Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Ik ben ook benieuwd waar de zin vandaan komt dat Kennedy en Trump een rechtszaak hebben gewonnen over het Corona vaccin.
Ik kan er namelijk nergens iets over vinden. En ook niet dat er überhaupt een rechtszaak is geweest.
Heb je daar bewijs voor Charmed? Zou ook wel raar zijn nu Trump voorop loopt met de beloftes dat er snel een vaccin komt voor iedereen.....

En weet je wie ook weer opduikt in het Kennedy/Trump kamp? Wakefield. Juist, diezelfde die valsheid in geschrifte pleegde met zijn autisme artikel en veroordeelt is voor het schade toebrengen aan kinderen. Betrouwbare bronnen dus weer...
Het irritante is dat de echte discussie zo verloren gaat. Ik denk dat we ook kritisch moeten blijven bij vaccins die snel op de markt komen. Dat het niet fijn is dat de NL overheid zich nu al aan 1 fabrikant lijkt te verplichten. En ik ben ook niet voor een verplichting tot vaccineren; ik vind dat je daar heel terughoudend in moet zijn. Maar verspreiden van dit soort fake news maakt het debat juist kapot.
In het kader van de beschuldigingen aan het adres van Bill Gates moet ik meteen denken aan deze bijdrage van pluk aan het humor topic: viewtopic.php?f=17&t=138376&start=330#p3404780

Ik ben echt geen fan van Bill Gates - ik haat Windows want het crashed bij mij ALTIJD - maar hij doet in elk geval goede dingen met de winsten van zijn beleggingen, daar kan je heel veel vermogende niet van beschuldigen...
sam28 schreef:Nee, sorry. Dat filmpje heb ik na je verhaal ook helemaal geskipt. Ik begrijp vanuit de grond van mijn hart niet dat er mensen zijn die op deze manier redeneren of die anti-vaxx verhalen geloven.
Ik ook niet.... en ik zie mensen dit soort verhalen delen op Facebook waarvan ik dacht dat ze iets slimmer zouden zijn....

Of ben ik de enige die nergens een conspiracy theorie in ziet?
charmed schreef: ma 15 jun 2020, 14:10 Ik heb vorige week al gestemd, was mijn verhaal aan het typen en toen moest ik ineens weer opnieuw inloggen. aangezien het een heel lang verhaal was, heb ik het maar even uitgesteld. Zal het nu niet zo lang maken.
Ik neem hem absoluut niet, omdat er bekend is geworden wat er allemaal in het vaccin zit. Robert F Kennedy heeft (samen Met Pres. Trump) de rechtzaak gewonnen tegen de vaccinatie tegen Covid 19. Het is verschrikkelijk wat er allemaal inzit. Hieronder het intervieuw met Robert F Kennedy jr. De NOS en RTL zijn onderdeel van CNN dat weer volledig van Bill Gates is, Bill Gates die het vaccin heeft laten maken. Het patent is in 2018 aangevraagd en in November 2019 goedgekeurd. Het virus is in 2012 gepatenteerd op Naam van Bill Gates, net als het vaccin. Dus het Covid 19 virus is er al 8 jaar!

Hieronder het intervieuw van Robert F Kennedy.

Het vaccin is dodelijk! Er is ook geen geneesmiddel voor. ER zit nanotechniek in en ze gaan je DNA veranderen.
Serieus, je klinkt als iemand die veel te lang in quarantaine heeft gezeten en psychische hulp nodig heeft.
Siberienne schreef:Het irritante is dat de echte discussie zo verloren gaat. Ik denk dat we ook kritisch moeten blijven bij vaccins die snel op de markt komen. Dat het niet fijn is dat de NL overheid zich nu al aan 1 fabrikant lijkt te verplichten. En ik ben ook niet voor een verplichting tot vaccineren; ik vind dat je daar heel terughoudend in moet zijn. Maar verspreiden van dit soort fake news maakt het debat juist kapot.
Helemaal eens, ik ben zeker ook heel kritisch op de overheid die zich aan die ene fabrikant lijkt te verbinden. En ik vind ook dat je heel kritisch mag zijn op de vaccins zelf straks als ze klaar zijn. Daar moet volgens mij inderdaad de dialoog over gaan, net als alle spoedwetten die privacy inperken en niet over autisme, chips die Bill Gates zo wil verspreiden en meer van die dingen. :)
src_esther schreef:Ik ben echt geen fan van Bill Gates - ik haat Windows want het crashed bij mij ALTIJD - maar hij doet in elk geval goede dingen met de winsten van zijn beleggingen, daar kan je heel veel vermogende niet van beschuldigen...
Daarom heb ik Linux ;D Daar kan ik zelf iets aan veranderen.
Siberienne schreef: ma 15 jun 2020, 19:01 Het irritante is dat de echte discussie zo verloren gaat. Ik denk dat we ook kritisch moeten blijven bij vaccins die snel op de markt komen. Dat het niet fijn is dat de NL overheid zich nu al aan 1 fabrikant lijkt te verplichten. En ik ben ook niet voor een verplichting tot vaccineren; ik vind dat je daar heel terughoudend in moet zijn. Maar verspreiden van dit soort fake news maakt het debat juist kapot.
Kijk daar zit mijn probleem in deze ook. Er wordt A. alleen ingezet op vaccins (voor mijn gevoel dan) B. zelfs ingezet op een van de vele.
Er is dan een smak geld mee gemoeid. En als je zoveel geinvesteerd hebt MOET het werken. En ik vertrouw geen enkel bedrijf/instantie/mensen etc. in dat opzicht, er is gewoon heel veel belang en geld mee gemoeid. (niet omdat het persee slechte mensen zijn, maar probeer maar eens objectief te blijven met zoveel belangen)
Zie bijv diesel schandaal, olieprijs opkrikken, kinderarbeid, huisvesting arbeiders etc etc. Maar ook het mexicaanse griep vaccin, die omdat die duur ingekocht werd toch werd gegeven ondanks dat het al retour was waarvan ook een serieuze bijwerking onder tafel werd geschoven, waarvan er dus wel schikkingen zijn geweest. (en al is het niet 100% bewezen, een schikking wordt ook niet zomaar gedaan ;) )

Naast A is er bij mij dus nu ook B bijgekomen als reden om afstand te nemen van meteen te laten vaccineren
Siberienne schreef: ma 15 jun 2020, 19:01 Het irritante is dat de echte discussie zo verloren gaat. Ik denk dat we ook kritisch moeten blijven bij vaccins die snel op de markt komen. Dat het niet fijn is dat de NL overheid zich nu al aan 1 fabrikant lijkt te verplichten. En ik ben ook niet voor een verplichting tot vaccineren; ik vind dat je daar heel terughoudend in moet zijn. Maar verspreiden van dit soort fake news maakt het debat juist kapot.
Absoluut! Het feit dat NL zich nu al toelegt op 1 producent, maar dat ik mijn terughoudendheid van mijn eerdere post voel toenemen. Waarom doen ze dit? Waarom wordt er niet eerst een veilig vaccin gemaakt en daarna SAMEN gewerkt om heel de wereld van dit vaccin te voorzien? Komen er op deze manier straks allemaal verschillende vaccins met verschillende werkzaamheid? De een veiliger dan de ander en je moet maar net zien wel vaccin jou land koopt? Allemaal vragen waar ik onrustig van wordt.

Ik vind het feit dat dergelijke filmpjes en nep feiten door zovelen geloofd worden eng. Want zelfs de aantoonbare onwaarheden worden geloofd. Wat moet je dan nog?
Dit.

Maar ik voel me wel heel oncomfortabel worden bij wat er nu op vaccin-gebied gebeurd :-\ . Krijg er toch een heel groot "kan m'n vinger er niet precies op leggen maar ik krijg een hier-klopt-iets-niet-gevoel" (eigenlijk de vragen hierboven van Kaela). En dat werkt andersom dit soort fake news ook weer in de hand :-\
Hier kan ik mij alleen maar 100% bij aansluiten.
Het is belangrijk om op de juiste wijze kritisch te blijven. Daarbij heb ik de recente vaccinatie tegen mexicaanse griep nog op mijn netvlies die achteraf toch zeer ingrijpende bijwerkingen heeft gehad bij een groep mensen. Dat is voor mij ook een reden om niet bij de eerste vaccinatiegolf te willen zitten.

Het toeleggen op één fabrikant krijg ik een beetje een JSF gevoel bij. Daar was ook een (steeds grotere) investering mee gemoeid vanuit Nederland waardoor het niet meer mogelijk was om naar alternatieven te kijken van andere ontwikkelaars omdat er al zoveel geld in gestoken was.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door