Moderator: Lizzy
gerti.van-stijn schreef: ↑ma 08 jun 2020, 16:50 Omdat mijn Flatcoated Retriever Bolivar (12 jaar) niet helemaal zichzelf was: meer timide en vermoeid, meer hijgen, meer drinken, met name zijn neus ophalen voor kip en boekmaag (anders altijd een zeer grage eterEven een quote van deze website https://www.mcvoordieren.nl/ureum-en-creatinine :) vandaag bij de DA langs geweest. Ietsje verhoging en uit bloedonderzoek kwam naar voren dat zijn ureum gehalte verhoogd is (65 mg/dl, wij wonen in Frankrijk dus wellicht een andere meeteenheid dan in NL). De DA hier is wellicht ook wat conservatiever dan in NL (ik weet 't niet), maar je hoort je hond brokken of blik te geven … En mij werd nu brokken met minder eiwit gehalte aanbevolen. Bolivar eet echter altijd vers en rauw. Echter geen volledige botten meer sinds een fikse beschadiging van zijn slokdarm door een incident met een stok jaren geleden. Overigens wel door vlees heen gemalen botten. Wij betrekken ons veel via vriesvoer.nl, wellicht bekend. Omdat er in dit forum heel veel kennis aanwezig is, zou ik graag jullie advies willen. Nu Bolivar toch echt een oudere man begint te worden
(toch nu toe is hij gelukkig altijd in hele goede vorm geweest) kan ik hem helpen door zijn "dieet" aan te passen? Wat voer ik hem nu het beste volgens jullie met deze ureum waarde (creatine was niet verhoogd). Welke vleessoorten en in welke verhouding svp ? Bolivar weegt 33,6 kg. Alvast heel hartelijk dank voor jullie input! Hartelijke groeten uit Frankrijk, Gerti en Bolivar