar even aan dat ze niet zo op die lijst komen [emoji6]
Ze heeft haar voet gebroken, vandaar dat het extra lang duurt. De foto's die ik van haar krullenknipwerk zie zijn veelbelovend.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

dinky89 schreef: za 11 jul 2020, 17:50 En duidelijk op het zakje zetten wat er in zit ;) ;D
Tanna schreef:
;D ;D ;D

:crazy2: ;D ;D ;D

Eerst had ik de Rainforest Moisture conditioner (per ongeluk cg, had ik gekocht voordat ik van cg had gehoord) en daar had ik zulke glanzende zachte bouncy krullen van...is 'ie uit het assortiment van de Body Shop...tref ik ineens Rainforest Moisture MASKER op FB Marktplaats dus die heb ik overgekocht :groupwave2:
Nu ga ik (naast heel zuunig doen met het masker) uitpluizen wat er in zit waar mijn haar zo goed op reageert :yeah: en dan kan ik dat los kopen (misschien hoor, eerst even een zoektocht uitzetten) en mengen met mijn gewone conditioner.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Ik had vandaag wasdag, de afgelopen 2 weken alleen even tussendoor met co-wash gedaan en het zag er eigenlijk allemaal prima uit. Maar inmiddels echt jeuk op mijn hoofd.

Proefje gekregen van crème of Nature - argan oil Apple cider clarifying rinse. Was nog CG ook! Dus daar eerst mee gewassen, nou zeg het water was gewoon smerig toen ik het uitspoelde [emoji33]

En omdat het echt super droog aanvoelde eerst een hete olie behandeling gedaan, dus een kwartier met een cap op gelopen.
Daarna mijn haar (weer) gewassen maar dan met mijn eigen shampoo (die van LUS) en conditioner van Curls Corlada erin gedaan omdat die met proteïne is.

10 minuutjes geplopt met de As I Am leave-in erin. Daarna de curls crème brulee krullencreme erin en drogen maar...
Gelukkig kon en kan ik naar de F1 kijken ondertussen. Inmiddels is het droog en jeee, mijn haar voelt heel zacht en heb ik echt mooie krul EN GEEN PLUIS!

Maar kak, nou wil ik die rinse natuurlijk ook hebben.....

Eerst maar eens zie hoe het morgen is na een nacht slapen

Plaats reactie