Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Zo, even een update. Ze heeft dus een roesje gehad, maar dat was niet voldoende voor tante truus, dus een lichte narcose erachteraan. Toen geschoren onder de kin, om daar de punctie te verrichten. Maar voordat hij begon wilde de da nog even in de mond kijken om te zien of hij een duidelijk oorzaak zag voor de ontsteking, en terwijl hij met de tong jongleerde kwam het pus naar buiten gestroomd... :-X Ze heeft echt een gat van een centimeter aan de zijkant van de tong, het arme kind. Geen idee waar dat door kan zijn ontstaan. Ze is geen stokkenknager, heeft ook geen gekke dingen gegeten de laatste tijd. Het enige wat ik me kan voorstellen is een stuk bot dat verkeerd in d'r mond is beland bij het kraken, maar dat zou dan voor het eerst zijn in meer dan tien jaar barfen. Toch zou ik niet weten wat ze anders nog kan hebben gehad, zeker afgelopen week niet (voor die tijd waren er geen problemen).

Nou ja. Ze heeft antibiotica gehad, krijgt morgen nog een ab-spuit, en ligt nu weer te snurken. Eten gaat natuurlijk nog wat moeizaam, al wil ze wel graag. De da zegt dat ze gerust rauw mag hebben, als het maar zacht is, dus geen bot. Zelf denk ik dat ik het bij een schoteltje Herrmann's blikvoer hou voor d'r.

Hopelijk is de ellende nu snel voorbij met die tong. De da heeft nog flink gevoeld met zijn vinger in het gat (hij kon er een hele vinger in steken en die laten rondgaan onder de tong :-X ), maar kon geen vreemde voorwerpen vinden, geen splinter of zo. Een grasaar zou nog kunnen, maar we wachten eerst even af of het nu beter gaat worden. Als de problemen blijven, moeten we verder zoeken.

Arme poepie. Ze kon gelukkig wel de hele tijd gewoon ademen, kreeg dus genoeg lucht binnen ondanks de gezwollen tong. Toch slaap ik vannacht maar beneden, denk ik.

Dank voor alle lieve woorden! :-*
Poeh, heftig hoor....daar zal de dame best wel erg veel last van hebben gehad.

Maar we gaan heel hard duimen dat nu het open is en alle troep er uit is, de laatste restjes door de AB worden aangepakt en ze straks weer gewoon lekker kan lebberen en knagen :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door