Too schreef: ↑ma 06 jul 2020, 16:20 Heb jij die ervaring of vermoed je dat het zo gaat bij huisartsen want ik hoor en ervaar het écht heel anders.
Als er wat is of je maakt je zorgen dan mag je gewoon bellen en volgt er een fysiek of telefonisch consult en voor herhaalrecepten is er het 'antwoordapparaat '... net als vorig jaar.
Binnenlopen was ook toen niet altijd even handig , assistenten waren hartstikke druk, deden een handeling, hadden teamoverleg en meer van dat soort dingen die ze naast het (telefonisch) te woord staan van patienten moeten doen
Over het algemeen is mijn leven al een tijd weer redelijk normaal : ik werk , sport al tijden weer, reis met de trein, ga naar het terras, ga naar de bieb, de winkels, bezoek bij 2 mensen ook binnenshuis met waar mogelijk gepaste afstand, ga naar een buitenluchtborrel, was handen te pas en te onpas maar onsmet geen winkelmandjes
De grens trek ik nu nog bij het binnensporten maar dat is vnl. omdat 1 van de groepszalen best klein is én er voorlopig nog genoeg leuke lessen buiten gegeven worden.
Eigenlijk mis ik vooral het ongedwongen fysiek mogen zijn , ik heb al die maanden geen knuffel, geen aai, geen arm om me heen gehad of uitgedeeld en dat vind ik echt heel lastig en vervelend
Bij mijn eigen huisartensenpraktijk is het nog steeds niet de bedoeling dat je langs komt, tenzij er iets is wat echt gezien moet worden en wat niet telefonisch afkan. Staat ook zo op de website. Rondje uit nieuwsgierigheid bij andere praktijken gedaan en daar staan soortgelijke dingen. Bel ons als u wat heeft maar wij beperken onze afspraken tot het uiterste minimum en u mag echt alleen komen als het niet anders kan.
Ik heb niet alle praktijken in NL gecontroleerd ;-) maar hoor het om me heen veelvuldig dat het daar ook zo werkt. "Gewoon een afsrpaak maken voor dingen die je eind vorig jaar nog wel deed" zit er gewoon niet in. Ze doen het niet, je mag niet komen. Tenzij dwingend nodig natuurlijk. Ik snap wel dat er veel minder doorverwijzingen e.d. zijn.. als je al niet bij de h.a. binnenkomt.. dan komt die dooverwijzing er ook niet ;-(
Mijn man kon wel terecht na een ongelukkige en pijnlijke valpartij met letsel maar dat was dan ook na intern overleg bij de h.a. voor zover ik het begrepen heb.
Het ene signaal "mijdt aub geen zorg" staat wta mij betreft dus haaks op de praktijk "kom vooral niet als je niet al bijna in elkaar gestort bent".
Suzanne