Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
Mijn klaag, sorry voor de niet al te smakelijke beelden.
Vinden jullie ook dit soort taferelen als er gemaaid is door gemeente, waterschap of provincie?

Deze eend was ondanks het geweld dat op haar afkwam op haar nest blijven zitten, haar andere pootje vond ik een meter verder, rest ligt waarschijnlijk onder het maaisel. Haar nest was geheel vermorseld, ik vond een paar stukjes eierschaal en veel veertjes.
gemaaide-broedende-eend.jpg
gemaaide-broedende-eend.jpg (755.47 KiB) 1868 keer bekeken
Hier leek de eend wel ontkomen maar de kuikens die zich in de eieren aan het ontwikkelen waren konden natuurlijk geen kant op...
gemaaid-nest.jpg
gemaaid-nest.jpg (669.96 KiB) 1868 keer bekeken

Verder vond ik nesten met legsel die nog wel intakt waren maar verlaten doordat alle beschutting verdwenen is, inmiddels hebben de kauwen, kraaien en eksters zich er te goed aangedaan.

Wat een onwaarschijnlijke harteloze horken zijn die loonwerkers (en opdrachtgevers).
Door pluk
:'( :'(
Wat verschrikkelijk.
Gelukkig hier nog nooit zo gezien.
Misschien kun je klagen bij de gemeente of het lokale krantje informeren?
Door hannabelgje
Jeetje, ik zie het wel ooit op de maisvelden als de mais eraf is gehaald.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door src_esther
pluk schreef: do 11 jun 2020, 14:43 :'( :'(
Wat verschrikkelijk.
Gelukkig hier nog nooit zo gezien.
Misschien kun je klagen bij de gemeente of het lokale krantje informeren?
Klachten zijn ingediend bij waterschap. De Omgevingsdienst heeft onderzoek gedaan en proberen er een zaak van te maken.
Dit was een kleine greep, van buurtgenoten heb ik begrepen dat het er in de buurt overal zo uitziet in de sloten, slootkanten en bermen.
Door Fenixjuh
Gadver, wat sneu.... Ik kan me er dus echt niets bij voorstellen dat iemand op die manier het gras maait.... :'(

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door constance.blokzijl
Oh wat erg!
Hier zijn heel veel nesten, witte ganzen (van die schattige gele bolletjes zo leuk!) Canadese ganzen, zwanen, eenden, fuutjes, meerkoetjes. Hier bijna alle watervogels wel en gelukkig wordt er pas gemaaid rond augustus... (vind ik nog steeds zonde maar goed)
Door src_esther
src_esther schreef: do 11 jun 2020, 15:22 Klachten zijn ingediend bij waterschap. De Omgevingsdienst heeft onderzoek gedaan en proberen er een zaak van te maken.
Dit was een kleine greep, van buurtgenoten heb ik begrepen dat het er in de buurt overal zo uitziet in de sloten, slootkanten en bermen.
Er blijken heel veel klachten te zijn geweest, bij meerdere instanties waar de aannemer voor aan de slag was in de omgeving.
Het waterschap heeft ons laten weten niet meer met deze aannemer verder te zullen werken. Hopelijk kan dat bedrijf fluiten naar zijn geld en moet het contract niet afgekocht worden...
En nu hopen dat er eens een aannemer gevonden wordt die zich wél aan de regels houdt want in voorgaande jaren was het niet zó ernstig maar ging er ook een hoop mis.
Door Siberienne
Pffff weer een hele scheldkanonade van de buurvrouw over ons heen. Ik vind het zo naar worden. Er kwam iemand spullen ophalen en zijn bus staat op onze oprit en nu zijn wij asociaal. Ik ben er zo klaar mee.
Door Fenixjuh
Arme buurvrouw... Ze heeft vast last van chronische diarree en gisteren net het verkeerde gegeten waardoor de hele wc onder de xxx zit, moet ze dat opruimen en dan ook nog zomaar bezoek bij de buren wat ze dus niet heeft kunnen controleren want ze zat vast op de wc.....
Gelukkig kan je nu lekker met de honden weg, en als je thuiskomt gaan nadenken over een nieuw huis inrichten ;) veel te leuk om je dag te laten verpesten :)

Door - pien -
Siberienne schreef: za 13 jun 2020, 16:11 Pffff weer een hele scheldkanonade van de buurvrouw over ons heen. Ik vind het zo naar worden. Er kwam iemand spullen ophalen en zijn bus staat op onze oprit en nu zijn wij asociaal. Ik ben er zo klaar mee.
:o :o :o

Zooo blij dat ik grotendeels echt aardige en zeer redelijke buren heb :)
Door Siberienne
Fenixjuh schreef: za 13 jun 2020, 16:15 Arme buurvrouw... Ze heeft vast last van chronische diarree en gisteren net het verkeerde gegeten waardoor de hele wc onder de xxx zit, moet ze dat opruimen en dan ook nog zomaar bezoek bij de buren wat ze dus niet heeft kunnen controleren want ze zat vast op de wc.....
Gelukkig kan je nu lekker met de honden weg, en als je thuiskomt gaan nadenken over een nieuw huis inrichten ;) veel te leuk om je dag te laten verpesten :)

;D ;D ;D dank je net even nodig
Door Kim_S
Siberienne schreef: za 13 jun 2020, 16:11 Pffff weer een hele scheldkanonade van de buurvrouw over ons heen. Ik vind het zo naar worden. Er kwam iemand spullen ophalen en zijn bus staat op onze oprit en nu zijn wij asociaal. Ik ben er zo klaar mee.
Niks aan...
Maar inderdaad, heeft niks met jullie te maken.

Toen wij Ozzy nog hadden, stond ze als pupje bij het hek naar de buurman te kijken. Die idioot liep naar haar toe en begon keihard tegen haar te schreeuwen. Toen is manlief flink tegen hem tekeer gegaan, hoe hij het in zijn hoofd haalde om zo tekeer te gaan tegen een pup die alleen maar kijkt, en sindsdien zijn wij ook asociaal ::)

Ozje heeft de rest van haar leven een bloedhekel aan de buurman gehad, als hij een kilometer verderop de straat in draaide begon zij al te blaffen :biggrin2:
Door Siberienne
Kim_S schreef: za 13 jun 2020, 17:06 Niks aan...
Maar inderdaad, heeft niks met jullie te maken.

Toen wij Ozzy nog hadden, stond ze als pupje bij het hek naar de buurman te kijken. Die idioot liep naar haar toe en begon keihard tegen haar te schreeuwen. Toen is manlief flink tegen hem tekeer gegaan, hoe hij het in zijn hoofd haalde om zo tekeer te gaan tegen een pup die alleen maar kijkt, en sindsdien zijn wij ook asociaal ::)

Ozje heeft de rest van haar leven een bloedhekel aan de buurman gehad, als hij een kilometer verderop de straat in draaide begon zij al te blaffen :biggrin2:
Ik heb voor alle zekerheid net maar wel een melding bij de wijkagent gedaan via de mail. Ze begon ons nu ook van dingen te beschuldigen en ik vond het echt wel over de grens. Ik denk niet dat de politie er wat mee kan of moet doen, maar we staan wel sterker als ze echt over een grens zou gaan. Ik hoop maar vooral dat ze niks tegen de honden gaan doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door