Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Chouka
Voor mij is mondmasker en 1,5 meter afstand het nieuwe normaal geworden.

Ik ben de enige om met een mondmasker een restaurant binnen te gaan. En toch blijf ik dat doen. En alleen wanneer het daar rustig is.
Door Laika
Siberienne schreef: ma 06 jul 2020, 09:54 Ik begrijp alleen niet zo goed waarom mensen niet naar de huisarts durven? Waar zijn jullie dan bang voor?
Ik ben bang om ziek te worden omdat iemand met een besmettelijke ziekte daar is of geweest kan zijn.
Door Lizzy
Siberienne schreef: ma 06 jul 2020, 09:54 Ik begrijp alleen niet zo goed waarom mensen niet naar de huisarts durven? Waar zijn jullie dan bang voor?
Dat wat Laika schrijft. En ook, je moet onderzocht worden door een huisarts. En die komen dicht in je buurt. Ze zouden zomaar zelf Corona onder de leden kunnen hebben. En het is nog steeds niet helemaal duidelijk hoe de overdracht exact plaats vindt. Of mensen die totaal nog geen symptomen hebben een ander kunnen besmetten en zo ja, hoe ver van te voren enzo. En onze huisarts draagt geen mondkapje hoor. De KNO arts waar Leo vrijdag was droeg trouwens wel een mondkapje. Ik vond dat wel fijn om te horen (ben niet mee geweest, dat mocht natuurlijk niet maar dat vertelde Leo achteraf).
Door Ina

Dat zit waarschijnlijk meer tussen mijn oren als dat ik daar echt meer risico loop als binnen welk willekeurig pand ::)
Net als dat ik de tandarts een keer heb uitgesteld, terwijl dat echt zooooooo ontzettend doordacht aangepakt is
Ik heb vanochtend gebeld naar de HA .... het instructiebandje voor een eventueel bezoek aan de praktijk duurde geloof ik alleen al een minuut of 3 en toen had ik nog geen eens iemand gesproken ;D

.....nu nog steeds niet, het is schijnbaar druk dus ik heb maar gekozen voor 'terugbellen' .... en dat is pas vanmiddag.

We gaan het wel beleven :)
Door Elf
Wij doen weer zoveel mogelijk ‘normaal’, binnen de regels uiteraard. En dat voelt wel goed moet ik zeggen. Tot nu toe alleen bezoek buiten in de tuin ontvangen of binnen voor de open tuindeuren. 1x uit eten geweest, buiten op het terras. We blijven in Nederland in de vakantie, dat is ook weer eens wat anders voor ons :) .

Het moeilijkste vind ik het voor de kinderen. 18 en 21 jaar en allebei student. Het studentenleven ligt natuurlijk ook al maanden stil en het lijkt erop dat dat de laatste sector is waar alles weer normaal wordt. Dus in elk geval tm december online les... Dat vind ik sneu voor ze. Dochter zou in augustus naar Zuid-Korea gaan om te studeren. Dat dat niet doorgaat is jammer, maar ook niet meer dan dat. Maar dat hier in NL ook geen fysiek hoger onderwijs gegeven wordt is voor studenten niet echt leuk nu dat nog langer blijkt te gaan duren...
Chouka schreef: ma 06 jul 2020, 00:07 Voor mij is mondmasker en 1,5 meter afstand het nieuwe normaal geworden.

Ik ben de enige om met een mondmasker een restaurant binnen te gaan. En toch blijf ik dat doen. En alleen wanneer het daar rustig is.
Maar wat voor nut heeft dat?
Je gaat daar toch eten en drinken? Dat kan niet met masker dus moet je het steeds op en af doen?
Dat is toch veel riskanter om met het virus in contact te komen (vooropgesteld dat het daar aanwezig is) dan gewoon geen masker dragen? Zeker tijdens het eten, waarbij je toch vlot met je handen aan je gezicht komt...
Door Kaela
Ik vond ons bezoek aan de huisarts niet eng. Bij binnenkomst stonden de stoelen al ruim uit elkaar klaar. Praten ging gewoon zo, maar bij het lichamelijk onderzoek deed hij een mondkapje voor en handschoenen aan. Ik kreeg instructies dat ik van hem weg moest kijken en niet mocht praten. Als hij me iets vroeg deed ie een stap achteruit zodat ik antwoord kon geven.

Ik vond het niet spannender als anders. Normaal kan er ook net voor jou iemand met schurft in de stoel hebben gezeten ::)
Door Suzanne
Ik ben daar niet specifiek bang voor maar het kan/mag echt nog niet overal. Ik verbaas me over de oproepen om "vooral geen zorg te ontlopen"... want als ik bij de huisarts langs wil komen gaat dat feestje niet door, tenzij hij me werkelijk moet zien om een dwingende reden. Binnenlopen voor een receptje oid.. deur is gewoon dicht ;-(
Dus het is een heel vertekend beeld, die oproep om vooral naar de huisarts te gaan; ik heb de indruk dat het bij heeeeel veel praktijken echt nog niet mag.

Suzanne
Door doranto
Chouka schreef: ma 06 jul 2020, 00:07 Voor mij is mondmasker en 1,5 meter afstand het nieuwe normaal geworden.

Wat pearlsofpassion ook zegt. Bovendien bescherm je jezelf niet met een mondmasker, maar alleen anderen.
Door src_esther
Elf schreef: ma 06 jul 2020, 11:37 Wij doen weer zoveel mogelijk ‘normaal’, binnen de regels uiteraard. En dat voelt wel goed moet ik zeggen. Tot nu toe alleen bezoek buiten in de tuin ontvangen of binnen voor de open tuindeuren. 1x uit eten geweest, buiten op het terras. We blijven in Nederland in de vakantie, dat is ook weer eens wat anders voor ons :) .

Het moeilijkste vind ik het voor de kinderen. 18 en 21 jaar en allebei student. Het studentenleven ligt natuurlijk ook al maanden stil en het lijkt erop dat dat de laatste sector is waar alles weer normaal wordt. Dus in elk geval tm december online les... Dat vind ik sneu voor ze. Dochter zou in augustus naar Zuid-Korea gaan om te studeren. Dat dat niet doorgaat is jammer, maar ook niet meer dan dat. Maar dat hier in NL ook geen fysiek hoger onderwijs gegeven wordt is voor studenten niet echt leuk nu dat nog langer blijkt te gaan duren...
Dat denk ik niet. Wat dacht je van (muziek)theaters, bioscopen, congressen. Waarschijnlijk kan dat pas echt weer normaal zijn als er echt een goed medicijn is of een vaccin. Want wie wil er nu in een zaal met 500+ mensen zitten? In theater Carré passen ongeveer 2000 mensen, dat mag voorlopig nog lang niet met volle bezetting draaien en mensen zullen dat ook nog niet willen.
Door Too
Suzanne schreef: ma 06 jul 2020, 14:11 Ik ben daar niet specifiek bang voor maar het kan/mag echt nog niet overal. Ik verbaas me over de oproepen om "vooral geen zorg te ontlopen"... want als ik bij de huisarts langs wil komen gaat dat feestje niet door, tenzij hij me werkelijk moet zien om een dwingende reden. Binnenlopen voor een receptje oid.. deur is gewoon dicht ;-(
Dus het is een heel vertekend beeld, die oproep om vooral naar de huisarts te gaan; ik heb de indruk dat het bij heeeeel veel praktijken echt nog niet mag.

Suzanne
Heb jij die ervaring of vermoed je dat het zo gaat bij huisartsen want ik hoor en ervaar het écht heel anders.
Als er wat is of je maakt je zorgen dan mag je gewoon bellen en volgt er een fysiek of telefonisch consult en voor herhaalrecepten is er het 'antwoordapparaat '... net als vorig jaar.
Binnenlopen was ook toen niet altijd even handig , assistenten waren hartstikke druk, deden een handeling, hadden teamoverleg en meer van dat soort dingen die ze naast het (telefonisch) te woord staan van patienten moeten doen

Over het algemeen is mijn leven al een tijd weer redelijk normaal : ik werk , sport al tijden weer, reis met de trein, ga naar het terras, ga naar de bieb, de winkels, bezoek bij 2 mensen ook binnenshuis met waar mogelijk gepaste afstand, ga naar een buitenluchtborrel, was handen te pas en te onpas maar onsmet geen winkelmandjes
De grens trek ik nu nog bij het binnensporten maar dat is vnl. omdat 1 van de groepszalen best klein is én er voorlopig nog genoeg leuke lessen buiten gegeven worden.
Eigenlijk mis ik vooral het ongedwongen fysiek mogen zijn , ik heb al die maanden geen knuffel, geen aai, geen arm om me heen gehad of uitgedeeld en dat vind ik echt heel lastig en vervelend
Door sam28
Too schreef:Eigenlijk mis ik vooral het ongedwongen fysiek mogen zijn , ik heb al die maanden geen knuffel, geen aai, geen arm om me heen gehad of uitgedeeld en dat vind ik echt heel lastig en vervelend
Ja, dit.. Ik heb een hele dierbare vriendin al vanaf eind feb niet meer gezien omdat ik het te lastig vind om geen knuffel te geven en zij mijn grens tot de letter respecteert en snapt waarom ik het lastig vind.. Andere vriendinnen respecteren wel mijn grenzen, maar snappen een heel stuk minder waarom ik het ingewikkeld vind en daardoor denderen ze wat meer over het "ik vind het lastig dat je me geen knuffel geeft" heen en hebben dus niet door wat het eigenlijk bij mij te weeg brengt.

Misschien zit er iets heel anders achter bij jou hoor Too maar dit is het voor mij.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door