Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
hannabelgje schreef: zo 14 jun 2020, 14:25 Ik zou hem toch lastig vallen en een pijnstiller geven als je die in huis hebt. Ik bedoel dan wel echt een nsaid geschikt voor katten. Dan voelt hij zich binnen het uur een stuk beter. Voor traumeel viel ik hem niet lastig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Hij kwam er op een keer zelf uit en toen heb ik hem meloxicam gegeven. Maar ik heb niet de indruk dat het veel doet. :-\ Hij wil vb nog steeds niets eten.
Vanavond als de kindjes slapen eens kijken of hij bij ons voor de tv wil liggen.
Door Siberienne
-Annemarie- schreef: zo 14 jun 2020, 18:57 Sterkte! :bigarmhug:

En ik las in het andere topic van Noorwegen, super! :) :wavetowel2:

In de jaren '80 (ouwelullenalert!) hebben wij een poosje in Oslo gewoond, en zijn daar zelfs getrouwd. Fijn land. :)
Veel succes gewenst met de voorbereidingen. :)
oooh wat leuk om te horen! Mocht je nog een keer terug willen, kom je maar een keer langs ;)
Door pearlsofpassion
pearlsofpassion schreef: zo 14 jun 2020, 19:10 Hij kwam er op een keer zelf uit en toen heb ik hem meloxicam gegeven. Maar ik heb niet de indruk dat het veel doet. :-\ Hij wil vb nog steeds niets eten.
Vanavond als de kindjes slapen eens kijken of hij bij ons voor de tv wil liggen.
Oef, het is nu wat beter. Hij heeft wat willen eten, keek echt meteen met interesse toen ik boven kwam en wilde wat blik en gemalen kipkarkas. Niet heel veel, maar het is iets.
En daarna waren we hem plots kwijt. :o Echt kwijt. Heel het huis afgezocht, paniek, elke kast enz, zat hij plots beneden. Daar zat hij zeker niet toen ik hem kwijt raakte maar dat maakt niet uit. We waren super opgelucht ahja.

Hij kijkt weer normaal uit zijn ogen, voorheen zag je echt de angst en stress. Hij heeft een normale, zij het nog wel voorzichtige, houding. Hij beweegt nog zachtjes en behoedzaam, maar hij loopt op beide achterpoten en springt zelfs een beetje (over mij heen op de zetel) . En hij wil bij ons zijn.
Ofwel werkt de pijnstiller enorm goed, ofwel was het een serieus stijve spier.
We zijn alleszinds al een beetje gerustgesteld.
Maar we gaan morgen wel naar de DA. Eens goed van kop tot teen onderzoeken. En kijken waar die bloedvlek op zijn poot vandaan komt.
Ben ook benieuwd als de pijnstiller uitgewerkt is, wat dat gaat geven.
Door hannabelgje
pearlsofpassion schreef: Oef, het is nu wat beter. Hij heeft wat willen eten, keek echt meteen met interesse toen ik boven kwam en wilde wat blik en gemalen kipkarkas. Niet heel veel, maar het is iets.
En daarna waren we hem plots kwijt. :o Echt kwijt. Heel het huis afgezocht, paniek, elke kast enz, zat hij plots beneden. Daar zat hij zeker niet toen ik hem kwijt raakte maar dat maakt niet uit. We waren super opgelucht ahja.

Hij kijkt weer normaal uit zijn ogen, voorheen zag je echt de angst en stress. Hij heeft een normale, zij het nog wel voorzichtige, houding. Hij beweegt nog zachtjes en behoedzaam, maar hij loopt op beide achterpoten en springt zelfs een beetje (over mij heen op de zetel) . En hij wil bij ons zijn.
Maar we gaan morgen wel naar de DA. Eens goed van kop tot teen onderzoeken. En kijken waar die bloedvlek op zijn poot vandaan komt.
Ik heb de ervaring dat een goede pijnstiller zoveel opluchting geeft dat ze zich echt stukken beter voelen erna. Toch inderdaad maar even goed na laten kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Ina
pearlsofpassion schreef: zo 14 jun 2020, 21:33 Oef, het is nu wat beter. Hij heeft wat willen eten, keek echt meteen met interesse toen ik boven kwam en wilde wat blik en gemalen kipkarkas. Niet heel veel, maar het is iets.

Pfiewwww.....dat klinkt al een stuk beter
En ja, ik zou er van uitgaan dat de pijnmedicatie zijn werk goed doet....maar dat kan ook werken op spierpijn, en dan kan het zomaar dat als het puur spierpijn was, dit nu veel beter wordt omdat beweging voor goede doorbloeding zorgt....wat de genezing ten goede komt.
Maar heel verstandig om hem toch even na te laten kijken, beter het zekere voor het onzekere, helemaal als er bloed gevloeid is
Door pearlsofpassion
Goed. Hij was vanmorgen nog steeds redelijk.
Het is wel duidelijk dat de pijnstiller uitgewerkt raakt. Hij wordt weer iets zieliger. Straks opnieuw geven. Maar ik denk toch meer aan spierpijn dan iets dat echt stuk is.

Ik kan morgenvroeg pas bij de DA terecht. Tenzij het spoed wordt, dan nemen ze hem er nog tussen. Maar dat vind ik op dit moment niet...
Door Mandarijn
Bobbie heeft voor het eerst een ontstoken anaalklier. Uitknijpen ging niet. Dus 2 wkn ab kuur en het bloed aan zijn kont wegvegen. Want het is opengesprongen
Door - pien -
Anneloog schreef: za 06 jun 2020, 17:08 Probeer eens baking soda poeder erop,in en dan er keuken azijn op gieten. Gaat bruisen en zou het schoon kunnen maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ik zag opeens pijltjes staan op dat kunststof 'ding' wat in de goot zit dus ik heb 'm eruit gekregen (wat een putlucht :-X :-X :-X ) en heb 't helemaal leeggehaald en schoongemaakt. Wat er nog door het zeefje gaat komt in dat ding en dat was een hoop na een jaar ::) . Toen baking soda in de goot gegooid met azijn erop en alles liep weer goed door. Dankjewel en ajeto :thumbup:
Mandarijn schreef:Bobbie heeft voor het eerst een ontstoken anaalklier. Uitknijpen ging niet. Dus 2 wkn ab kuur en het bloed aan zijn kont wegvegen. Want het is opengesprongen
Ach...beterschap voor Bobbie :-*
Door pearlsofpassion
Net terug van de DA. Luis heeft toch een bijtwonde aan 1 van zijn achterpoten. Wel niets qua botten, pezen of gewrichten beschadigt, voor zover ze kon voelen (hij werkte niet echt mee). Wel een gaatje van de tand en iets verdikt. Waarschijnlijk heeft de meloxicam er al voor gezorgd dat de zwelling wat afgenomen is tov als hij het niet had gehad.
Hij loopt er trouwens terug vrijwel normaal op.
Maar dus toch AB mee voor de zekerheid en daar sta ik wel achter. De kans dat het anders een abces wordt is erg groot en dat heb ik ooit bij een kater gezien, dat is geen lachertje. Dan liever een AB kuurtje teveel dan risico op abces.
Ook meloxicam blijven geven.

Verder niets bijzonders gemerkt. Hij heeft een kras op zijn neus die net zijn oog gemist heeft en doorloopt over zijn bovenlip tot in zijn tandvlees dat daardoor heeft gebloed, maar dat geneest mooi. Hij heeft wel geluk gehad.
Hij moet wel snel beter gaan eten. De voorbije 2 dagen maar klein beetje willen eten. En daardoor weegt hij al een paar honderd gram minder... Ik vind dat je dat meteen aan zijn achterhand ziet (beetje ingevallen), dat zal ook wel met zijn leeftijd gelinkt zijn.
Door Fenixjuh
Oh, bah wat klinkt dat naar, maar gelukkig wel zijn oog gemist...
Fijn dat er even naar gekeken is, beterschap voor Luis

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door dinky89
Fijn dat het op zich allemaal met een sisser af lijkt te lopen voor Luis! Hopelijk zet het herstel goed door :-*
Door pearlsofpassion
Ik hoop dat hij echt beter gaat eten.
Hij gaat nog wel meer boven de rust opzoeken dan ik gewend ben, zelfs als de kindjes niet thuis zijn.
Hij is nogwat timide en voorzichtig. Samen met Cuzco durft hij wel al even het terras op, maar plakt zowat tegen zijn vriendje aan.
Dat hij nog duidelijk niet helemaal goed in zijn vel zit kan natuurlijk ook aan het gebrek aan eten liggen... Hij weegt minder dan 5,5kg, hij moet echt niet nog verder afvallen ook, dat gaat enkel tenkoste van spierweefsel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door