Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Laika schreef: ↑ma 29 jun 2020, 15:10 In ons huis in Orvelte hadden we ook massieve eiken vloerdelen met een vellingrandje. Wat een drama met kieren. De eiken vloer die we nu hebben ligt naadloos en werkt bijna niet.Die hebben wij in de woonkamer. Ligt perfect glad en strak en zonder 1 enkel kiertje. Geen idee hoe lang die al ligt, maar ik denk toch altijd wel een jaar of 30.
Lizzy schreef: ↑ma 29 jun 2020, 15:27 Mmmm. En het merk, weet/weten je/jullie dat?Bedoel je van de massief eiken vloer?
Doranto schreef: ↑ma 29 jun 2020, 16:21 Bedoel je van de massief eiken vloer?Oh OK, jij hebt een massief eiken vloer. Ja nee dat gaat 'm hier sowieso niet worden, dat ligt hier nu ook, die zijn we eruit aan het slopen!
Geen idee, die lag hier al toen wij hier kwamen. Als alle plannen doorgaan, willen we straks de woonkamer splitsen in slaapkamer en badkamer. In het slaapgedeelte, gaan wij in ieder geval proberen de eiken vloer te behouden. Wij zijn er allebei tevreden over. Maar hij ligt hier wel op een betonnen ondervloer. Misschien dat hij daarom zo strak is gebleven?
Laika schreef: ↑ma 29 jun 2020, 19:32 Hier ligt hij ook op een betonnen vloer en het zou zomaar kunnen dat het op een houten ondervloer gaat kierenWaarom niet? Daar zou PVC juist geschikt voor zijn heb ik gehoord.niet doen dus. PVC is wel makkelijk te onderhouden. Bij ons viel het af omdat we vloerverwarming wilden. Dat vind ik niet fijn onder een kunststof vloer.