Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door CindyMayella
2 jaar geleden ongeveer, had Appie een neus vol met bultjes die zo erg gingen jeuken dat ie zn neus over het kleed kapot schuurde.... bij de DA een antibiotica kuur gekregen en waarschijnlijk had ie met zn neus in bereklauw gezeten... ik heb het, dacht ik, ook hier gevraagd... kan het niet zo snel vinden... maar nu heeft ie weer met zn neus ergens in gezeten.... en nu een rose plekje op zn neus... weet iemand nog wat het is en is er een huis-tuin-en-keuken-middeltje hiervoor? Wil hier niet weer voor naar de DA :-[ ....
image.jpg
image.jpg (3.38 MiB) 1629 keer bekeken
Door Chouka
Dit is de ini-mini versie van wat mijn Duitse herder enkele jaren geleden had. Blaasjes, jeuk,... Zijn volledige neus lag open. De 2e keer is daar dan ook nog een infectie op gekomen. Ik herinner me niet meer wat de behandeling de eerste keer was. De 2e keer cortisone en antibiotica.
Diagnose: allergische reactie.
op.... heel wat mogelijkheden. Daaruit heb ik 'netels' weerhouden. Die heb ik allemaal kapot gespoten. Sinds toen heeft hij het nooit meer gehad.
Door Ina
pluk schreef: za 27 jun 2020, 23:11 Ik smeer op alles honingzalf. Zou ik hier ook op doen.
Dito :)

Alles aan wondjes, plekjes, schuur/schaafwonden waarvoor ik niet met gillende sirenes naar de DA hoef te crossen, behandel ik in eerste instantie met honingzalf
Groene (of witte) leem schijnt ook een prima middel te zijn, maar heb ik nog geen ervaring mee.... maar hier is eigenlijk honingzalf altijd effectief.

Wel even opletten, sommige honden vinden het heerlijk.... die blonde van ons zal altijd meteen de plek af gaan lebberen, dus die smeer ik voor een wandeling of als ze ligt te slapen.
Misty vindt hongingzalf echt vreselijk smerig, dus die kan ik op elk moment smeren
Door CindyMayella
hannabelgje schreef:https://www.mcvoordieren.nl/insektenbee ... voeligheid

Is het dat niet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Lijkt er wel op... maar Appie heeft het 2 jaar geleden ook gehad (toen was het erger) en de DA concludeerde vrij snel dat het een onkruid/bereklauw was geweest.... aangezien ik niet elke ronde met hem loop, kan ik dus niet zien waar ie met zn neus in hangt ;) .....

Heb al gekeken waar ze hier in de buurt honingzalf verkopen, maar, helaas, geen tijd nog gehad om het te kopen... gelukkig is het nog niet erger geworden ;) ..... heb woensdag vrij, zal er meteen achteraan gaan.....
Door Ina
CindyMayella schreef: ma 29 jun 2020, 19:06 Lijkt er wel op... maar Appie heeft het 2 jaar geleden ook gehad (toen was het erger) en de DA concludeerde vrij snel dat het een onkruid/bereklauw was geweest.... aangezien ik niet elke ronde met hem loop, kan ik dus niet zien waar ie met zn neus in hangt ;) .....

Heb al gekeken waar ze hier in de buurt honingzalf verkopen, maar, helaas, geen tijd nog gehad om het te kopen... gelukkig is het nog niet erger geworden ;) ..... heb woensdag vrij, zal er meteen achteraan gaan.....
Als je het eerder wil kan je hier wel even een tubetje halen hoor...ik heb voorraad ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door