Ik ben gisteravond veilig aangekomen. Het was nog lekker rustig op de wegen, dus de reis duurde maar 14 uur: een recordtijd.
Het was nog licht toen ik aankwam en ik was natuurlijk erg nieuwsgierig naar de vorderingen door de aannemer en zijn ploeg sinds vorige week, dus meteen maar even gekeken. Er bleken twee binnenmuren niet verankerd te zijn met de buitenmuur, en om te voorkomen dat deze om zouden vallen als ik de flatscreen tv op zou hangen

De muur tussen de slaapkamer en de woonkamer nog niet en dat geeft een enorm ruimtelijk gevoel. Zodanig dat ik ter plekke begon te twijfelen of ik het niet zo moet laten: een grote L-vormige kamer met een open keuken en dan de slaapkamer op de plek waar nu de keuken gepland is. Maar ja, dan komt er van het hele idee van ‘vanuit de slaapkamer via de walk-in kast naar de badkamer helemaal niets meer terecht. Is toch ook jammer. Dus uiteindelijk toch maar besloten om het niet te doen.
Tobias en Tygo vonden het ‘slooppand’ ook erg interessant. Zo interessant dat één van hun het nodig vond om het huis in te wijden met een stinkende hoop.

De kelder is volgestort met puin. Dat was ook de bedoeling, maar ze zijn iets te enthousiast geweest. Het ligt tot aan de nok toe vol, terwijl de afspraak was om het tot aan het niveau van de terrasvloer vol te storten, omdat ik dat wil vergroten. Die kelder staat dan in de weg en moet bovengronds worden afgebroken. Morgen maar eens informeren hoe ze dat denken op te lossen.
Hieronder een paar foto’s van de stand van zaken.