(hele zwangere voeten en iedere dag nieuwe aanvoer van verse spataderen

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Anneloog schreef: ↑ma 15 jun 2020, 20:09 Weer warm benauwd plakkerig weer. Dus geen zin in zwoegen boven warme pannen. Gisteren op zoek gegaan naar inspiratie want dacht bietjes te hebben. Een lekkere salade recept gevonden en gisteren daar alvast de basilicum dressing voor gemaakt. Kijk ik vanochtend in de koelkast... bietjes beschimmeld grrrrr. Gelukkig groenteboer vlak bij en moest er nog heen voor wat ander klein spul. Toen bietjes ook meegenomen en aan de slag gegaan.Wat een juweeltje!
De maaltijdsalade met bietjes, spek en zachte geitenkaas, op een bedje van fijn gesneden spitskool met wortel en ijsbergsla die ik licht heb aangemaakt met extra vierge olijfolie en scheutje azijn. Dan klodertjes basilicum dressing en een drizzel honing, brokjes walnoot en schijfjes radijs.Heerlijk met dit warme weer een niet te zware maaltijdsalade.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
-Annemarie- schreef: ↑vr 15 mei 2020, 11:48 Ja, wij vinden van wel. Echt met een modernere insteek. Maar er is niks mis met de klassieke recepten hoor! Beb Vuyk wordt ook nog regelmatig uit de kast getrokken.Grappig hoe smaken verschillen.. Ik ben juist gek op Terrong (aubergine). Het lekkerste krijg je dit gerecht door eerst de plakken aubergine in te wrijven met zout en het een uurtje laten zweten. Liefs met een gewicht erop. Dan komt al het overtollige vocht uit de aubergine en wordt hij wat droger. even het zout afnemen met een vochtige doek. Daarna inwrijven met olie en wat pepers. Dit bak je dan eerst krokant. Je maakt de boemboe apart. Als die klaar is de terrong erin. Even laten staan zodat de smaken van de boemboe er in trekken. Daarna kort verwarmen. Op deze manier wordt het vlees van de aubergine niet zompig![]()
Gisteren Terong Asem, uit hetzelfde kookboek. In tamarinde gestoofde aubergine met groene sambal, krokante tempeh en basilicum. Als je dan toch aubergine moet eten, dan is dit wel een prima recept.Maar het is nog steeds niet mijn favoriete groente. Dat mondgevoel, blèh.
IMG_20200514_193756260.jpg
Siberienne schreef: ↑do 18 jun 2020, 20:47 Ik heb pizza gehaald. En die was erg lekker.Mhmmm, daar zou ik ook wel weer eens zin in hebben.