Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tess24
Mijn labrador van 6 is nu 2 nachten onrustig. Smakken, overdreven hard kwispelen en probeert zo ongeveer in mij te kruipen. Ik lees dat dit gedrag met pijn en misselijkheid te maken kan hebben. Nu ben ik vorige week, na een pauze van ongeveer een jaar, van brokken weer terug gegaan op barf. Kan ze daar last van hebben?
Door pearlsofpassion
Ben je terug met beginnersbot begonnen?
Anders zou ik eens een dagje enkel spier en pens geven en kijken of ze daar ook buikpijn van heeft.
Door Lizzy
Tess24 schreef: wo 24 jun 2020, 13:21 Mijn labrador van 6 is nu 2 nachten onrustig. Smakken, overdreven hard kwispelen en probeert zo ongeveer in mij te kruipen. Ik lees dat dit gedrag met pijn en misselijkheid te maken kan hebben. Nu ben ik vorige week, na een pauze van ongeveer een jaar, van brokken weer terug gegaan op barf. Kan ze daar last van hebben?
Dat kan. Hoeft niet maar het is niet uitgesloten. Ben je langzaam overgeschakeld? Heeft je hond ooit eerder moeite gehad met BARF? Hoe laat geef je haar te eten? Hoe is haar ontlasting? Wat voor vleesbot heb je gegeven?
Door Tess24
pearlsofpassion schreef: wo 24 jun 2020, 16:19 Ben je terug met beginnersbot begonnen?
Anders zou ik eens een dagje enkel spier en pens geven en kijken of ze daar ook buikpijn van heeft.
Ik ben niet teruggegaan naar nekken, maar ben gestart met kip, konijn en parelhoenkarkas. Verder heeft ze maandag zalm gehad en dat was voorheen ook al niet haar favoriet, regelmatig at ze het niet of kwam er meteen weer uit. Er stond vandaag al een pensdag gepland, dus kan meteen kijken of dat helpt.
Door Tess24
Lizzy schreef: wo 24 jun 2020, 17:54 Dat kan. Hoeft niet maar het is niet uitgesloten. Ben je langzaam overgeschakeld? Heeft je hond ooit eerder moeite gehad met BARF? Hoe laat geef je haar te eten? Hoe is haar ontlasting? Wat voor vleesbot heb je gegeven?
Ik ben niet langzaam overgeschakeld. Kon mij ook niet meer herinneren dat dat nodig was. Met mijn oudje van 13 ben ik 8 jaar geleden ook zo over gegaan. Die gaat nu ook weer goed. Behalve de zalm geen moeite. Heeft van pup af aan barf gehad. Ik geeft ze tussen 18-19 uur eten. Ontlasting is prima. Ze hebben kip, konijn, parelhoen en zalm gehad.
Door Lizzy
Tess24 schreef: wo 24 jun 2020, 20:04 Ik ben niet langzaam overgeschakeld. Kon mij ook niet meer herinneren dat dat nodig was. Met mijn oudje van 13 ben ik 8 jaar geleden ook zo over gegaan. Die gaat nu ook weer goed. Behalve de zalm geen moeite. Heeft van pup af aan barf gehad. Ik geeft ze tussen 18-19 uur eten. Ontlasting is prima. Ze hebben kip, konijn, parelhoen en zalm gehad.
Van brok naar BARF is best een hele overgang. En niet iedere hond trekt dat even goed als dat plots gebeurd. Ik denk dat het handig is om je vleesbot even flink te meppen voor je het geeft. En dan de vleesbotten die je hond wel heel lekker vindt (de mindere komt wel weer). Misschien is het even wennen gewoon. Vandaag maar even aankijken, hopen dat het beter gaat.
Door Tess24
Vannacht is het gelukkig goed gegaan. ‘S-avonds wel even heel kort gesmakt.

Ik ga de botten inderdaad maar even pletten en alleen wat ze lekker vindt. Geen zalm, misschien wat kleinere visjes.

Bedankt voor jullie advies. Heeft me weer op het goede spoor gezet, was toch al wat dingetjes vergeten. Ga me er ook weer verder in verdiepen.
Door smulpaap
Was de zalm een hele maaltijd ?
Daar kunnen sommige honden ook misselijk van worden .
Ik zou de eerste tijd ook de zachte Vleesbot soorten geven , en bv in plaats van zalm eerst eens sardines . Dan kun je om de hond te laten wennen 1 sardine geven
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door