Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ina
Heerlijk om dat soort 'nuances' te horen, hij zegt precies wat ik op mijn werk ook altijd beweer over cijfertjes.....je kan ze ten alle tijden zo draaien dat ze goed in je straatje passen ;)
En daarmee lieg je niet direct, je laat alleen dingen vanuit een perspectief zien wat voor jou (of je baas ::) ) beter uitkomt.

Er is niks zo moeilijk interpreteerbaar als cijfers tenzij je ze zelf verzameld en verwerkt.

Ik kwam nog een shocking bewegend grafiekje tegen.....OK het zijn ook weer cijfertjes en ik heb geen idee wat er juist van is, maar het laat het verschil in sterftecijfers wereldwijd zien tussen 1 Januari en 24 Mei
.....dus de recente cijfers zijn er nog niet eens in opgenomen :-[

https://public.flourish.studio/visualis ... 6BDrTLE7i0
Ina schreef: zo 21 jun 2020, 11:00 Heerlijk om dat soort 'nuances' te horen, hij zegt precies wat ik op mijn werk ook altijd beweer over cijfertjes.....je kan ze ten alle tijden zo draaien dat ze goed in je straatje passen ;)
En daarmee lieg je niet direct, je laat alleen dingen vanuit een perspectief zien wat voor jou (of je baas ::) ) beter uitkomt.

Er is niks zo moeilijk interpreteerbaar als cijfers tenzij je ze zelf verzameld en verwerkt.

Ik kwam nog een shocking bewegend grafiekje tegen.....OK het zijn ook weer cijfertjes en ik heb geen idee wat er juist van is, maar het laat het verschil in sterftecijfers wereldwijd zien tussen 1 Januari en 24 Mei
.....dus de recente cijfers zijn er nog niet eens in opgenomen :-[

https://public.flourish.studio/visualis ... 6BDrTLE7i0
Hmmmm... Ik heb mijn twijfels..
Ik vind het verdacht hoe alle andere balkjes precies even lang blijven... Wat dus wil zeggen dat ze tov elkaar in verhouding blijven.
Daar zitten toch ook random of niet random fluctuaties op?

Wat niet wil zeggen dat het niet kan dat Covid momenteel de meeste doden op zijn geweten heeft. Dat lijkt me wel logisch. Zeker gezien het vrijwel wereldwijd voorkomt. Dat heb je met pakweg malaria niet...
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: zo 21 jun 2020, 12:04 Hmmmm... Ik heb mijn twijfels..
Ik vind het verdacht hoe alle andere balkjes precies even lang blijven... Wat dus wil zeggen dat ze tov elkaar in verhouding blijven.
Daar zitten toch ook random of niet random fluctuaties op?

Wat niet wil zeggen dat het niet kan dat Covid momenteel de meeste doden op zijn geweten heeft. Dat lijkt me wel logisch. Zeker gezien het vrijwel wereldwijd voorkomt. Dat heb je met pakweg malaria niet...
Eens met je kritiek. En die andere cijfers zijn deels schattingen (overlijden door ondervoeding is geen meetbare ziekte)

Bovendien vraag ik me af waarop de selectie van de andere aandoeningen plaats vindt. Waarom TBC er bijvoorbeeld niet bij staat. Ik denk dat juist dit soort grafiekjes niet waardevrij zijn
Door pluk
Siberienne schreef: zo 21 jun 2020, 12:37

Eens met je kritiek. En die andere cijfers zijn deels schattingen (overlijden door ondervoeding is geen meetbare ziekte)

Bovendien vraag ik me af waarop de selectie van de andere aandoeningen plaats vindt. Waarom TBC er bijvoorbeeld niet bij staat. Ik denk dat juist dit soort grafiekjes niet waardevrij zijn
In 2018 zijn 1,5 miljoen mensen overleden aan tbc.
Als ze tbc er bij hadden gezet dan had Covid niet bovenaan gestaan. Daar was t de maker vast om te doen, dus dan maar buiten beschouwing laten :-\
Door Ina
Dat is ook waarom ik erbij schreef "OK het zijn ook weer cijfertjes en ik heb geen idee wat er juist van is" .....

Dat de andere balkjes redelijk stabiel blijven is misschien wel omdat het natuurlijk een redelijk korte tijdsspanne betreft.

Maar juist die korte tijdsspanne en explosieve stijging van de COVID cijfers vond ik zo schokkend, natuurlijk lees je het en weet je dat er enorm veel mensen bezwijken aan COVID, maar om het zo te zien groeien in een tabelletje :o

Daarnaast was ik eigenlijk net zo verbaasd over het aantal malaria doden.....ik dacht toch dat dat tegenwoordig relatief eenvoudig te voorkomen was....misschien niet het aantal besmettingen, maar het aantal doden....bizar
Door dinky89
Ina schreef: zo 21 jun 2020, 13:05 Dat is ook waarom ik erbij schreef "OK het zijn ook weer cijfertjes en ik heb geen idee wat er juist van is" .....

Dat de andere balkjes redelijk stabiel blijven is misschien wel omdat het natuurlijk een redelijk korte tijdsspanne betreft.

Maar juist die korte tijdsspanne en explosieve stijging van de COVID cijfers vond ik zo schokkend, natuurlijk lees je het en weet je dat er enorm veel mensen bezwijken aan COVID, maar om het zo te zien groeien in een tabelletje :o

Daarnaast was ik eigenlijk net zo verbaasd over het aantal malaria doden.....ik dacht toch dat dat tegenwoordig relatief eenvoudig te voorkomen was....misschien niet het aantal besmettingen, maar het aantal doden....bizar
Bij malaria is er wel goede medicatie maar is volgens mij de toegankelijkheid daarvan een probleem waardoor mensen overlijden.
Door Lizzy
Fenixjuh schreef: ma 22 jun 2020, 17:54 Ohw gadver....
Mijn liefste (en enige) collega heeft zomaar koorts... Geen klachten... Willen jullie een schietgebedje doen? :'(

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Getver. Ik hoop dat het niks is. We gaan duimen en doen een schietgebedje :-*
Door Siberienne
Fenixjuh schreef: ma 22 jun 2020, 17:54 Ohw gadver....
Mijn liefste (en enige) collega heeft zomaar koorts... Geen klachten... Willen jullie een schietgebedje doen? :'(

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Tuurlijk! Duimen draaien dat het allemaal heel erg mee gaat vallen !
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door